Övertid/Rekord
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Övertid/Rekord

    Idag är det första dagen i v. 38 för min del. Jag har aaaldrig gått så här långt, så detta är lite som att plussa för min del Detta blir mitt första barn som inte blir en prematuris Detta är en heeelt ny känsla för mig.. hihihi... Började morgonen idag med att köra sonen till dagis, åt frulle och gick en promenix i hopp om att mitt socker skulle vara längre denan gång, men icke... fattar inte vad jag ska göra med det hela och snart vet jagi nte vad jag kan äta för frukost längre. Har i flera veckor ätit fil och branflakes vilket har gått hur bra som helst, men inte längre...fattar inte.

    Sen har jag lagt över lillans kläder i en ny byrå, och håller på att lägga in bebisens kläder i den gamla byrån nu. Sköönt att börja bli klar med bebbeförberedelser. Annars idag...brorsan tar studenten så vi ska dit om ett par timmar. Vad ska ni hitta på idag??
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Övertid/Rekord Idag är det första dagen i v. 38 för min del. Jag har aaaldrig gått så här långt, så detta är lite som att plussa för min del Detta blir mitt första barn som inte blir en prematuris Detta är en heeelt ny känsla för mig.. hihihi... Började morgonen idag med att köra sonen till dagis, åt frulle och gick en promenix i hopp om att mitt socker skulle vara längre denan gång, men icke... fattar inte vad jag ska göra med det hela och snart vet jagi nte vad jag kan äta för frukost längre. Har i flera veckor ätit fil och branflakes vilket har gått hur bra som helst, men inte längre...fattar inte.

    Sen har jag lagt över lillans kläder i en ny byrå, och håller på att lägga in bebisens kläder i den gamla byrån nu. Sköönt att börja bli klar med bebbeförberedelser. Annars idag...brorsan tar studenten så vi ska dit om ett par timmar. Vad ska ni hitta på idag??
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vi är ju i samma vecka, jag upplever detta som emellanåt ff obegripligt att jag ska få en bebis!
    Efter natten/morgonens dröm så har jag nu börjat packa BB-väskan, känns sjukt pirrigt nu.
    Kommer jag klara av att föda fram ett barn?!

    Har ff inte kommit in i duschen men är på väg dit...lite seg idag bara sen ska jag ut på kakel-till-köket-jakt. Sen ska jag nog hem och ta en tupplur innan bonusen kommer från skolan vid 16 och maken från jobbet. Ikväll ska jag och maken på vattengympa för gravida men idag är det par-special- inför förlossningen..

    Ditt socker är verkligen inte alls kul, svärmor som har diabetes försöker att avstå så långt det går från snabba kolhydrater, men Branflakes borde ju vara ok, bara det inte är en massa tillsatt socker i. Antar att du redan äter mest mörkt bröd..
    Känns mer och mer som att nu måste vi bara härda ut, de små kommer snart, när vet vi inte men det närmar sig!

    KRAM
  4. 2
    Vi är ju i samma vecka, jag upplever detta som emellanåt ff obegripligt att jag ska få en bebis!
    Efter natten/morgonens dröm så har jag nu börjat packa BB-väskan, känns sjukt pirrigt nu.
    Kommer jag klara av att föda fram ett barn?!

    Har ff inte kommit in i duschen men är på väg dit...lite seg idag bara sen ska jag ut på kakel-till-köket-jakt. Sen ska jag nog hem och ta en tupplur innan bonusen kommer från skolan vid 16 och maken från jobbet. Ikväll ska jag och maken på vattengympa för gravida men idag är det par-special- inför förlossningen..

    Ditt socker är verkligen inte alls kul, svärmor som har diabetes försöker att avstå så långt det går från snabba kolhydrater, men Branflakes borde ju vara ok, bara det inte är en massa tillsatt socker i. Antar att du redan äter mest mörkt bröd..
    Känns mer och mer som att nu måste vi bara härda ut, de små kommer snart, när vet vi inte men det närmar sig!

    KRAM
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Klart att du klarar av att föda fram en lite bebis, det är en helt underbar känsla enligt vad jag har fått uppleva.

    Kakeljakt...jag avundas dig inte kan jag säga. När vi renoverade köket (eller över lag när vi gjorde de stora renoveringarna, vi har fixat 2 st badrum med) så valde sambon ut kaklet, han bara visade mig och frågade om jag gillade det. Jag behövde aldrig tänka liksom.. Det är ju hans jobb med så han har stenkoll på det senaste inom kakel.

    Nej, inte kul alls det där och jag är jätte trött på det. Bröd...äter inte bröd alls eller väldigt sällan. Alla slags flingor innehåller socker, men i just branflakes är det mer kostfibrer än sockerarter. Det är sånt som man ska kolla.
    Nu låg jag inte extremt mkt över jag låg på 7,6 men jag vill ju alltid ligga under 7. Har precis ätit lunch och ett smarrigt äpple till efterrätt..ska snart ta och börja fixa iordning mig så att vi kan åka när lillan vaknar. När jag kommer hem ikväll blir det till att lägga in resten av bebbens kläder i byrån. Du kan inte ana hur mkt kläder vi har!!! jag fyllde 2 st byrålådor med st. 50/56, har hur mkt som helst i stl. 62/68 också och då har jag ändå inte tvättat sonens gamla kläder..de tar jag tag i om det är en pojke... Jag kommer inte få plats med allt i byrån, den saken är klar..
  6. 3
    Klart att du klarar av att föda fram en lite bebis, det är en helt underbar känsla enligt vad jag har fått uppleva.

    Kakeljakt...jag avundas dig inte kan jag säga. När vi renoverade köket (eller över lag när vi gjorde de stora renoveringarna, vi har fixat 2 st badrum med) så valde sambon ut kaklet, han bara visade mig och frågade om jag gillade det. Jag behövde aldrig tänka liksom.. Det är ju hans jobb med så han har stenkoll på det senaste inom kakel.

    Nej, inte kul alls det där och jag är jätte trött på det. Bröd...äter inte bröd alls eller väldigt sällan. Alla slags flingor innehåller socker, men i just branflakes är det mer kostfibrer än sockerarter. Det är sånt som man ska kolla.
    Nu låg jag inte extremt mkt över jag låg på 7,6 men jag vill ju alltid ligga under 7. Har precis ätit lunch och ett smarrigt äpple till efterrätt..ska snart ta och börja fixa iordning mig så att vi kan åka när lillan vaknar. När jag kommer hem ikväll blir det till att lägga in resten av bebbens kläder i byrån. Du kan inte ana hur mkt kläder vi har!!! jag fyllde 2 st byrålådor med st. 50/56, har hur mkt som helst i stl. 62/68 också och då har jag ändå inte tvättat sonens gamla kläder..de tar jag tag i om det är en pojke... Jag kommer inte få plats med allt i byrån, den saken är klar..
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Oj vad kläder, i jämförelse då så har jag ingenting

    Men som sagt innan många har väntat på att vi ska få barn och jag räknar nog lite kallt med att vi kommer få en hel del paket, jag har mer i stlk 62/68.

    Och skulle det blir för lite så är det ju inte så tråkigt att shoppa

    Jag tänkte sondera marknaden lite på kakel, vi är inne på vitt kakel och ev rektangulärt och inte för blankt men inte matt heller... ja jag ska se vad jag kan hitta, maken är inte superförtjust i affärer så det är bättre att jag sonderar själv...

    Kram
  8. 4
    Oj vad kläder, i jämförelse då så har jag ingenting

    Men som sagt innan många har väntat på att vi ska få barn och jag räknar nog lite kallt med att vi kommer få en hel del paket, jag har mer i stlk 62/68.

    Och skulle det blir för lite så är det ju inte så tråkigt att shoppa

    Jag tänkte sondera marknaden lite på kakel, vi är inne på vitt kakel och ev rektangulärt och inte för blankt men inte matt heller... ja jag ska se vad jag kan hitta, maken är inte superförtjust i affärer så det är bättre att jag sonderar själv...

    Kram

Liknande trådar

  1. Rekord i övertid ;)
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 15:05
  2. Rekord!
    By maximum in forum _0805 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 22:11
  3. Rekord
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 09:25
  4. REKORD
    By Gnagarn in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 17:12
  5. Rekord!
    By b-boom in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar