Stämmer detta att 3 månader........
Utsatta barn & familjehem
  1. anonymt namn
    #1

    Stämmer detta att 3 månader........

    ska gå innan socialen behöver utreda ett hem utanför de biologiska föräldrarnas som ett barn flyttat till?

    Ena socialsekreteraren säger att medgivande måste finnas, men sedan är hon bortrest och en annan socialsekreterare ska besvara samma fråga och handha ärendet. Denne säger då att utredning inte behövs förrän 3 månader gått.

    Barnet är redan bosatt här, men ersättningen är 0:- och en av föräldrarna lyfter fortfarande bidrag från fk för barnet trots att nyckeln från barnet är plockad av densamme och rummet där tömt.

    Jag vill att det ska gå rätt till, men soss verkar tycka det är onödigt att ens utreda ett medgivande om att barnet får bo hos mig i dagsläget alltså. De tycker det är ok ändå.. Men det vetehundan om jag tycker. Jag tycker det ska gå rätt till och att åtminstone omkostnader för barnet ska kunna täckas från annat håll än min egen plånbok.

    Vad gäller? Rent lagmässigt alltså om dessa 3 månader som soss-sekreterare nr. 2 hävdar ska gå.
  2. 1
    Stämmer detta att 3 månader........ ska gå innan socialen behöver utreda ett hem utanför de biologiska föräldrarnas som ett barn flyttat till?

    Ena socialsekreteraren säger att medgivande måste finnas, men sedan är hon bortrest och en annan socialsekreterare ska besvara samma fråga och handha ärendet. Denne säger då att utredning inte behövs förrän 3 månader gått.

    Barnet är redan bosatt här, men ersättningen är 0:- och en av föräldrarna lyfter fortfarande bidrag från fk för barnet trots att nyckeln från barnet är plockad av densamme och rummet där tömt.

    Jag vill att det ska gå rätt till, men soss verkar tycka det är onödigt att ens utreda ett medgivande om att barnet får bo hos mig i dagsläget alltså. De tycker det är ok ändå.. Men det vetehundan om jag tycker. Jag tycker det ska gå rätt till och att åtminstone omkostnader för barnet ska kunna täckas från annat håll än min egen plånbok.

    Vad gäller? Rent lagmässigt alltså om dessa 3 månader som soss-sekreterare nr. 2 hävdar ska gå.
  3. Anonym
    #2
    Kontakta länsstyrelsen.
  4. 2
    Kontakta länsstyrelsen.

Liknande trådar

  1. Stämmer detta att 3 månader........
    By anonymt namn in forum Omhändertagna barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 15:24
  2. Stämmer detta??
    By Nikita in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:49
  3. stämmer detta tro?
    By C m 3+ BF 10/9-07 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 15:34
  4. stämmer detta
    By ann o nym in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 23:15
  5. Stämmer detta?
    By Fru_O in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 23:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar