Graviditetstecken som försvinner
_1001 Januaribarn
  1. v. 7+6
    #1

    Graviditetstecken som försvinner

    Jag är i vecka 8 och sedan några dagar tillbaka tycker jag att graviditetstecknen är som bortblåsta. Möjligtvis är jag lite trött och brösten ömmar lite, men illamåendet är inte alls så starkt som det var för några dagar sedan. I helgen spydde jag en gång, och sedan dess har jag mått bra. Det är så oroande. Jag föreställer mig att fostret har dött och inte kommer komma ut på flera veckor. Så fruktansvärt hemskt.
  2. 1
    Graviditetstecken som försvinner Jag är i vecka 8 och sedan några dagar tillbaka tycker jag att graviditetstecknen är som bortblåsta. Möjligtvis är jag lite trött och brösten ömmar lite, men illamåendet är inte alls så starkt som det var för några dagar sedan. I helgen spydde jag en gång, och sedan dess har jag mått bra. Det är så oroande. Jag föreställer mig att fostret har dött och inte kommer komma ut på flera veckor. Så fruktansvärt hemskt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Efter vad jag har läst lite över allt, så verkar det vara normalt att graviditetstecknen försvinner lite då och då... Men om du är osäker så ta kontakt med gyn akut så kanske du kan få mer lugnande råd...
  4. 2
    Efter vad jag har läst lite över allt, så verkar det vara normalt att graviditetstecknen försvinner lite då och då... Men om du är osäker så ta kontakt med gyn akut så kanske du kan få mer lugnande råd...
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Det går upp och ner.

    Mitt illamående är inte lika illa idag som det var förra veckan, medan tröttheten är total fortfarande.
    Symtomen går upp- och ner, det är helt normalt. Njut medan du mår bra, snart kan det slå till med full kraft igen .
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Det går upp och ner. Mitt illamående är inte lika illa idag som det var förra veckan, medan tröttheten är total fortfarande.
    Symtomen går upp- och ner, det är helt normalt. Njut medan du mår bra, snart kan det slå till med full kraft igen .
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Samma sak här, illamåendet och spyoerna är totalt borta sedan några ett par veckor, men äter fortfarande som en häst, är så trött nästan hela tiden och brösten som är så ömma har jag kvar, men jag tror att det är helt normalt att det blir så ibland.

    Jag minns med min första så var jag så dålig i början, men efter ett tag var som jag är nu, så jag tror inte att du behöver oroa dig, men känns det som att du vill ha extra kontroll så gör det.
  8. 4
    Samma sak här, illamåendet och spyoerna är totalt borta sedan några ett par veckor, men äter fortfarande som en häst, är så trött nästan hela tiden och brösten som är så ömma har jag kvar, men jag tror att det är helt normalt att det blir så ibland.

    Jag minns med min första så var jag så dålig i början, men efter ett tag var som jag är nu, så jag tror inte att du behöver oroa dig, men känns det som att du vill ha extra kontroll så gör det.
  9. v. 8+0
    #5
    Tack för era svar. Tack var det det kunde jag sova i natt. Jag hade inskrivning idag och bm såg min oro så jag fick göra ett spontant ul. Det såg jättebra ut och hjärtat tickade (tydligen, inte helt lätt att se för en ovan). Så jag är väldigt glad idag!
  10. 5
    Tack för era svar. Tack var det det kunde jag sova i natt. Jag hade inskrivning idag och bm såg min oro så jag fick göra ett spontant ul. Det såg jättebra ut och hjärtat tickade (tydligen, inte helt lätt att se för en ovan). Så jag är väldigt glad idag!
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Åh, vad skönt! Jag är i vecka 10 och både illamåendet och tröttheten har lugnat sig lite. Har inte mått jätteilla, men tillräckligt för att störas av det. Sovit var som helst och överallt. Men nu så! Nu har jag orkat göra saker efter jobbet och till och med orkat gå till jobbet istället för att cykla! Hurra! Visst finns tanken där om varför symptomen avtagit, men det hände mig också för ca tre veckor sen och då blev jag riktigt rädd för en dag var allt borta! Men det kom tillbaka.

    Det som är tydligast för mig nu är brösten som är så förbaskat ömma. Hade velat ha sport-bh dygnet runt för att de inte ska rubbas ur sina lägen. Ajaj.

    Jag tänker mycket på det som du oroar dig för också, dvs att barnet ska dö och att man sen går vidare och tror att allt är bra. Jag har inskrivning på tisdag och önskar så att man fick göra ett ultraljud eller åtminstone lyssna på hjärtat. Hoppas på snäll och generös bm som låter mig få se något. Man vill ha något slags "bevis", eller hur?
  12. 6
    Åh, vad skönt! Jag är i vecka 10 och både illamåendet och tröttheten har lugnat sig lite. Har inte mått jätteilla, men tillräckligt för att störas av det. Sovit var som helst och överallt. Men nu så! Nu har jag orkat göra saker efter jobbet och till och med orkat gå till jobbet istället för att cykla! Hurra! Visst finns tanken där om varför symptomen avtagit, men det hände mig också för ca tre veckor sen och då blev jag riktigt rädd för en dag var allt borta! Men det kom tillbaka.

    Det som är tydligast för mig nu är brösten som är så förbaskat ömma. Hade velat ha sport-bh dygnet runt för att de inte ska rubbas ur sina lägen. Ajaj.

    Jag tänker mycket på det som du oroar dig för också, dvs att barnet ska dö och att man sen går vidare och tror att allt är bra. Jag har inskrivning på tisdag och önskar så att man fick göra ett ultraljud eller åtminstone lyssna på hjärtat. Hoppas på snäll och generös bm som låter mig få se något. Man vill ha något slags "bevis", eller hur?
  13. v. 8+1
    #7

    Precis!

    Att få ett bevis var helt fantastiskt. Känner man inga symptom så är det så overkligt. Jag har världens snällaste barnmorska så jag fick titta bara för att jag var orolig över symptomen. Hoppas att du också får titta!

    Nu är det så skönt också att jag kan vara glad över att jag inte mår så illa, och att det inte betyder att det är något fel. Jag har aldrig varit gravid innan så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas.
  14. 7
    Precis! Att få ett bevis var helt fantastiskt. Känner man inga symptom så är det så overkligt. Jag har världens snällaste barnmorska så jag fick titta bara för att jag var orolig över symptomen. Hoppas att du också får titta!

    Nu är det så skönt också att jag kan vara glad över att jag inte mår så illa, och att det inte betyder att det är något fel. Jag har aldrig varit gravid innan så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas.

Liknande trådar

  1. graviditetstecken??
    By sessa79 in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 00:07
  2. Graviditetstecken
    By SafE in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 18:08
  3. Graviditetstecken
    By Maria i fabriken in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 21:13
  4. Graviditetstecken! *OT*
    By anonym pga ämnet in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 10:32
  5. hmm...graviditetstecken?
    By drömmer om en liten... in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar