Vatten! Sta´n är full av vatten...
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Vatten! Sta´n är full av vatten...

    sjunger Robert Broberg. Men jag har så mycket vatten i kroppen så det känns som det skvalpar när jag går. Stödstrumpor fungerar ju inte och inga andra tips heller. Jag kan inte böja fötterna för det är så mycket vatten JAG HAR VALKAR PÅ FÖTTERNA. Knäskålarna ser ut som... VILKA KNÄSKÅLAR??? Tyvärr så är det ju så att det inte finns något att göra förutom att inte titta på vågen. Jag har gått upp 13 kg sen mars och det fortsätter med ungefär 1,5 kg i veckan. Nu är inte alla 13 kg kanske vatten utan lite glass också Men just nu längtar jag till bebisen kommer!!
  2. 1
    Vatten! Sta´n är full av vatten... sjunger Robert Broberg. Men jag har så mycket vatten i kroppen så det känns som det skvalpar när jag går. Stödstrumpor fungerar ju inte och inga andra tips heller. Jag kan inte böja fötterna för det är så mycket vatten JAG HAR VALKAR PÅ FÖTTERNA. Knäskålarna ser ut som... VILKA KNÄSKÅLAR??? Tyvärr så är det ju så att det inte finns något att göra förutom att inte titta på vågen. Jag har gått upp 13 kg sen mars och det fortsätter med ungefär 1,5 kg i veckan. Nu är inte alla 13 kg kanske vatten utan lite glass också Men just nu längtar jag till bebisen kommer!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Det låter som om du beskriver min kropp. Jag samlar vatten i både fötter, ben & händer & ser sprickfärdig ut. Var på kontroll hos BM igår, vikten har äkat med 5(!) kg på 12 dagar! :O Tyvärr hade blodtrycket gått upp en del oxå, så det blir ny kontroll om en vecka. Så länge jag inte har äggvita i urinen så är jag lugn, men risken finns att jag håller på att utveckla havandeskapsförgiftning... Hoppas bebisen vill komma snart! Är i v.35+0 idag, bebisen har varit på väg ett par gånger, är fixerad sen måååånga veckor tillbaka & nu börjar jag känna mej redo. Kan man få lägga in en beställning; Bebis på måndag 15/6.
  4. 2
    Det låter som om du beskriver min kropp. Jag samlar vatten i både fötter, ben & händer & ser sprickfärdig ut. Var på kontroll hos BM igår, vikten har äkat med 5(!) kg på 12 dagar! :O Tyvärr hade blodtrycket gått upp en del oxå, så det blir ny kontroll om en vecka. Så länge jag inte har äggvita i urinen så är jag lugn, men risken finns att jag håller på att utveckla havandeskapsförgiftning... Hoppas bebisen vill komma snart! Är i v.35+0 idag, bebisen har varit på väg ett par gånger, är fixerad sen måååånga veckor tillbaka & nu börjar jag känna mej redo. Kan man få lägga in en beställning; Bebis på måndag 15/6.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    My oh my, vad jobbigt. Och rätt fascinerande, eller hur? Jag tog tusen bilder på mig själv när jag var som mest svullen, det var helt vansinnigt. Jag skickade en mms-bild på min supersvullna fot till min syrra, och hennes ungar bara: Va?? Har bebisen kommit?
    Haja hur svullen man är då, om en vuxenfot ser ut som en gullig bebisfot, haha.

    Det fina är ju om mvc har koll på dig, och att du vet att det inte är så många veckor kvar. Sitt i skuggan med fötterna högt (för det är ju sååå lätt att ha högläge på dem ) och drick vatten och iste och ta det lugnt.
  6. 3
    My oh my, vad jobbigt. Och rätt fascinerande, eller hur? Jag tog tusen bilder på mig själv när jag var som mest svullen, det var helt vansinnigt. Jag skickade en mms-bild på min supersvullna fot till min syrra, och hennes ungar bara: Va?? Har bebisen kommit?
    Haja hur svullen man är då, om en vuxenfot ser ut som en gullig bebisfot, haha.

    Det fina är ju om mvc har koll på dig, och att du vet att det inte är så många veckor kvar. Sitt i skuggan med fötterna högt (för det är ju sååå lätt att ha högläge på dem ) och drick vatten och iste och ta det lugnt.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Vad jag har hört så fungerar det där med att beställa barn rätt dåligt Fast visst sjutton måste man prova!
  8. 4
    Vad jag har hört så fungerar det där med att beställa barn rätt dåligt Fast visst sjutton måste man prova!
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Alla mina andra värden är jätte bra så jag är inte orolig för havandeskapsförgiftning.

    Jag har beställt bebis den 28 juni
  10. 5
    Alla mina andra värden är jätte bra så jag är inte orolig för havandeskapsförgiftning.

    Jag har beställt bebis den 28 juni
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Ja precis! Fötterna i högläge det är ju väldigt lätt . Ja de skulle faktiskt kunna gå för bebis fötter modell större.

    När jag tar på mig skor så brukar alltid den där reklamen med tårna komma . Fötterna demonstrerar, fötterna har fått nog, fötterna vill ha frihet här i vår egen sko....
  12. 6
    Ja precis! Fötterna i högläge det är ju väldigt lätt . Ja de skulle faktiskt kunna gå för bebis fötter modell större.

    När jag tar på mig skor så brukar alltid den där reklamen med tårna komma . Fötterna demonstrerar, fötterna har fått nog, fötterna vill ha frihet här i vår egen sko....

Liknande trådar

  1. Vatten, sta´n e full av vatten...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:19
  2. Is och vatten, vatten och is
    By S-mamman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 09:53
  3. vatten
    By cimen in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 07:43
  4. Vatten, stan e full av vatten
    By Minimumsa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 18:08
  5. vatten, vatten, överallt! OT
    By SvartaPantern in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar