Barnvagn!!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Barnvagn!!

    Nån mer som kollar och funderar? Vi har inte börjat leta på riktigt än, men jag kollar på nätet eftersom det finns så många olika märken och modeller. Det som stör mig är att de flesta vagnar ska se så flashiga ut, men verkar sakna säkerhet. Jag vill inte ha en vagn med små snurrande hjul framtill. Dels för att det känns livsfarligt ifall man skulle åka upp för en rulltrappa tex, då iallafall jag brukar stödja vagnen på framhjulen mot ett trappsteg. Och dels för att jag inte har nån lust att ta med mig en snöskyffel när jag går på promenad ifall de små hjulen fastnar i snön. Jag gillar Brios och Emmaljungas vagnar, men båda väger massor av kilon och jag undrar om de går att klämma ner i en bil av sedanmodell. Ledat handtag verkar inte heller rekommenderas, även fast jag haft detta tidigare och inte haft några problem med detta. Vad har ni för idéer? Jag måste ha lite mer inspiration!
  2. 1
    Barnvagn!! Nån mer som kollar och funderar? Vi har inte börjat leta på riktigt än, men jag kollar på nätet eftersom det finns så många olika märken och modeller. Det som stör mig är att de flesta vagnar ska se så flashiga ut, men verkar sakna säkerhet. Jag vill inte ha en vagn med små snurrande hjul framtill. Dels för att det känns livsfarligt ifall man skulle åka upp för en rulltrappa tex, då iallafall jag brukar stödja vagnen på framhjulen mot ett trappsteg. Och dels för att jag inte har nån lust att ta med mig en snöskyffel när jag går på promenad ifall de små hjulen fastnar i snön. Jag gillar Brios och Emmaljungas vagnar, men båda väger massor av kilon och jag undrar om de går att klämma ner i en bil av sedanmodell. Ledat handtag verkar inte heller rekommenderas, även fast jag haft detta tidigare och inte haft några problem med detta. Vad har ni för idéer? Jag måste ha lite mer inspiration!
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Jag är på jakt efter en Quinny Freestyle, det är en trehjuling med stora lufthjul som jag hört ska gå bra att köra i både skog och snö. Den är snygg och inte så stor och otymplig, och så är den vändbar och har fullt liggläge i sittdelen.

    Har bara haft en Emmaljunga fyrhjuling förut, och visst, det gick ju bra, men det vore trevligt med något lite mindre och smidigare den här gången...
  4. 2
    Jag är på jakt efter en Quinny Freestyle, det är en trehjuling med stora lufthjul som jag hört ska gå bra att köra i både skog och snö. Den är snygg och inte så stor och otymplig, och så är den vändbar och har fullt liggläge i sittdelen.

    Har bara haft en Emmaljunga fyrhjuling förut, och visst, det gick ju bra, men det vore trevligt med något lite mindre och smidigare den här gången...
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Vi har bestämt oss för en Britav Vigour 3 (trehjuling)
    Den är enkel liten smidig och lättkörd, men känns stabil! Blir otroligt liten när man fäller ihop den, får plats perfekt brevid vår hundbur bak i bilen. Går att fälla sittdelen till helt liggläge. Liggdelen är lätt att lyfta på/av! Sen så ska vi köpa bilbarnstolen också (den med isofix som monteras bakåtvänd i framsätet) det är perfekt för den går också att klicka på barnvagnschassit -jätteenkelt!
    Så här ser den ut!

    http://www.britax.se/Vigour3_08.htm
  6. 3
    Vi har bestämt oss för en Britav Vigour 3 (trehjuling)
    Den är enkel liten smidig och lättkörd, men känns stabil! Blir otroligt liten när man fäller ihop den, får plats perfekt brevid vår hundbur bak i bilen. Går att fälla sittdelen till helt liggläge. Liggdelen är lätt att lyfta på/av! Sen så ska vi köpa bilbarnstolen också (den med isofix som monteras bakåtvänd i framsätet) det är perfekt för den går också att klicka på barnvagnschassit -jätteenkelt!
    Så här ser den ut!

    http://www.britax.se/Vigour3_08.htm
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Men äsch vad velig jag blev nu! Vi hade ju bestämt oss för Quinnyn, men den här ser ju också jättebra ut! Måste kolla in den lite närmre tror jag bestämt.
  8. 4
    Men äsch vad velig jag blev nu! Vi hade ju bestämt oss för Quinnyn, men den här ser ju också jättebra ut! Måste kolla in den lite närmre tror jag bestämt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Håller med dig fullkomligt! Jag vill inte heller ha de där förbaskade små ledade hjulen fram och jag VILL HA ett justerbart handtag...och framför allt jag vill ha en riktig liggdel som är stooor!

    Har någon ett tips så emottages det tacksamt!
  10. 5
    Håller med dig fullkomligt! Jag vill inte heller ha de där förbaskade små ledade hjulen fram och jag VILL HA ett justerbart handtag...och framför allt jag vill ha en riktig liggdel som är stooor!

    Har någon ett tips så emottages det tacksamt!
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    Med ettan

    hade vi en brio. Vi hade den i ett halvår innan vi tröttnade på att den tog upp hela bagageutrymmet i bilen. Vi skaffade en uj istället och den är jag jättenöjd med. Den är lätt och tar ingen plats.
  12. 6
    Med ettan hade vi en brio. Vi hade den i ett halvår innan vi tröttnade på att den tog upp hela bagageutrymmet i bilen. Vi skaffade en uj istället och den är jag jättenöjd med. Den är lätt och tar ingen plats.
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7
    Vi har bestämt oss för en Emmaljunga City Cross. Jag ville först ha en Nitro som har dom små hjulen fram men kom på att det är rätt dumt då jag kommer spendera en del tid på landet och det funkar inte så bra med grusvägar och dom hjulen. Trehjuling vill jag inte ha för jag tycker det känns läskigt med bara ett hjul fram (dessutom går inga trehjulingar in i vår pyttehiss).

    Till City Crossen kommer vi ha en City korg för att annars går den inte in i hissen (den blir för lång i liggläge).

    Åk till närmaste babybutik och be att få prova att trycka ner olika vagnar i bagaget och se vilken som funkar och inte funkar så slipper ni den överraskningen när ni hämtar vagnen (vi köpte en trehjuling med grabben och när vi skulle upp i hissen gick den inte in, bra att mäta innan *s* så den använde vi ett par ggr bara).

    Jag gillar verkligen Emmaljungas vagnar så för oss var det inget svårt val när vi kollade på vagn. Även om vi känt oss igenom hela Babyland och kollat fjädring och funktioner på varenda vagn. Nu väntar jag bara till Emmaljungas nya kollektion släpps och sen ska vi beställa och hoppas på att vagnen hinner komma i tid... Jag sparar sonens gamla vagn så länge (en emmaljunga cerox, den var verkligen stentung, rekommenderas INTE!) utifall att

    Lycka till i barnvagnsdjungeln!
  14. 7
    Vi har bestämt oss för en Emmaljunga City Cross. Jag ville först ha en Nitro som har dom små hjulen fram men kom på att det är rätt dumt då jag kommer spendera en del tid på landet och det funkar inte så bra med grusvägar och dom hjulen. Trehjuling vill jag inte ha för jag tycker det känns läskigt med bara ett hjul fram (dessutom går inga trehjulingar in i vår pyttehiss).

    Till City Crossen kommer vi ha en City korg för att annars går den inte in i hissen (den blir för lång i liggläge).

    Åk till närmaste babybutik och be att få prova att trycka ner olika vagnar i bagaget och se vilken som funkar och inte funkar så slipper ni den överraskningen när ni hämtar vagnen (vi köpte en trehjuling med grabben och när vi skulle upp i hissen gick den inte in, bra att mäta innan *s* så den använde vi ett par ggr bara).

    Jag gillar verkligen Emmaljungas vagnar så för oss var det inget svårt val när vi kollade på vagn. Även om vi känt oss igenom hela Babyland och kollat fjädring och funktioner på varenda vagn. Nu väntar jag bara till Emmaljungas nya kollektion släpps och sen ska vi beställa och hoppas på att vagnen hinner komma i tid... Jag sparar sonens gamla vagn så länge (en emmaljunga cerox, den var verkligen stentung, rekommenderas INTE!) utifall att

    Lycka till i barnvagnsdjungeln!
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Vi har faktiskt beställt en "Brio Go", en liten och smidig vagn...måste ha det då vi har en minibil!
    http://www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/?b=3
  16. 8
    Vi har faktiskt beställt en "Brio Go", en liten och smidig vagn...måste ha det då vi har en minibil!
    http://www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/?b=3
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    Vi har ändrat oss många gånger, men nu har vi bestämt oss för en Urban Jungle single (3 hjuling)
  18. 9
    Vi har ändrat oss många gånger, men nu har vi bestämt oss för en Urban Jungle single (3 hjuling)
  19. Medlem sedan
    Feb 2009
    #10
    Vi har faktsikt beställt fråm Mypram allt kommer hem till oss i mitten av augusti.
    Vi beställde en Teutonia Cosmo med hårdlift!
    Bara längtar tills jag får hem den!!
  20. 10
    Vi har faktsikt beställt fråm Mypram allt kommer hem till oss i mitten av augusti.
    Vi beställde en Teutonia Cosmo med hårdlift!
    Bara längtar tills jag får hem den!!
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Vi har också bestämt oss och beställt. Det blev en Teutonia S3. Lycka till med jakten
  22. 11
    Vi har också bestämt oss och beställt. Det blev en Teutonia S3. Lycka till med jakten
  23. Medlem sedan
    Apr 2009
    #12
    Vi har bestämt oss och även beställt en Crescent classic. Som är både ligg och sitt vagn!
    Mycket bra tycker jag =)

    Tänk bara på att leverans tiden är 8-12 veckor
  24. 12
    Vi har bestämt oss och även beställt en Crescent classic. Som är både ligg och sitt vagn!
    Mycket bra tycker jag =)

    Tänk bara på att leverans tiden är 8-12 veckor
  25. Medlem sedan
    Aug 2008
    #13
    Vi har bokat en Cresent Classic 08:an.. så den finns redan.. har lagt undan den och ska hämta den i september =)
  26. 13
    Vi har bokat en Cresent Classic 08:an.. så den finns redan.. har lagt undan den och ska hämta den i september =)
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Blir ingen vagn här. Bärsjal(ar) istället! :-) Mycket smidigare.
  28. 14
    Blir ingen vagn här. Bärsjal(ar) istället! :-) Mycket smidigare.
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15
    Det låter jobbigt. Vart ska du hänga matkassen? ; )
    Jag kan inte tänka mig att gå på långa promenader i timmar med barnet på magen. Funkar det verkligen?
  30. 15
    Det låter jobbigt. Vart ska du hänga matkassen? ; )
    Jag kan inte tänka mig att gå på långa promenader i timmar med barnet på magen. Funkar det verkligen?
  31. Medlem sedan
    Feb 2000
    #16
    Kollade på dem, de ser fina ut och verkar inte väga så mycket!
  32. 16
    Kollade på dem, de ser fina ut och verkar inte väga så mycket!
  33. Medlem sedan
    Feb 2000
    #17
    Den hade fått bra säkerhetsbetyg såg jag! Hoppas inte alla affärer har sån lång leveranstid. Vi tänkte kolla runt vecka 32.
  34. 17
    Den hade fått bra säkerhetsbetyg såg jag! Hoppas inte alla affärer har sån lång leveranstid. Vi tänkte kolla runt vecka 32.
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18
    Jag är väldigt inne på en Brio sing just nu. Hoppas sambon håller med!
  36. 18
    Jag är väldigt inne på en Brio sing just nu. Hoppas sambon håller med!
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    Jag tycker också det verkar livsfarligt med en 3-hjuling. Det är väl ingen sån som går igenom säkerhetstesterna för att de välter så lätt, det känns lite riskabelt! Jag gillar egentligen inte de små hjulen framtill, men nu känns en Brio sing mest aktuell. De små hjulen fram går tydligen att låsa när underlaget kräver det, men jag har inte fattat om det innebär att de inte rullar alls då eller om de fixeras och enbart drar framåt. Sen känns det bra att de inte har lufthjul för jag fick alltid punktering förut! Emmaljungas vagnar är jättefina också : )
  38. 19
    Jag tycker också det verkar livsfarligt med en 3-hjuling. Det är väl ingen sån som går igenom säkerhetstesterna för att de välter så lätt, det känns lite riskabelt! Jag gillar egentligen inte de små hjulen framtill, men nu känns en Brio sing mest aktuell. De små hjulen fram går tydligen att låsa när underlaget kräver det, men jag har inte fattat om det innebär att de inte rullar alls då eller om de fixeras och enbart drar framåt. Sen känns det bra att de inte har lufthjul för jag fick alltid punktering förut! Emmaljungas vagnar är jättefina också : )
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20
    De flesta verkar ha såna små hjul framtill. Men det finns ju miljarders vagnmärken idag som jag aldrig hört talas om. Kronan tex, det är ju en gammal cykel ; ) Kolla här för tips: http://www.barnnet.se/k_a.php?aid=313&kid=2&xid=2
  40. 20
    De flesta verkar ha såna små hjul framtill. Men det finns ju miljarders vagnmärken idag som jag aldrig hört talas om. Kronan tex, det är ju en gammal cykel ; ) Kolla här för tips: http://www.barnnet.se/k_a.php?aid=313&kid=2&xid=2
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Barnvagn.
    By vajjer in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 17:28
  2. Barnvagn??
    By fia82 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 18:27
  3. Barnvagn
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 18:48
  4. Tåg med barnvagn!
    By Lerica in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 07:22
  5. Barnvagn?
    By I väntan på kotten in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar