Desperat med matvägrande unge!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Desperat med matvägrande unge!

    Är det någon mer som helt plötsligt har en unge som vägrar äta mat? Det är bara välling som duger. Jag känner att jag blir galen och att matstunderna börjar bli jobbiga. Han har dessutom trillat ner 2 kurvor på vikten pga olika sjukdomsperioder med magsjuka, vattkoppor o förkylning så han behöver verkligen äta. Tacksam för svar!
  2. 1
    Desperat med matvägrande unge! Är det någon mer som helt plötsligt har en unge som vägrar äta mat? Det är bara välling som duger. Jag känner att jag blir galen och att matstunderna börjar bli jobbiga. Han har dessutom trillat ner 2 kurvor på vikten pga olika sjukdomsperioder med magsjuka, vattkoppor o förkylning så han behöver verkligen äta. Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jobbig situation!
    Min dotter äter också väldigt lite så snart hon blir förkyld. Hon föddes som en tjej som låg på en kurva över medel och har sedan sackat ner till två kurvor under medel. Så hon har haft svårt att äta och dessutom varit mycket förkyld... Hennes dietist har rekommenderat att vi har i Duocal under en period i hennes välling. Vet ej om man kan köpa på Apoteket utan livsmedelsanvisning, men det är ju värt ett försök. Duocal är som "torkat smör" i energihänseende och blandas ut 1 tsk/50ml vätska.

    Hoppas att det löser sig för er.
  4. 2
    Jobbig situation!
    Min dotter äter också väldigt lite så snart hon blir förkyld. Hon föddes som en tjej som låg på en kurva över medel och har sedan sackat ner till två kurvor under medel. Så hon har haft svårt att äta och dessutom varit mycket förkyld... Hennes dietist har rekommenderat att vi har i Duocal under en period i hennes välling. Vet ej om man kan köpa på Apoteket utan livsmedelsanvisning, men det är ju värt ett försök. Duocal är som "torkat smör" i energihänseende och blandas ut 1 tsk/50ml vätska.

    Hoppas att det löser sig för er.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Såg att han får en hörntand och säkert fler. Det beror säkert på det. Hoppas det i varje fall...
  6. 3
    Såg att han får en hörntand och säkert fler. Det beror säkert på det. Hoppas det i varje fall...

Liknande trådar

  1. Desperat med matvägrande unge!
    By lotwe in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 20:12
  2. Matvägrande...
    By ViggoTinja in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 21:17
  3. matvägrande
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 22:33
  4. Matvägrande unge
    By karenina in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 10:07
  5. Matvägrande Leo
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 07:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar