Cymbalta?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Cymbalta?

    Nån som äter/ätit den?

    Jag äter ju Lyrica nu, men jag blir så sjukt trött om jag ska ha en dos som håller ångesten i schack.... Så nu tyckte doktorn att jag skulle testa Cymbalta istället. Han har goda erfarenheter av den säger han (och han skriver aldrig ut Efexor, för att den är så svår att fasa ut).
    Eller ska jag be att få prova Cipralex istället? Mådde skit av Citalopram, men har bara hört goda erfarenheter av Cipralex...

    Vad säger ni?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Cymbalta? Nån som äter/ätit den?

    Jag äter ju Lyrica nu, men jag blir så sjukt trött om jag ska ha en dos som håller ångesten i schack.... Så nu tyckte doktorn att jag skulle testa Cymbalta istället. Han har goda erfarenheter av den säger han (och han skriver aldrig ut Efexor, för att den är så svår att fasa ut).
    Eller ska jag be att få prova Cipralex istället? Mådde skit av Citalopram, men har bara hört goda erfarenheter av Cipralex...

    Vad säger ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    jag har fasat ut efexor från 225 mg och tyckte inte alls den var svår.
    Har cymbalta just nu, men ja, jag vet inte riiktigt om den hjälper mig heller.
    Men jag kankse inte är rätt person att svara då jag sköldsköttel problem också så jag ska höra nästa v om det inte finns något annat att göra för min sjukliga sömn jag har.

    inte lätt att svara på.
  4. 2
    jag har fasat ut efexor från 225 mg och tyckte inte alls den var svår.
    Har cymbalta just nu, men ja, jag vet inte riiktigt om den hjälper mig heller.
    Men jag kankse inte är rätt person att svara då jag sköldsköttel problem också så jag ska höra nästa v om det inte finns något annat att göra för min sjukliga sömn jag har.

    inte lätt att svara på.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Cymbalta och Efexor är stort sett samma. Cymbaltan är ju den "nyare" Efexoren. Men har en maxdos på bara 120 mg.
    Har ätit cymbalta men gick över till Efexor, den hjälpte mig bättre.
  6. 3
    Cymbalta och Efexor är stort sett samma. Cymbaltan är ju den "nyare" Efexoren. Men har en maxdos på bara 120 mg.
    Har ätit cymbalta men gick över till Efexor, den hjälpte mig bättre.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Men...

    det verkar ju konstigt om min läkare skrev ut nåt som ska vara typ samma! Jag mådde ju jättedåligt av Efexorn ju!?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Men... det verkar ju konstigt om min läkare skrev ut nåt som ska vara typ samma! Jag mådde ju jättedåligt av Efexorn ju!?
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    jag äter cymbalta...

    och..tycker nog inte att den hjälper mej särskilt mycket..ska till läkaren på torsdag...o vet ej vad som händer..
    anlo
  10. 5
    jag äter cymbalta... och..tycker nog inte att den hjälper mej särskilt mycket..ska till läkaren på torsdag...o vet ej vad som händer..
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Var nog lite otydlig....sorry. Dom är stort sett samma, fungerar lika, båda används mot depression/ångest, båda används mot tex smärtor. Men dom har olika aktiv substans.
    Så cymbalta kan fungera jätte bra för dig.

    Tabletterna förnyas ju hela tiden, så cymbaltan är den "nyare" Efexoren.
  12. 6
    Var nog lite otydlig....sorry. Dom är stort sett samma, fungerar lika, båda används mot depression/ångest, båda används mot tex smärtor. Men dom har olika aktiv substans.
    Så cymbalta kan fungera jätte bra för dig.

    Tabletterna förnyas ju hela tiden, så cymbaltan är den "nyare" Efexoren.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Ok...

    ja, kanske värt att prova i alla fall då...

    Jag tycker det är sååå svårt!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Ok... ja, kanske värt att prova i alla fall då...

    Jag tycker det är sååå svårt!
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    Jag har provat Cymbalta. Tyckte väl inte att den hjälpte så där jättebra... Men sen så fick jag gastrit av den (en biverkan enl fass), så jag fick sluta pga av det.

    Cipralex har jag oxå testat, men den hade ingen effekt alls. Å andra sidan inga biverkningar heller!!

    Men jag är nog inte nån bra referens... jag har ännu inte hittat nån medicin som funkar på mig, och har snart provat de flesta...
  16. 8
    Jag har provat Cymbalta. Tyckte väl inte att den hjälpte så där jättebra... Men sen så fick jag gastrit av den (en biverkan enl fass), så jag fick sluta pga av det.

    Cipralex har jag oxå testat, men den hade ingen effekt alls. Å andra sidan inga biverkningar heller!!

    Men jag är nog inte nån bra referens... jag har ännu inte hittat nån medicin som funkar på mig, och har snart provat de flesta...
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Konstigt igen!

    Jag har ju stora problem med inflammation i magsäcken, trots medicinering! Hur kan han då skriva ut Cymbalta?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  18. 9
    Konstigt igen! Jag har ju stora problem med inflammation i magsäcken, trots medicinering! Hur kan han då skriva ut Cymbalta?
  19. Medlem sedan
    Jul 2023
    #10
    Antidepressiva naturläkemedel - https://restilen.se Denna produkt har hjälpt mig få tillbaks min positivet o tro på livet. Jag var deprimerad och nu har jag gjort massor av förändringar och ser ljust på livet igen.
  20. 10
    Antidepressiva naturläkemedel - https://restilen.se Denna produkt har hjälpt mig få tillbaks min positivet o tro på livet. Jag var deprimerad och nu har jag gjort massor av förändringar och ser ljust på livet igen.

Liknande trådar

  1. Cymbalta
    By garion in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 09:26
  2. Cymbalta?
    By kattan1 in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 17:25
  3. Cymbalta?
    By www.starkaben.se in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 15:58
  4. Cymbalta!
    By Fibromamma in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 13:04
  5. Cymbalta,
    By -Papaya- in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 09:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar