Betyget...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Betyget...

    ja det har jag inte sett. Men i kuvertet låg ett brev från svenska fröken.
    hon kunde inte ge honom betyg för att han hade inte gjort uppgifter eller kommit till tillräckligt många klasser.
    Nu undrar jag om han måste göra sommarskola i FRANSKA!!! Han måste ha ett B språk för att fortsätta på IB.. Svenska ges ju inte här.
    Hoppas han vaknar snart...
    "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".
    OW
  2. 1
    Betyget... ja det har jag inte sett. Men i kuvertet låg ett brev från svenska fröken.
    hon kunde inte ge honom betyg för att han hade inte gjort uppgifter eller kommit till tillräckligt många klasser.
    Nu undrar jag om han måste göra sommarskola i FRANSKA!!! Han måste ha ett B språk för att fortsätta på IB.. Svenska ges ju inte här.
    Hoppas han vaknar snart...
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2

    Jag trodde..

    ..att de har koll pa internatskolor.. Är det ingen som tvingar iväg eleverna till klasserna? OK, det ma vara frivilligt med gymnasium men de pa skolan/elevboendet vet ju att dessa elever inte har föräldrarna i närheten. Har ni fatt ngn info under aret om närvaro etc?
  4. 2
    Jag trodde.. ..att de har koll pa internatskolor.. Är det ingen som tvingar iväg eleverna till klasserna? OK, det ma vara frivilligt med gymnasium men de pa skolan/elevboendet vet ju att dessa elever inte har föräldrarna i närheten. Har ni fatt ngn info under aret om närvaro etc?
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    har haft en liten diskussion med hans mentor... de tycker att jag skulle prata med honom om att gå till klasserna. Jag tycker att de ska se till att han går. Hade han bott hemma så nog hade jag sett till att han gick till skolan.
    Ja varje dag kunde jag logga in och kolla närvaron. Men det var ju ofta för sent för den dagen.
    Så nej skolan har inte gått och hämtat honom.
  6. 3
    har haft en liten diskussion med hans mentor... de tycker att jag skulle prata med honom om att gå till klasserna. Jag tycker att de ska se till att han går. Hade han bott hemma så nog hade jag sett till att han gick till skolan.
    Ja varje dag kunde jag logga in och kolla närvaron. Men det var ju ofta för sent för den dagen.
    Så nej skolan har inte gått och hämtat honom.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
  8. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Haha...
    en chip som är både GPS, busskort, mobil, alkomätare....
  9. 5
    Haha...
    en chip som är både GPS, busskort, mobil, alkomätare....
  10. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6

    Kanske skulle skaffa en till..

    mannen ;-D
  11. 6
    Kanske skulle skaffa en till.. mannen ;-D
  12. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7
    Definivt till min man!
  13. 7
    Definivt till min man!

Liknande trådar

  1. Skolk i betyget
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 14:21
  2. Hur gör jag om jag inte har betyget än?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 12:49
  3. Svenska betyget...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 11:22
  4. Bästa betyget? *ler*
    By Leelou in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 07:05
  5. Första betyget hemma nu..
    By -TH- in forum Tonåringar
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar