Kan inte sova i vagnen
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Kan inte sova i vagnen

    Vad ska jag göra?? Alfred kan inte sova i vagnen! Inte ens om den rullar. Vad ska jag göra? Han sover ju inte en blund när vi är iväg och sååå skrikig. När vi kommer hem kastar jag honom i spjälsängen och han somnar direkt. Han älskar sin säng...

    Någon som har något bra tips... ? Måste ju gå ut med de andra barnen och vara på lekplats, promenera, göra ärenden etc. Bärsele är inget alternativ, känner inte för att ha 11 kg på magen samt köra syskonvagn...

    Första gången jag är med om en bebbe som inte gillar att åka vagn, mina andra två har älskat det. Funderar på att prova att ta med gosedjur, dem har han ju och leker med i sängen innan han somnar. Kommer inte på något annat. Gör ni??
  2. 1
    Kan inte sova i vagnen Vad ska jag göra?? Alfred kan inte sova i vagnen! Inte ens om den rullar. Vad ska jag göra? Han sover ju inte en blund när vi är iväg och sååå skrikig. När vi kommer hem kastar jag honom i spjälsängen och han somnar direkt. Han älskar sin säng...

    Någon som har något bra tips... ? Måste ju gå ut med de andra barnen och vara på lekplats, promenera, göra ärenden etc. Bärsele är inget alternativ, känner inte för att ha 11 kg på magen samt köra syskonvagn...

    Första gången jag är med om en bebbe som inte gillar att åka vagn, mina andra två har älskat det. Funderar på att prova att ta med gosedjur, dem har han ju och leker med i sängen innan han somnar. Kommer inte på något annat. Gör ni??
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Napp och snuttefilt får min son att somna, men visst sover han bäst i sin säng. Han kan vara skitgrinig och inte ens vilja ligga i famnen, då lägger man honom i sin säng och han somnar som en klubbad säl. Han gillar iofs sin vagn men sover inte länge om den inte rullar.
  4. 2
    Napp och snuttefilt får min son att somna, men visst sover han bäst i sin säng. Han kan vara skitgrinig och inte ens vilja ligga i famnen, då lägger man honom i sin säng och han somnar som en klubbad säl. Han gillar iofs sin vagn men sover inte länge om den inte rullar.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Det är ju i alla fall

    skönt att de sover i sina egna sängar. Alfred har också snutte & napp. Han älskar sin snutte och är ganska nappberoende (men det händer att han somnar utan napp i spjälsängen när han somnar själv). Men han är anti mot vagnen. Han skulle nog bli helt hysterisk om jag försökte söva honom i famnen :-) Det är ju lite jobbigt när man är borta...
  6. 3
    Det är ju i alla fall skönt att de sover i sina egna sängar. Alfred har också snutte & napp. Han älskar sin snutte och är ganska nappberoende (men det händer att han somnar utan napp i spjälsängen när han somnar själv). Men han är anti mot vagnen. Han skulle nog bli helt hysterisk om jag försökte söva honom i famnen :-) Det är ju lite jobbigt när man är borta...

Liknande trådar

  1. Hur får jag henne att sova i vagnen?
    By Alv@ in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 19:01
  2. Sova eller inte sova, det är frågan
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:29
  3. Sjukt barn - sova ute i vagnen?
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 16:58
  4. Sova på mage i vagnen med åkpåse?
    By webwife in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:05
  5. Sova i vagnen ute?
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar