Kiss och bajs
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Kiss och bajs

    hamnar numera på "rätt ställe". Går jättebra att vara utan blöjan härhemma och vi har även vågat oss bort till lekplatsen ett par gånger. Då upprepar M. för sig själv på vägen dit "inte kissa på lekplatsen". Nyss vaknade hon från middagsvilan med torr blöja så det är ju på rätt väg.

    När hon leker i trädgården med kompisarna kan det vara lite si och så att vilja avbryta för att gå in och kissa så då får vi påminna och bestämma att nu går vi in och kissar, annars så går hon själv när det är dags. Kissar på pottan och bajsar mestadels på toaletten (för det är ju så kul att säga hejdå till bajskorvarna och sedan spola ner dem )

    Nu ska väl bara bekväma och fega föräldrarna ta mod till sig och åka utanför hemmet också. Men sommaren är ju en bra tid att träna i alla fall.

    För en knapp månad sedan vägrade hon att kissa alls på pottan så det kan snabbt vända. Hur går det för era februaribarn?

    Kram Lima
  2. 1
    Kiss och bajs hamnar numera på "rätt ställe". Går jättebra att vara utan blöjan härhemma och vi har även vågat oss bort till lekplatsen ett par gånger. Då upprepar M. för sig själv på vägen dit "inte kissa på lekplatsen". Nyss vaknade hon från middagsvilan med torr blöja så det är ju på rätt väg.

    När hon leker i trädgården med kompisarna kan det vara lite si och så att vilja avbryta för att gå in och kissa så då får vi påminna och bestämma att nu går vi in och kissar, annars så går hon själv när det är dags. Kissar på pottan och bajsar mestadels på toaletten (för det är ju så kul att säga hejdå till bajskorvarna och sedan spola ner dem )

    Nu ska väl bara bekväma och fega föräldrarna ta mod till sig och åka utanför hemmet också. Men sommaren är ju en bra tid att träna i alla fall.

    För en knapp månad sedan vägrade hon att kissa alls på pottan så det kan snabbt vända. Hur går det för era februaribarn?

    Kram Lima
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Fram och tillbaka, tycker jag. Hon vaknar alltid med torr blöja och kissar på morgonen, men under dagen (oavsett om det är på dagis eller hemma), så vill hon INTE kissa på beställning, så man får vara snabb i vändningarna när hon säger att HON vill kissa. Hon säger ofta ifrån när hon ska bajsa, eller möjligen precis när hon har gjort det...

    Hon har lite dålig ro på pottan, så vi får sitta med böcker och så för att hon ska sitta still
  4. 2
    Fram och tillbaka, tycker jag. Hon vaknar alltid med torr blöja och kissar på morgonen, men under dagen (oavsett om det är på dagis eller hemma), så vill hon INTE kissa på beställning, så man får vara snabb i vändningarna när hon säger att HON vill kissa. Hon säger ofta ifrån när hon ska bajsa, eller möjligen precis när hon har gjort det...

    Hon har lite dålig ro på pottan, så vi får sitta med böcker och så för att hon ska sitta still
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Vad duktig M är redan

    Tuwa kissar oftast på toaletten men är vi lata och inte är med i svängarna så hamnar det i blöjan istället. Bajsa vill hon ännu inte göra på toaletten utan går oftast in på rummet och stänger dörren om sig när det är dags

    Har i alla fall köpt henne lite nya trosor så om det bara blir lite varmare väder så vi kan vara ute lite mer så ska hon få gå lite mer utan blöja har jag tänkt mig.

    Tyvärr är väl inte maken så engagerad och jag får ta mkt själv när det gäller torrträningen och då blir det lite som det blir när jag inte orkar. Målet är ändå att T ska vara torr dagtid i sommar

    Vore kanon om vi får lika bra koll på T som ni har på M när sommaren är slut

    kram M
  6. 3
    Vad duktig M är redan

    Tuwa kissar oftast på toaletten men är vi lata och inte är med i svängarna så hamnar det i blöjan istället. Bajsa vill hon ännu inte göra på toaletten utan går oftast in på rummet och stänger dörren om sig när det är dags

    Har i alla fall köpt henne lite nya trosor så om det bara blir lite varmare väder så vi kan vara ute lite mer så ska hon få gå lite mer utan blöja har jag tänkt mig.

    Tyvärr är väl inte maken så engagerad och jag får ta mkt själv när det gäller torrträningen och då blir det lite som det blir när jag inte orkar. Målet är ändå att T ska vara torr dagtid i sommar

    Vore kanon om vi får lika bra koll på T som ni har på M när sommaren är slut

    kram M
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4

    Malin är torr

    Malin är i stort sett helt torr, hon har inte haft blöja övh sen några veckor tillbaka. Fast visst händer det olyckor, då mest på dagtid när hon glömmer bort sig eller vi inte uppfattar att hon behöver gå på toa. Men hon har som sagt varken blöja dag eller nattetid. Däremot vägrar hon potta, utan går bara på toa.

    Vi har provat flera gånger utan blöja, utan att det funkat, hon "sa till" själv att hon inte ville ha blöja.
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  8. 4
    Malin är torr Malin är i stort sett helt torr, hon har inte haft blöja övh sen några veckor tillbaka. Fast visst händer det olyckor, då mest på dagtid när hon glömmer bort sig eller vi inte uppfattar att hon behöver gå på toa. Men hon har som sagt varken blöja dag eller nattetid. Däremot vägrar hon potta, utan går bara på toa.

    Vi har provat flera gånger utan blöja, utan att det funkat, hon "sa till" själv att hon inte ville ha blöja.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Nästan torr. När hon är med oss så har hon bara blöja när hon ska sova. Vi var på Borås Djurpark för ett par veckor sedan och tänkte änså ta med blöjor men vi glömde dem och hon klarade sig jättebra.

    Men på dagis så kommer hon utan blöja men vill inte använda deras toalett så hon ber om blöja när hon vill kissa/bajsa och oftast så vill hon byta tillbaka till trosor efter en stund.
  10. 5
    Nästan torr. När hon är med oss så har hon bara blöja när hon ska sova. Vi var på Borås Djurpark för ett par veckor sedan och tänkte änså ta med blöjor men vi glömde dem och hon klarade sig jättebra.

    Men på dagis så kommer hon utan blöja men vill inte använda deras toalett så hon ber om blöja när hon vill kissa/bajsa och oftast så vill hon byta tillbaka till trosor efter en stund.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Emma har blöja fortfarande hos dagmamman men hemma går hon i trosor allt mer. Nattetid har hon blöja fast det händer att hon vaknar o blöjan är torr. Vi försöker låta henne gå å kissa när hon vaknat men det är inte alltid som hon är "sugen". Bajsa gör hon helst i blöjan det har hänt att hon bajsat på både pottan o toan men det är ingen hit ännu!

    Nu till sommaren ska vi försöka köra lite mer med trosor och förhoppningsvis ska det gå vägen. Vi ska även försöka få henne att sova i egen säng. Det är hopplöst känns det som. När hon sover i egen säng vaknar hon hela tiden men sover hon mellan oss sover hon gott. Så det får bli hårdträning till semestern! Vill ju få sova ifred nån gång. jag vet att det finns kurer o allt vad det heter men just nu får det vara. Vill bara sova!!!

    Kram på er
  12. 6
    Emma har blöja fortfarande hos dagmamman men hemma går hon i trosor allt mer. Nattetid har hon blöja fast det händer att hon vaknar o blöjan är torr. Vi försöker låta henne gå å kissa när hon vaknat men det är inte alltid som hon är "sugen". Bajsa gör hon helst i blöjan det har hänt att hon bajsat på både pottan o toan men det är ingen hit ännu!

    Nu till sommaren ska vi försöka köra lite mer med trosor och förhoppningsvis ska det gå vägen. Vi ska även försöka få henne att sova i egen säng. Det är hopplöst känns det som. När hon sover i egen säng vaknar hon hela tiden men sover hon mellan oss sover hon gott. Så det får bli hårdträning till semestern! Vill ju få sova ifred nån gång. jag vet att det finns kurer o allt vad det heter men just nu får det vara. Vill bara sova!!!

    Kram på er
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Torr nattblöja

    var ju inte illa! Går Astrid utan blöja på dagarna? Jo, det är ju det där med viljan också....
  14. 7
    Torr nattblöja var ju inte illa! Går Astrid utan blöja på dagarna? Jo, det är ju det där med viljan också....
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Fina trosor

    kan ju göra underverk. Vi har ju drömmarnas trädgård och hello kitty. Hittade likadana trosor till M och hennes storasyster och det tyckte hon också var skoj. Just nu har vi fått backa lite med träningen ( typiskt när det gick så bra!) för lilla M har varit magsjuk i helgen och kräkte så sent som i går kväll.

    Längtar också efter bättre väder!! kramar Lima
  16. 8
    Fina trosor kan ju göra underverk. Vi har ju drömmarnas trädgård och hello kitty. Hittade likadana trosor till M och hennes storasyster och det tyckte hon också var skoj. Just nu har vi fått backa lite med träningen ( typiskt när det gick så bra!) för lilla M har varit magsjuk i helgen och kräkte så sent som i går kväll.

    Längtar också efter bättre väder!! kramar Lima
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Wow!

    Det låter ju kanon! Duktiga Malin! Och att hon hellre uträttar sina behov på toaletten är väl bara att tacka och ta emot. M. är vår första "pottunge". De andra två har föredragit toastol med barnsits på. Roligt att se er! /kram Lima
  18. 9
    Wow! Det låter ju kanon! Duktiga Malin! Och att hon hellre uträttar sina behov på toaletten är väl bara att tacka och ta emot. M. är vår första "pottunge". De andra två har föredragit toastol med barnsits på. Roligt att se er! /kram Lima
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Vilken duktig tjej!

    Ibland är det bra att vara glömsk. Då fick ni ju se att det funkade! Vår mellantjej slutade med nattblöja efter att vi glömt att ta på det en kväll och hon var torr hela natten. kram Lima
  20. 10
    Vilken duktig tjej! Ibland är det bra att vara glömsk. Då fick ni ju se att det funkade! Vår mellantjej slutade med nattblöja efter att vi glömt att ta på det en kväll och hon var torr hela natten. kram Lima
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Mesta möjliga sömn till

    alla är mitt motto ! Så jag skulle också ta det lugnt om jag vore ni.

    M. började inte vilja sova i sin säng förrän vi bytte till växasäng. Innan dess låg hon och bökade mellan oss. Hon kommer på natten en del nu igen iofs, men somnar i sin egen säng.

    Låter som Emma är bra på gång med att bli av med blöjan också! /kram Lima
  22. 11
    Mesta möjliga sömn till alla är mitt motto ! Så jag skulle också ta det lugnt om jag vore ni.

    M. började inte vilja sova i sin säng förrän vi bytte till växasäng. Innan dess låg hon och bökade mellan oss. Hon kommer på natten en del nu igen iofs, men somnar i sin egen säng.

    Låter som Emma är bra på gång med att bli av med blöjan också! /kram Lima
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    När vi är hemma, men inte på dagis. får se hur det blir till hösten, annars tar vi det när Astrid vill själv. Carl bestämde ju sig en vecka efter treårsdagen och har inte använt blöja sedan dess (och vi kan räkna "olyckorna" på ena handens fingrar).
  24. 12
    När vi är hemma, men inte på dagis. får se hur det blir till hösten, annars tar vi det när Astrid vill själv. Carl bestämde ju sig en vecka efter treårsdagen och har inte använt blöja sedan dess (och vi kan räkna "olyckorna" på ena handens fingrar).
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Har samma metod för att maxa sömnen här... Nåväl - vi har ju inte ett eget rum till henne än, så det får vara så här...
  26. 13
    Har samma metod för att maxa sömnen här... Nåväl - vi har ju inte ett eget rum till henne än, så det får vara så här...
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14

    Ung. som här då..

    Fast M. går ju inte på dagis än. Nu har hon haft en släng av magsjuka sedan i fre kväll så vi tar det lite lugnt.

    Min 03:a var så enkel för hon drog av blöjan själv innan hon fyllt två och gick och kissade på toaletten och på den vägen var det. Hon ville nog vara som 1½år äldre syrran.

    Nu får hon äntligen åter igen vara som storasyster och också gå i skolan. Just nu är de på inskolning på fritids båda två och lilla M sover = semester för mig. Har ni börjat med fritidsinskolning av Carl också?

    /Lima
  28. 14
    Ung. som här då.. Fast M. går ju inte på dagis än. Nu har hon haft en släng av magsjuka sedan i fre kväll så vi tar det lite lugnt.

    Min 03:a var så enkel för hon drog av blöjan själv innan hon fyllt två och gick och kissade på toaletten och på den vägen var det. Hon ville nog vara som 1½år äldre syrran.

    Nu får hon äntligen åter igen vara som storasyster och också gå i skolan. Just nu är de på inskolning på fritids båda två och lilla M sover = semester för mig. Har ni börjat med fritidsinskolning av Carl också?

    /Lima
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Nej, han "bara börjar" i augusti. Han känner väldigt många av barnen redan och de har varit på besök med femåringarna på fritids, så någon inskolning i vanlig mening kommer vi inte att ha...
  30. 15
    Nej, han "bara börjar" i augusti. Han känner väldigt många av barnen redan och de har varit på besök med femåringarna på fritids, så någon inskolning i vanlig mening kommer vi inte att ha...

Liknande trådar

  1. Bajs, bajs, bajs, bajs, kiss och plutt..
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 19:20
  2. Kiss o Bajs...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 08:40
  3. Kiss och bajs
    By Linda & Filippa+Måns in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 21:36
  4. Bajs/kiss..
    By Trollopatra in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 19:37
  5. Kiss och bajs
    By Tess in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar