Några fler som ammar?
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Några fler som ammar?

    Jag hade tänkt att trappa ner rejält och kan kanske tänka mig att amma i ett par månder till typ på kvällen och tidig morgon, men Amaya gillar så mkt att amma så det verkar vara omöjligt att trappa ner, får kanske bryta helt istället, men samtidigt känns det svårt. Hon gillar det så mkt ju och jag har ju egentligen ingen brådska, ska inte börja jobba eller så. Mest att jag känner att det snart börjar bli dags att sluta nu liksom.
  2. 1
    Några fler som ammar? Jag hade tänkt att trappa ner rejält och kan kanske tänka mig att amma i ett par månder till typ på kvällen och tidig morgon, men Amaya gillar så mkt att amma så det verkar vara omöjligt att trappa ner, får kanske bryta helt istället, men samtidigt känns det svårt. Hon gillar det så mkt ju och jag har ju egentligen ingen brådska, ska inte börja jobba eller så. Mest att jag känner att det snart börjar bli dags att sluta nu liksom.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Jag ammar inte längre, Alicia ammades tills hon var 14 månader, sedan var jag tvungen att sluta av olika anledningar men Alicia var som tur var inte så jätteintresserad längre, utan hade bara ro att snutta i två minuter sedan var det bra. Så det gick bra att sluta tvärt, även om jag hade ammat ett tag till om jag fått välja. Storebror slutade vid 18 månader, då ville han inte längre.

    Om amningen funkar behöver du ju inte sluta med det än om det inte är så att du själv vill förståss, men om hon tycker om det hade jag fortsatt om jag var du. Lycka till hur du än gör.
  4. 2
    Jag ammar inte längre, Alicia ammades tills hon var 14 månader, sedan var jag tvungen att sluta av olika anledningar men Alicia var som tur var inte så jätteintresserad längre, utan hade bara ro att snutta i två minuter sedan var det bra. Så det gick bra att sluta tvärt, även om jag hade ammat ett tag till om jag fått välja. Storebror slutade vid 18 månader, då ville han inte längre.

    Om amningen funkar behöver du ju inte sluta med det än om det inte är så att du själv vill förståss, men om hon tycker om det hade jag fortsatt om jag var du. Lycka till hur du än gör.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag ammar fortfarande, och både jag och Eira tycker om det. Mest blir det på kvällen och någon gång på natten. Hon är förkyld nu och då har det blivit mycket oftare. Har inge bråttom att sluta utan vi får se hur länge vi båda vill.
    Åsa
  6. 3
    Jag ammar fortfarande, och både jag och Eira tycker om det. Mest blir det på kvällen och någon gång på natten. Hon är förkyld nu och då har det blivit mycket oftare. Har inge bråttom att sluta utan vi får se hur länge vi båda vill.
    Åsa
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Snuttar gör hon o verkar tycka att det är jättemysigt (en lång stund gosar hon m tuttarna när jag kommer hem från jobbet), lite konstigt nog mer nu än för några månader sedan när jag trodde att hon slutat tutta helt. Jag tror bara det finns några droppar mjölk kvar så det är nog mest gos. Min mamma sa sist vi träffades: "Men är inte hon för stor att ammas nu?" jag skrattade bara lite o sa att det verkar inte hon tycka ... Det sägs ju att ursprungsmänniskan har en normal amningstid på 2-3 år minst o hos folk som lever ursprungligt så ammas ju barnen flera år så jag tycker inte det är något fel (el att det finns några "måsten"/ normalitet) så länge det är en trevligt stund för bägge...
  8. 4
    Snuttar gör hon o verkar tycka att det är jättemysigt (en lång stund gosar hon m tuttarna när jag kommer hem från jobbet), lite konstigt nog mer nu än för några månader sedan när jag trodde att hon slutat tutta helt. Jag tror bara det finns några droppar mjölk kvar så det är nog mest gos. Min mamma sa sist vi träffades: "Men är inte hon för stor att ammas nu?" jag skrattade bara lite o sa att det verkar inte hon tycka ... Det sägs ju att ursprungsmänniskan har en normal amningstid på 2-3 år minst o hos folk som lever ursprungligt så ammas ju barnen flera år så jag tycker inte det är något fel (el att det finns några "måsten"/ normalitet) så länge det är en trevligt stund för bägge...

Liknande trådar

  1. Fler som ammar??
    By _Busmamman_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 15:47
  2. Fler som ammar?
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 16:51
  3. Fler som ammar....?
    By rut123 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 22:02
  4. Fler som ammar?
    By Sara m Olle 22/12-04 o Tilda01 o Ellen03 in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 11:25
  5. Fler som ammar?
    By karo in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar