Sysselsättning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Sysselsättning

    Nu undrar jag (låter säkert som ett fån), hur man ska underhålla 2 små imorgon som dessutom är i 2 vitt skilda åldrar. Har haft en hiskelligt humör sista tiden och stubinen är kort, lillan går mest runt och skriker och sonen går mest runt och är rastlös vilket leder till en massa bus!!! Tänkte baka imorgon, vilket sysselsätter sonen...men vad gör man med lillan som är 1,5 år?? Hon har börjat klättra överallt och då menar jag ÖVERALLT! Hon är på ALLT!!! Pillar och rotar och ja...ni vet ettåringar...så jag blir galen! Vad gör man??? Jag är inte van vid sånt för sonen var betydligt lugnare...

    Så...hur sysselsätter man en ettåring??
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Sysselsättning Nu undrar jag (låter säkert som ett fån), hur man ska underhålla 2 små imorgon som dessutom är i 2 vitt skilda åldrar. Har haft en hiskelligt humör sista tiden och stubinen är kort, lillan går mest runt och skriker och sonen går mest runt och är rastlös vilket leder till en massa bus!!! Tänkte baka imorgon, vilket sysselsätter sonen...men vad gör man med lillan som är 1,5 år?? Hon har börjat klättra överallt och då menar jag ÖVERALLT! Hon är på ALLT!!! Pillar och rotar och ja...ni vet ettåringar...så jag blir galen! Vad gör man??? Jag är inte van vid sånt för sonen var betydligt lugnare...

    Så...hur sysselsätter man en ettåring??
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Ge henne en egen deg (trolldeg) kanske. Rita? Klossar? Bunkar och kastruller? Buttskåpet?
  4. 2
    Ge henne en egen deg (trolldeg) kanske. Rita? Klossar? Bunkar och kastruller? Buttskåpet?
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    gav henne bulldeg igår för att se vad hon skulle göra med den...hon tog en STOR tugga, så jag tror att trolldeg är uteslutet. Har kritor till henne men de slänger hon på golvet, klossar...inte så intresserad. Kastrullerna river hon ut själv och så hittar man dem sen på de mest intresanta ställerna i huset. Buttskåpet?? vad är det??
  6. 3
    gav henne bulldeg igår för att se vad hon skulle göra med den...hon tog en STOR tugga, så jag tror att trolldeg är uteslutet. Har kritor till henne men de slänger hon på golvet, klossar...inte så intresserad. Kastrullerna river hon ut själv och så hittar man dem sen på de mest intresanta ställerna i huset. Buttskåpet?? vad är det??
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    bulldeg är gott hehe.. just ja, jag ska baka.. SKA.. till fredag nästa vecka bullar.. då brukar jag nalla lite
  8. 4
    bulldeg är gott hehe.. just ja, jag ska baka.. SKA.. till fredag nästa vecka bullar.. då brukar jag nalla lite
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Är du inte klok människa bulldeg?? Huh...visst den doftar guddomligt men äta den...nooooo...däremot är jag ett stort fan av sockerkakssmet

    Det var riktigt länge sedan jag bakade bullar så min deg igår blev inte lyckad. Får ta ett till bullbak snart med en mer lyckad deg denna gång. Däremot så bakade jag gudomligt vitt bröd idag som jag själv inte fått smaka, men guuud vad det doftade!!!
  10. 5
    Är du inte klok människa bulldeg?? Huh...visst den doftar guddomligt men äta den...nooooo...däremot är jag ett stort fan av sockerkakssmet

    Det var riktigt länge sedan jag bakade bullar så min deg igår blev inte lyckad. Får ta ett till bullbak snart med en mer lyckad deg denna gång. Däremot så bakade jag gudomligt vitt bröd idag som jag själv inte fått smaka, men guuud vad det doftade!!!
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Ettåringen sätter man i badkaret med en massa skum, burkar och grejer. En gaffel, en sil en massa annat ur köket. Under tiden kan den andra titta på film! Hehe.
  12. 6
    Ettåringen sätter man i badkaret med en massa skum, burkar och grejer. En gaffel, en sil en massa annat ur köket. Under tiden kan den andra titta på film! Hehe.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    En ettåring själv i badrummet nonononono..inte en chans!!!!
  14. 7
    En ettåring själv i badrummet nonononono..inte en chans!!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Skåpet där man har all plastbuttar med tillhörande lock. Brukar vara ett populärt ställe.
    Verkar som en vild unge.
    Fast trolldeg - tror du hon tar mer än EN tugga av den...?
    Nog för att mina varit vilda, men inte på det viset. En del saker har så gott som alltid kunnat avleda dem ett tag.
    Jag höll på att bli galen den sommaren vi först flyttat till huset och det skulle målas. Målarna satte upp ställningar i början på sommaren men kom inte och målade förrän i slutet. På ena sidan var det 3 våningar, på andra 2. Sonen var 1½ eller 2½, kommer inte ihåg nu, och klättrade hela tiden upp på dem. Till slut band jag honom vid förstubron med ett långhopprep och barnvagnsselen. Oj, vad förbaskad han blev. Hade det inte blivit så himla dyrt hade vi köpt stängsel den sommaren.
  16. 8
    Skåpet där man har all plastbuttar med tillhörande lock. Brukar vara ett populärt ställe.
    Verkar som en vild unge.
    Fast trolldeg - tror du hon tar mer än EN tugga av den...?
    Nog för att mina varit vilda, men inte på det viset. En del saker har så gott som alltid kunnat avleda dem ett tag.
    Jag höll på att bli galen den sommaren vi först flyttat till huset och det skulle målas. Målarna satte upp ställningar i början på sommaren men kom inte och målade förrän i slutet. På ena sidan var det 3 våningar, på andra 2. Sonen var 1½ eller 2½, kommer inte ihåg nu, och klättrade hela tiden upp på dem. Till slut band jag honom vid förstubron med ett långhopprep och barnvagnsselen. Oj, vad förbaskad han blev. Hade det inte blivit så himla dyrt hade vi köpt stängsel den sommaren.
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    åhh det som är så gott.. kanel och socker o smör på.. mums.. hehe.. jag e inte klok lärde mig av pappa när han bakade bullar när vi var små. Skyller på honom hehe
  18. 9
    åhh det som är så gott.. kanel och socker o smör på.. mums.. hehe.. jag e inte klok lärde mig av pappa när han bakade bullar när vi var små. Skyller på honom hehe
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Ja, nej...ngn vilding är hon ju inte så...och det där skåpet med plastburkar där brukar hon ju leka ett tag..samma sak där, man hittar de där burkarna överallt sen. Hon sysselsätter sig själv rätt bra men vore kul att veta vart man har henne. Hon är ofta i hallen och leker med skorna, men i hallen har vi ju trappen med (som vi inte har ngn grind på för vi kan inte sätta det på vår trapp). Och de senaste dagarna har hon lärt sig att klättra upp på kökstolarna, och idag insåg hon att hon genom stolarna kunde ta sig upp på bordet...du fattar!!! Hon är lugn, riktigt lugn...men ändå en himla fart på henne..hon är så nyfiken och vill verkligen utforska ALLT!!!
  20. 10
    Ja, nej...ngn vilding är hon ju inte så...och det där skåpet med plastburkar där brukar hon ju leka ett tag..samma sak där, man hittar de där burkarna överallt sen. Hon sysselsätter sig själv rätt bra men vore kul att veta vart man har henne. Hon är ofta i hallen och leker med skorna, men i hallen har vi ju trappen med (som vi inte har ngn grind på för vi kan inte sätta det på vår trapp). Och de senaste dagarna har hon lärt sig att klättra upp på kökstolarna, och idag insåg hon att hon genom stolarna kunde ta sig upp på bordet...du fattar!!! Hon är lugn, riktigt lugn...men ändå en himla fart på henne..hon är så nyfiken och vill verkligen utforska ALLT!!!
  21. Medlem sedan
    Mar 1998
    #11
    Jo, men det hade också funkat med mina. Som jag skrev ovan har mina barn varit vilda, men badkaret hade också gått bra.
    Man kollar ju hela tiden. Och så hörs de.
  22. 11
    Jo, men det hade också funkat med mina. Som jag skrev ovan har mina barn varit vilda, men badkaret hade också gått bra.
    Man kollar ju hela tiden. Och så hörs de.
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12
    Jag tycker inte det låter som om hon har just några problem med sysselsättningen.
  24. 12
    Jag tycker inte det låter som om hon har just några problem med sysselsättningen.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    hon älskar att bada, men jag är för hönsig för att lämna en så liten ensam i badkaret. De halkar ju runt där inne. Nej, jag är för rädd för drunkningsolyckor för att lämna henne ensam där..
  26. 13
    hon älskar att bada, men jag är för hönsig för att lämna en så liten ensam i badkaret. De halkar ju runt där inne. Nej, jag är för rädd för drunkningsolyckor för att lämna henne ensam där..
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Nej, det har hon inte...men man vill ha koll på henne...det är kanske jag som har svårt att släppa taget kanske ??
  28. 14
    Nej, det har hon inte...men man vill ha koll på henne...det är kanske jag som har svårt att släppa taget kanske ??
  29. Medlem sedan
    Mar 1998
    #15
    Bulldeg är yummi! Jag brukar äta upp snuttarna när jag bakar bullar. Och det är sällan det är bara två snuttar på min degrulle...
  30. 15
    Bulldeg är yummi! Jag brukar äta upp snuttarna när jag bakar bullar. Och det är sällan det är bara två snuttar på min degrulle...
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    precis vad jag oxå tycker
  32. 16
    precis vad jag oxå tycker
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Och i min värld är ni inte riktigt kloka
  34. 17
    Och i min värld är ni inte riktigt kloka
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18
    Inte heller jag skulle lämna en så liten ensam i badrummet!

    En sak som min tjej älskade och fortfarande gör är att leka vid diskhon med vatten rinnande ur kranen. Antingen sittande i matstolen eller stående på en stol om hon är så stadig.
  36. 18
    Inte heller jag skulle lämna en så liten ensam i badrummet!

    En sak som min tjej älskade och fortfarande gör är att leka vid diskhon med vatten rinnande ur kranen. Antingen sittande i matstolen eller stående på en stol om hon är så stadig.
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Jag skrev aldrig att du ska gå därifrån! Det skulle jag heller aldrig göra. Men då kan man andas in och ut ett bra tag och bläddra i nån tidning eller vika tvätt eller nåt. I badrummet.
  38. 19
    Jag skrev aldrig att du ska gå därifrån! Det skulle jag heller aldrig göra. Men då kan man andas in och ut ett bra tag och bläddra i nån tidning eller vika tvätt eller nåt. I badrummet.

Liknande trådar

  1. Sysselsättning...
    By Finafina in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 13:22
  2. sysselsättning
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 06:41
  3. Sysselsättning
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:55
  4. Sysselsättning
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 10:04
  5. sysselsättning?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 10:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar