Extramormor/morfar/farmor/farfar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Extramormor/morfar/farmor/farfar?

    Var kan man söka sådana?
    Hur kan man vara trygg med att ev lämna sitt barn till en som man inte känner?
    Hur vet man att de inte är pedofiler eller liknande?
    Måste man själv kolla upp det, alltså om de är straffade eller kolla sidan där de reggar sig på upp det?
  2. 1
    Extramormor/morfar/farmor/farfar? Var kan man söka sådana?
    Hur kan man vara trygg med att ev lämna sitt barn till en som man inte känner?
    Hur vet man att de inte är pedofiler eller liknande?
    Måste man själv kolla upp det, alltså om de är straffade eller kolla sidan där de reggar sig på upp det?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Röda Korset?

    Har du kollat med dem? Jag vet en familj som har en "extra mormor" men jag vet inte var de hittat henne. Röda Korset har ju sjukhusvärdar, klassmormor/morfar etc. Det finns säkert en vänlig själv där som ställer upp nån gång då och då!
  4. 2
    Röda Korset? Har du kollat med dem? Jag vet en familj som har en "extra mormor" men jag vet inte var de hittat henne. Röda Korset har ju sjukhusvärdar, klassmormor/morfar etc. Det finns säkert en vänlig själv där som ställer upp nån gång då och då!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag har inte fundrat så mycket över eventuell pedofili som över hur man kan veta att det är liksom reko människor på andra vis: snälla, rättvisa, medkännande människor.
    När jag var liten och min mamma var ensamstående med tre ungar var hon tvungen att ha barnvakter ibland och en av dem var så jävla dum i huvet alltså - något vi aldrig sa till morsan mer än att vi pustade över att just den barnvakten skulle komma.
    Så jag tänker såhär, att ska en främling liksom ta hand om Junisen och kanske vara helt knäpp eller konstig och så vågar June inte säga nåt.

    Fast sen tänker jag att det är klart att det skulle vara barnkära mänskor osm skulle vara extramormödrar och sådär, men ja. När det kommer till June vill jag väldigt gärna vara helt säker.
  6. 3
    Jag har inte fundrat så mycket över eventuell pedofili som över hur man kan veta att det är liksom reko människor på andra vis: snälla, rättvisa, medkännande människor.
    När jag var liten och min mamma var ensamstående med tre ungar var hon tvungen att ha barnvakter ibland och en av dem var så jävla dum i huvet alltså - något vi aldrig sa till morsan mer än att vi pustade över att just den barnvakten skulle komma.
    Så jag tänker såhär, att ska en främling liksom ta hand om Junisen och kanske vara helt knäpp eller konstig och så vågar June inte säga nåt.

    Fast sen tänker jag att det är klart att det skulle vara barnkära mänskor osm skulle vara extramormödrar och sådär, men ja. När det kommer till June vill jag väldigt gärna vara helt säker.
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    Eftersom mannen varit utsatt för sexuella övergrepp som lite så finns det hela tiden som en tanke hos mig. Blir lite som fokuserad/besatt på/av det och vågar inte söka efter barnvakt eller så.
  8. 4
    Eftersom mannen varit utsatt för sexuella övergrepp som lite så finns det hela tiden som en tanke hos mig. Blir lite som fokuserad/besatt på/av det och vågar inte söka efter barnvakt eller så.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    I ditt ställe så skulle jag fråga hemassistenten om råd, eller handläggaren. Eller har ni redan sökt avlastning och fått nej?
  10. 5
    I ditt ställe så skulle jag fråga hemassistenten om råd, eller handläggaren. Eller har ni redan sökt avlastning och fått nej?
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Nej, jag får nej från mannen om att söka avlastning. då säger hand att då säger han upp sig från jobbet för att vara hemma. Hellre än att vi skaffa kontaktfamilj.
    Vår kontakt på soc har varken sagt att vi borde det eller att vi inte borde det.
  12. 6
    Nej, jag får nej från mannen om att söka avlastning. då säger hand att då säger han upp sig från jobbet för att vara hemma. Hellre än att vi skaffa kontaktfamilj.
    Vår kontakt på soc har varken sagt att vi borde det eller att vi inte borde det.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ja det är klart, då förstår jag att det ligger närmare till hands.
  14. 7
    Ja det är klart, då förstår jag att det ligger närmare till hands.
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Av bland annat sk barnvakter som hans föräldrar bjudit ut barnen till mot droger.
    Så det känns nära för mig.
  16. 8
    Av bland annat sk barnvakter som hans föräldrar bjudit ut barnen till mot droger.
    Så det känns nära för mig.
  17. Medlem sedan
    Dec 2008
    #9
    ok, ska kolla.
  18. 9
    ok, ska kolla.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Oki. Jag menar bara att det kanske kan vara en hjälp med "sållningen", om det är olämpliga personer han är orolig för? Önskar er all lycka hur som helst.
  20. 10
    Oki. Jag menar bara att det kanske kan vara en hjälp med "sållningen", om det är olämpliga personer han är orolig för? Önskar er all lycka hur som helst.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    men allvar

    vad är det för fel på din man?

    Ni är väl jämlika?
    Han är väl inte din chef?

    Säga upp sig?
    Vill han inte att ni ska ha ngnstans att bo?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    men allvar vad är det för fel på din man?

    Ni är väl jämlika?
    Han är väl inte din chef?

    Säga upp sig?
    Vill han inte att ni ska ha ngnstans att bo?
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    Men om han säger upp sig är väl inte direkt ett riktigt vuxet sätt att tackla det på el? Bättre att se till att situationen nu blir bättre än att ha såna där utbrott av rätt, om jag får säga vad jag tycker, barnslig natur. Är det rimligt att han säger upp sig? Är det ett vettigt förhållningssätt? Nej, o inte troligt att han gör det heller. Låter som ett sätt att ha hållhake på dig istället..
  24. 12
    Men om han säger upp sig är väl inte direkt ett riktigt vuxet sätt att tackla det på el? Bättre att se till att situationen nu blir bättre än att ha såna där utbrott av rätt, om jag får säga vad jag tycker, barnslig natur. Är det rimligt att han säger upp sig? Är det ett vettigt förhållningssätt? Nej, o inte troligt att han gör det heller. Låter som ett sätt att ha hållhake på dig istället..
  25. Medlem sedan
    Dec 2008
    #13
    Han vägrar att låta någon vi inte känner ta hand om E, just pga av det jag skrev om ovan.
  26. 13
    Han vägrar att låta någon vi inte känner ta hand om E, just pga av det jag skrev om ovan.
  27. Medlem sedan
    Aug 1999
    #14
    Jag skulle kolla om det finns någon som jobbar på en förskola som vill extraknäcka lite.Där har man ju förhoppningsvis lite koll.
  28. 14
    Jag skulle kolla om det finns någon som jobbar på en förskola som vill extraknäcka lite.Där har man ju förhoppningsvis lite koll.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    alltså jag kan förstå det

    men alla är ju inte pedofiler som vill barn illa.

    Hur står du ut?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  30. 15
    alltså jag kan förstå det men alla är ju inte pedofiler som vill barn illa.

    Hur står du ut?
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    kyrkan kanske?
  32. 16
    kyrkan kanske?
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    ja en hållhake

    låter det som , det håller jag med Ullet om.
    Han vill verkligen bestämma fast han ändå inte själv orkar med hemmet och dottern.
    Du är helt fantastisk som står ut, jag skulle inte göra det.

    Tror du på allvar att han skulle säga upp sig från jobbet och vara mer med dottern än han är nu?
  34. 17
    ja en hållhake låter det som , det håller jag med Ullet om.
    Han vill verkligen bestämma fast han ändå inte själv orkar med hemmet och dottern.
    Du är helt fantastisk som står ut, jag skulle inte göra det.

    Tror du på allvar att han skulle säga upp sig från jobbet och vara mer med dottern än han är nu?

Liknande trådar

  1. mormor/morfar/farmor/farfar lägger sig i
    By Haeggel in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 08:30
  2. Först farfar sen morfar
    By anonymt namn in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:46
  3. Mormor-morfar/farmor-farfar ???
    By Bara mamma. in forum Medelålders 45+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:47
  4. Mormor/farmor/farfar/morfar vs dagis
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 09:22
  5. Mormor/Morfar, Farmor/farfar
    By gitL in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar