Bebismat
_0811 Novemberbarn
  1. Bebis i nov..
    #1

    Bebismat

    Jag helammade till 6 månader, testade inga smakportioner innan dess. När vi sedan började med smakportioner så blev det väldigt populärt och nu handlar det inte längre om smakportioner. Min tjej har ätit gröt på morgonen, rotsaker till lunch, något fruktmellanmål och sen gröt på kvällen. Någon amningsskvätt däremellan men sanningen att säga så märker jag att dagsamningen i princip helt upphört sedan jag börjat ge henne mat. Helt ok för mig, faktiskt ganska skönt men är det bra för barnet? Kan vi köra på mat nu? Hon äter den ju gärna men jag funderade lite på hur mycket mat de får äta egentligen. Ni som ger välling, som vilket mål ger ni det?
  2. 1
    Bebismat Jag helammade till 6 månader, testade inga smakportioner innan dess. När vi sedan började med smakportioner så blev det väldigt populärt och nu handlar det inte längre om smakportioner. Min tjej har ätit gröt på morgonen, rotsaker till lunch, något fruktmellanmål och sen gröt på kvällen. Någon amningsskvätt däremellan men sanningen att säga så märker jag att dagsamningen i princip helt upphört sedan jag börjat ge henne mat. Helt ok för mig, faktiskt ganska skönt men är det bra för barnet? Kan vi köra på mat nu? Hon äter den ju gärna men jag funderade lite på hur mycket mat de får äta egentligen. Ni som ger välling, som vilket mål ger ni det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Det är väl bara att köra på om hon äter. Här är det bara flytande föda fortfarande, ska börja introducera ett par teskedar morotspuré varje dag här nu mitt på dagarna, för det har hon ätit lite av innan iaf. Jag la ju ner maten för några veckor sedan eftersom hon inte var ett dugg intresserad, men nu ska jag börja igen, lite långsamt. Annars äter Sophia NAN2 med undantag för majsvälling till frukost och havrevälling till kvällsmat.
  4. 2
    Det är väl bara att köra på om hon äter. Här är det bara flytande föda fortfarande, ska börja introducera ett par teskedar morotspuré varje dag här nu mitt på dagarna, för det har hon ätit lite av innan iaf. Jag la ju ner maten för några veckor sedan eftersom hon inte var ett dugg intresserad, men nu ska jag börja igen, lite långsamt. Annars äter Sophia NAN2 med undantag för majsvälling till frukost och havrevälling till kvällsmat.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Kör på bara

    Om bebisens mage inte protesterar så är det ju bara att ge på......!
    Jag skulle inte ge välling om jag vore du. Bättre att ge gröt, lunch, mellis/gröt och middag ungeför som du nu gör, och sen morgon- och kvällsamma istället för välling. Det är mycket nyttigare med bröstmjölk och du slipper gå upp och värma vatten och blanda pulver på morgonen. Bara att amma och har du tur somnar bebis om en stund!
    Så gjorde jag med Love och funkade jätttebra och så vill jag göra med Ebba sen när hon börjar äta annat än bröstmjölk.
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  6. 3
    Kör på bara Om bebisens mage inte protesterar så är det ju bara att ge på......!
    Jag skulle inte ge välling om jag vore du. Bättre att ge gröt, lunch, mellis/gröt och middag ungeför som du nu gör, och sen morgon- och kvällsamma istället för välling. Det är mycket nyttigare med bröstmjölk och du slipper gå upp och värma vatten och blanda pulver på morgonen. Bara att amma och har du tur somnar bebis om en stund!
    Så gjorde jag med Love och funkade jätttebra och så vill jag göra med Ebba sen när hon börjar äta annat än bröstmjölk.

Liknande trådar

  1. Bebismat
    By molllie in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 19:50
  2. Bebismat..
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 20:23
  3. Bebismat
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 17:04
  4. bebismat..
    By jyon in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 23:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar