Skolavslutning
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Skolavslutning

    Vi hade i alla fall tur med vädret.... Det var uppehåll och inte så kallt när vi knatade till skolavslutningen i kyrkan i morse. Jag blev som vanligt tårögd när de små och lite större barnen sjöng i kyrkan, fast det inte ens var mina egna... Sen blev det fika i klassrummet (blött i gäset) innan hemgång.
    Ikväll startade vi en ny tradition - vi gick på restaurang hela familjen! Visserligen "bara" för att äta pizza, men i alla fall. Det var fullt upp med att hålla Erik i stolen tills maten kom, men det gick. Och faktum är att pizzan är godare på plats än hemma - varm och krispig och jättegod. Det får bli varje år nu på skolavslutningen som vi går ut och äter - de stora barnen uppskattade det mycket. Låter kanske fånigt och jag vet inte hur ni gör, men vi äter i princip aldrig ute. Vi tar hem mat ibland, men inte heller det speciellt ofta, max en gång i månaden. Så detta var speciellt för oss.
  2. 1
    Skolavslutning Vi hade i alla fall tur med vädret.... Det var uppehåll och inte så kallt när vi knatade till skolavslutningen i kyrkan i morse. Jag blev som vanligt tårögd när de små och lite större barnen sjöng i kyrkan, fast det inte ens var mina egna... Sen blev det fika i klassrummet (blött i gäset) innan hemgång.
    Ikväll startade vi en ny tradition - vi gick på restaurang hela familjen! Visserligen "bara" för att äta pizza, men i alla fall. Det var fullt upp med att hålla Erik i stolen tills maten kom, men det gick. Och faktum är att pizzan är godare på plats än hemma - varm och krispig och jättegod. Det får bli varje år nu på skolavslutningen som vi går ut och äter - de stora barnen uppskattade det mycket. Låter kanske fånigt och jag vet inte hur ni gör, men vi äter i princip aldrig ute. Vi tar hem mat ibland, men inte heller det speciellt ofta, max en gång i månaden. Så detta var speciellt för oss.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Härligt att ni klarade er avslutning utan regn med! Det gör så mycket bara det är uppehåll.

    Låter som en mysig nystartad tradition att gå ut och äta för att fira in sommarlovet. Vi går heller aldrig ut förutom på McDonalds då. Pizza eller Kinamat finns att beställa hem här där jag bor och det gör vi emellanåt.
  4. 2
    Härligt att ni klarade er avslutning utan regn med! Det gör så mycket bara det är uppehåll.

    Låter som en mysig nystartad tradition att gå ut och äta för att fira in sommarlovet. Vi går heller aldrig ut förutom på McDonalds då. Pizza eller Kinamat finns att beställa hem här där jag bor och det gör vi emellanåt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Nej, det är ju ett litet företag att äta ute med tre barn. Det märktes att de var ovana, de tyckte det dröjde länge innan maten kom...
    Hur gick det på din egen avslutning?
  6. 3
    Nej, det är ju ett litet företag att äta ute med tre barn. Det märktes att de var ovana, de tyckte det dröjde länge innan maten kom...
    Hur gick det på din egen avslutning?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Ja otåligt innan maten kommer känner man ju igen. Kan man ju själv bli ibland med när man äter ute!

    Skrev om min dag i ett eget inlägg!
  8. 4
    Ja otåligt innan maten kommer känner man ju igen. Kan man ju själv bli ibland med när man äter ute!

    Skrev om min dag i ett eget inlägg!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Mmmm, visst är pizzan så mkt godare på plats! :-) Härligt att det var så lyckat att det blir tradition!! Vi har också haft avslutning, fast på dagis idag och det känns märkligt att Leon nu ska bli äldst på sin avdelning. Det var riktigt lyckat med korvgrillning, sång, jordgubbar och en massa spring såklart.
  10. 5
    Mmmm, visst är pizzan så mkt godare på plats! :-) Härligt att det var så lyckat att det blir tradition!! Vi har också haft avslutning, fast på dagis idag och det känns märkligt att Leon nu ska bli äldst på sin avdelning. Det var riktigt lyckat med korvgrillning, sång, jordgubbar och en massa spring såklart.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Härlig avslutning för er med!
  12. 6
    Härlig avslutning för er med!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Åh, det låter mysigt! Vi hade sommarfest med dagis för ett par veckor sen, jättemysigt.
  14. 7
    Åh, det låter mysigt! Vi hade sommarfest med dagis för ett par veckor sen, jättemysigt.

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By Lott@ in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:10
  2. Skolavslutning.
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:25
  3. Skolavslutning 6-års?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:35
  4. Skolavslutning då
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 07:42
  5. Skolavslutning
    By Saftmaja in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar