På tal om 15-årsgräns på filmer
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    På tal om 15-årsgräns på filmer

    någon som vet varför Saturday night fever har 15-årsgräns? Jag köpte den i tron att den var barnvänlig, har inte sett den på evigheter men upptäckte att den är från 15 år. Barnen älskar Grease så jag tänkte fortsätta på den linjen.
    scraplotte.blogspot.com Lottes scrap
    lottebloggar.wordpress.com mitt liv - ett organiserat kaos
    dorahund.wordpress.com Dora utforskar
  2. 1
    På tal om 15-årsgräns på filmer någon som vet varför Saturday night fever har 15-årsgräns? Jag köpte den i tron att den var barnvänlig, har inte sett den på evigheter men upptäckte att den är från 15 år. Barnen älskar Grease så jag tänkte fortsätta på den linjen.
  3. Annam.4
    #2
    Jag vet inget om den filmen. Men jag reagerade på det du skrev nedan om att 11-åringar får se 15-årsfilmer i vuxens sällskap. Så här står det på sf's hemsida:

    "15-års gränsen är absolut. Man måste ha fyllt 15år för att få se filmen på biograf, även i vuxens sällskap. En foajévärd eller annan biografanställd som släpper in någon som är yngre bryter mot lagen. Biografpersonalen kontrollerar därför legitimation i fall då de är osäkra. "

    Jag vill inte vara en "pekpinne-tant" Jag menar absolut inte att kritisera någon eller så, det hoppas jag ni förstår! Men rätt ska vara rätt!
    ..... och så slipper du ju bli stoppad i dörren med 98an om ni är på väg till en 15-årsfilm på bio i sommar
  4. 2
    Jag vet inget om den filmen. Men jag reagerade på det du skrev nedan om att 11-åringar får se 15-årsfilmer i vuxens sällskap. Så här står det på sf's hemsida:

    "15-års gränsen är absolut. Man måste ha fyllt 15år för att få se filmen på biograf, även i vuxens sällskap. En foajévärd eller annan biografanställd som släpper in någon som är yngre bryter mot lagen. Biografpersonalen kontrollerar därför legitimation i fall då de är osäkra. "

    Jag vill inte vara en "pekpinne-tant" Jag menar absolut inte att kritisera någon eller så, det hoppas jag ni förstår! Men rätt ska vara rätt!
    ..... och så slipper du ju bli stoppad i dörren med 98an om ni är på väg till en 15-årsfilm på bio i sommar
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    oj, det hade jag ingen aning om. Jag trodde det var så eftersom det är så med andra åldersgränser på bio, t.ex. från 11 år får ses från 7 år i vuxens sällskap. Men nej, jag hade nog inte släppt iväg honom på 15-årsbio, det är skillnad att sitta hemma, däremot ser han vissa filmer hemma. Som t.ex .Sagan om ringen och Harry Potter (för de är väl från 15 år, eller har jag fel här med?)
  6. 3
    oj, det hade jag ingen aning om. Jag trodde det var så eftersom det är så med andra åldersgränser på bio, t.ex. från 11 år får ses från 7 år i vuxens sällskap. Men nej, jag hade nog inte släppt iväg honom på 15-årsbio, det är skillnad att sitta hemma, däremot ser han vissa filmer hemma. Som t.ex .Sagan om ringen och Harry Potter (för de är väl från 15 år, eller har jag fel här med?)
  7. Sofiesn
    #4
    "Snabb svar" hehe... så här en månad efter men iaf. Saturday night fever är INTE samma sak som Grease. Här är det självmord tragik sex och en massa problem m m . Jag förstår varför de flaggar 15 år på den faktiskt. Du måste nog vara så gammal för att förstå den ö h t. Egentlige äldre oxå för att ha någon behållnig. Länge sen jag såg den men det jag kommer ihåg är detta i af.
  8. 4
    "Snabb svar" hehe... så här en månad efter men iaf. Saturday night fever är INTE samma sak som Grease. Här är det självmord tragik sex och en massa problem m m . Jag förstår varför de flaggar 15 år på den faktiskt. Du måste nog vara så gammal för att förstå den ö h t. Egentlige äldre oxå för att ha någon behållnig. Länge sen jag såg den men det jag kommer ihåg är detta i af.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    ok, kommer inte alls ihåg den mer än dansscenerna. Får se den själv först då Tack för ditt svar!
  10. 5
    ok, kommer inte alls ihåg den mer än dansscenerna. Får se den själv först då Tack för ditt svar!

Liknande trådar

  1. bio 7 årsgräns
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 17:58
  2. 15 årsgräns på gym ?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 17:31
  3. 7-årsgräns på bio?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:12
  4. 11-årsgräns?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 10:31
  5. 15-årsgräns på bio....
    By Ann onym in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 13:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar