Semesterplaner?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Semesterplaner?

    har ni några sådana? Själv var vi en fyra dagar på Lalandia i Danmark för två veckor sedan (kan rekommenderas!). Har inga direkta planer för sommaren. Jag föräldraledig och maken arbetslös, så vi ska njuta av ledigheten! Just nu tittar jag ut och ser ett regnigt och stormigt Skåne, men hoppas på att solen snart kommer fram!
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Semesterplaner? har ni några sådana? Själv var vi en fyra dagar på Lalandia i Danmark för två veckor sedan (kan rekommenderas!). Har inga direkta planer för sommaren. Jag föräldraledig och maken arbetslös, så vi ska njuta av ledigheten! Just nu tittar jag ut och ser ett regnigt och stormigt Skåne, men hoppas på att solen snart kommer fram!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Vi ska till Öland en vecka med två andra familjer med barn i ungefär samma ålder. Det är makens syster med familj och makens ena kusin med familj. Vi ska bo i varsinn stuga men bara någon minuts promenad mellan stugorna, så vi kan själva välja hur mycket och hur intensivt vi vill umgås. Ser fram emot det, och håller tummarna för bra väder så vi kan bada och inte bara gå omkring i regnkläder...

    Sen blir det för barnens del 3 veckor på mormor och morfars sommarställe. Vi vuxna ska bara vara där en av de veckorna, de andra två veckorna ska vi jobba. Inget mer är planerat. Lite farfars sommarställe, lite hemma, någon dagsutflykt om andan faller på...

    Jo, i slutet av sommaren (efter skolstarten) ska vi till Tallinn med mina föräldrar, min morbror och min bror med familj. Min mamma fyller 60 år, därav det stora resesällskapet. När min pappa fyllde 60 år i vintras var vi till Thailand, men då följde min morbror (änkling utan barn) inte med. Han var nog inte så lockad av två veckor med barnfamiljerna på resort med Bamseklubb osv.
  4. 2
    Vi ska till Öland en vecka med två andra familjer med barn i ungefär samma ålder. Det är makens syster med familj och makens ena kusin med familj. Vi ska bo i varsinn stuga men bara någon minuts promenad mellan stugorna, så vi kan själva välja hur mycket och hur intensivt vi vill umgås. Ser fram emot det, och håller tummarna för bra väder så vi kan bada och inte bara gå omkring i regnkläder...

    Sen blir det för barnens del 3 veckor på mormor och morfars sommarställe. Vi vuxna ska bara vara där en av de veckorna, de andra två veckorna ska vi jobba. Inget mer är planerat. Lite farfars sommarställe, lite hemma, någon dagsutflykt om andan faller på...

    Jo, i slutet av sommaren (efter skolstarten) ska vi till Tallinn med mina föräldrar, min morbror och min bror med familj. Min mamma fyller 60 år, därav det stora resesällskapet. När min pappa fyllde 60 år i vintras var vi till Thailand, men då följde min morbror (änkling utan barn) inte med. Han var nog inte så lockad av två veckor med barnfamiljerna på resort med Bamseklubb osv.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Vi ska flytta

    mitt i semestern, så två veckor ska vi packa och två ska vi packa upp Blir väl lite utflykter med, men ingen resa.
  6. 3
    Vi ska flytta mitt i semestern, så två veckor ska vi packa och två ska vi packa upp Blir väl lite utflykter med, men ingen resa.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    ojdå. då blir det inte mycket semester! Men det blir väl roligt med en ny bostad! Hus, lägenhet?
  8. 4
    ojdå. då blir det inte mycket semester! Men det blir väl roligt med en ny bostad! Hus, lägenhet?
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Vi ska...

    ... bl a till Kolmården, Ölands djurpark, Stockholm och så ska barnen vara hos farmor och farfar på landet medan jag och mannen åker till Malta en vecka i augusti (som en försenad bröllopsresa).
    Annars kommer vi nog vara hemma ganska mycket, bor ju i ett sommarparadis (på Öland) med 5 minuters gångväg till närmaste strand så det känns inte som att man behöver åka så långt...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  10. 5
    Vi ska... ... bl a till Kolmården, Ölands djurpark, Stockholm och så ska barnen vara hos farmor och farfar på landet medan jag och mannen åker till Malta en vecka i augusti (som en försenad bröllopsresa).
    Annars kommer vi nog vara hemma ganska mycket, bor ju i ett sommarparadis (på Öland) med 5 minuters gångväg till närmaste strand så det känns inte som att man behöver åka så långt...
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Större lägenhet

    Har vi köpt. Inte tillräckligt stor, men för oss känns det som ett slott Ska bli helt underbart att flytta. Speciellt som att de två stora ska få eget rum. De delar på ett skrubbstort rum just nu och det börjar bli ohållbart.
  12. 6
    Större lägenhet Har vi köpt. Inte tillräckligt stor, men för oss känns det som ett slott Ska bli helt underbart att flytta. Speciellt som att de två stora ska få eget rum. De delar på ett skrubbstort rum just nu och det börjar bli ohållbart.
  13. S-mamman
    #7
    Ja solen är verkligen efterlängtad just nu!
    Vi åker till Finland på onsdag och blir borta nästan 2 v. Sen efter det ska maken iväg på fiskeresa så då får jag och småttingarna roa oss själva några dagar. Och efter det blir det väl lite småutflykter och en tur till svärmor i Värmland.
    I början på augusti får vi Finlandsgäster och då ska vi besöka Astrid Lindgrens värld.
  14. 7
    Ja solen är verkligen efterlängtad just nu!
    Vi åker till Finland på onsdag och blir borta nästan 2 v. Sen efter det ska maken iväg på fiskeresa så då får jag och småttingarna roa oss själva några dagar. Och efter det blir det väl lite småutflykter och en tur till svärmor i Värmland.
    I början på augusti får vi Finlandsgäster och då ska vi besöka Astrid Lindgrens värld.

Liknande trådar

  1. Semesterplaner?
    By Fia med 4 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:51
  2. Semesterplaner?
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:25
  3. Vad har ni för semesterplaner?
    By ms_chili in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:41
  4. Semesterplaner?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:01
  5. Vad har ni för semesterplaner?
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar