På tal om att cykla!...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    På tal om att cykla!...

    ...så är vår dotter mestadels uppväxt mitt i staden Göteborg, som de flesta förstår så blir det inte den där naturliga cykelträningen så hon _kan_ cykla typ framåt & bromsa - äsch ni fattar..

    Jag funderar lite på att ge henne en sån där "upplevelsepresent" där man får cykla runt på typ BMXcykel i terräng en hel dag... hon skulle gilla det - men skulle hon få lite av det där beteendet hur man hanterar trottarer & andra hinder på EN dag?!...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  2. 1
    På tal om att cykla!... ...så är vår dotter mestadels uppväxt mitt i staden Göteborg, som de flesta förstår så blir det inte den där naturliga cykelträningen så hon _kan_ cykla typ framåt & bromsa - äsch ni fattar..

    Jag funderar lite på att ge henne en sån där "upplevelsepresent" där man får cykla runt på typ BMXcykel i terräng en hel dag... hon skulle gilla det - men skulle hon få lite av det där beteendet hur man hanterar trottarer & andra hinder på EN dag?!...
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Knappast. Och framför allt.. hon måste lära sig att undvika att fastna i spåren.
  4. 2
    Knappast. Och framför allt.. hon måste lära sig att undvika att fastna i spåren.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    har du något förslag...

    ...som är mer rätt själv?...
    Helt seriöst så är det helt galet att ens släppa ut henne att träna skarpt även om hon är stor tjej...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    har du något förslag... ...som är mer rätt själv?...
    Helt seriöst så är det helt galet att ens släppa ut henne att träna skarpt även om hon är stor tjej...
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Helgerna. Det är det enda sättet, då det är liite mindre trafik i alla fall.
    Och övervaka / cykla med / vara nervös.
  8. 4
    Helgerna. Det är det enda sättet, då det är liite mindre trafik i alla fall.
    Och övervaka / cykla med / vara nervös.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    jag? cykla?....

    ...näää jag skojar... lite
    Tack för förslag men jag kan inte ens visualisera vår dotter ut på liten cykelträningsfärd med ngn av oss... men dte kanske är det enda rätta... *ser du bilderna jag ser*?
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  10. 5
    jag? cykla?.... ...näää jag skojar... lite
    Tack för förslag men jag kan inte ens visualisera vår dotter ut på liten cykelträningsfärd med ngn av oss... men dte kanske är det enda rätta... *ser du bilderna jag ser*?
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Inte riktigt, men jag känner den återhållna skräcken..
  12. 6
    Inte riktigt, men jag känner den återhållna skräcken..
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Trädrot=trottoar? Jo, det funkar nog. Vi har lärt barnen att cykla på betonginnergård i Stockholms innerstad..inklusive garagebubblor.
  14. 7
    Trädrot=trottoar? Jo, det funkar nog. Vi har lärt barnen att cykla på betonginnergård i Stockholms innerstad..inklusive garagebubblor.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    om jag säger såhär...

    ...när dottern & jag ska utföra saker tillsammans så blir det sällan seriöst vi kommer ligga i en hög & bara garva efter en sisådär 100 meter... plus att hon nästan aldrig svär - nånsin, förrutom när hon ska utföra en syssla som hon är kass på då svär hon ngt så illa mycket... näää MaWe - jag köper mig fri från detta Tack ändå!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  16. 8
    om jag säger såhär... ...när dottern & jag ska utföra saker tillsammans så blir det sällan seriöst vi kommer ligga i en hög & bara garva efter en sisådär 100 meter... plus att hon nästan aldrig svär - nånsin, förrutom när hon ska utföra en syssla som hon är kass på då svär hon ngt så illa mycket... näää MaWe - jag köper mig fri från detta Tack ändå!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    ungefär samma här...

    ...plus Slottsskogen & lite så - men inte hardcore... det missade vi på vägen...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  18. 9
    ungefär samma här... ...plus Slottsskogen & lite så - men inte hardcore... det missade vi på vägen...
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Varför inte Södra vägen?
  20. 10
    Varför inte Södra vägen?
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    den är nog förhållandevis...

    ...snäll - men Vasagatan... korsningarnas helvete på jorden!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  22. 11
    den är nog förhållandevis... ...snäll - men Vasagatan... korsningarnas helvete på jorden!!!
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Ah, som att lära sig cykla på Mannerheimintie i Helsingfors, jag tror man ska låta bli det faktiskt!
  24. 12
    Ah, som att lära sig cykla på Mannerheimintie i Helsingfors, jag tror man ska låta bli det faktiskt!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Precis så!!!...

    ...*låtsas som om jag varit där*...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  26. 13
    Precis så!!!... ...*låtsas som om jag varit där*...

Liknande trådar

  1. Nu ska jag ut och cykla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 13:14
  2. Cykla med två
    By cykelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 20:08
  3. cykla
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 13:01
  4. Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:16
  5. Cykla?
    By P med fyra troll in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar