Rakad eller inte??
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Rakad eller inte??

    Vid min första förlossning hade jag endast rakat bikinilinjerna.... Efter förlossningen pratade jag och min man och då berättade han att barnmorskorna kommentera att det var väldigt välvuxet där nere!! Det var inget jag hörde då men tyckte det kändes lite konstigt att de hade kommenterat det.

    Nu när jag börjat fundera på den kommande förlossningen dök detta upp... ska jag vara helt renrakad för nu eller som jag brukar....
    Hur ska ni göra? och brukar ni renraka inför förlossning, gynbesök och dylikt?!
  2. 1
    Rakad eller inte?? Vid min första förlossning hade jag endast rakat bikinilinjerna.... Efter förlossningen pratade jag och min man och då berättade han att barnmorskorna kommentera att det var väldigt välvuxet där nere!! Det var inget jag hörde då men tyckte det kändes lite konstigt att de hade kommenterat det.

    Nu när jag börjat fundera på den kommande förlossningen dök detta upp... ska jag vara helt renrakad för nu eller som jag brukar....
    Hur ska ni göra? och brukar ni renraka inför förlossning, gynbesök och dylikt?!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Jag tycker att det verkar otroligt oprofessionellt att de uttalade sig om huruvida du var rakad eller inte... Tycker du ska vara precis som du brukar och skita i vad andra tycker... så gör jag...
  4. 2
    Jag tycker att det verkar otroligt oprofessionellt att de uttalade sig om huruvida du var rakad eller inte... Tycker du ska vara precis som du brukar och skita i vad andra tycker... så gör jag...
  5. Anonym
    #3
    Väldigt oproffisionellt om de verkligen sa så!! men var det verkligen de som sa det? låter så..märkligt? det kan inte vara din mans önskan? jag har aldrig någonsin rakat därnere...jag vill hellre se "vuxen" ut än som ett barn...och hitills har ingen klagat
  6. 3
    Väldigt oproffisionellt om de verkligen sa så!! men var det verkligen de som sa det? låter så..märkligt? det kan inte vara din mans önskan? jag har aldrig någonsin rakat därnere...jag vill hellre se "vuxen" ut än som ett barn...och hitills har ingen klagat
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Oj hjälp om barnmorskorna har sagt så, det är ju oerhört oprofessionellt.

    Jag tycker du ska se ut som du vill där nere!!!

    Jag är aldrig renrakad, jag brukar raka lite och ansa lite i vanliga fall. Jag fick en supersnabb förlossning förra gången och hann inte ens tänka tanken på att hoppa in i duschen och raka lite och det var inget jag skämdes över, jag skulle ju föda barn
  8. 4
    Oj hjälp om barnmorskorna har sagt så, det är ju oerhört oprofessionellt.

    Jag tycker du ska se ut som du vill där nere!!!

    Jag är aldrig renrakad, jag brukar raka lite och ansa lite i vanliga fall. Jag fick en supersnabb förlossning förra gången och hann inte ens tänka tanken på att hoppa in i duschen och raka lite och det var inget jag skämdes över, jag skulle ju föda barn
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    På besök från februarigruppen. Hjälp! Hur kan de säga så?? De måste väl ha sett tusentals både orakade och rakade.... Har två barn sen innan och minns att det var ett himla meck med ansningen på slutet eftersom jag inte ens SÅG mitt underliv de sista månaderna...Till slut fick mannen göra det Gör precis som du själv vill tycker jag!
  10. 5
    På besök från februarigruppen. Hjälp! Hur kan de säga så?? De måste väl ha sett tusentals både orakade och rakade.... Har två barn sen innan och minns att det var ett himla meck med ansningen på slutet eftersom jag inte ens SÅG mitt underliv de sista månaderna...Till slut fick mannen göra det Gör precis som du själv vill tycker jag!
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Som andra skrev, tycker också att det är oproffisionellt om de hade sagt så, jag skulle inte ens vilja ha samma barnmorskor till nästa gång.

    Man ska födda barn och inte visa upp sig för barnmorskor och det är något som är upp till var och en, jag rakar inte i vanliga fall och har ingen avsikt att raka för att födda ett barn, skulle kännas konstigt.
  12. 6
    Som andra skrev, tycker också att det är oproffisionellt om de hade sagt så, jag skulle inte ens vilja ha samma barnmorskor till nästa gång.

    Man ska födda barn och inte visa upp sig för barnmorskor och det är något som är upp till var och en, jag rakar inte i vanliga fall och har ingen avsikt att raka för att födda ett barn, skulle kännas konstigt.
  13. Chili-
    #7
    Jag rakar mig (eller rättare sagt trimmar, rakhyvlar är så läskigt), men inte för barnmorskans skull utan för min egen. Tycker att det är obehagligt och rätt så ofräsct med mycker hår, speciellt efter en förlossning då man blöder en hel del. För mig känns det bättre med lite hår, men sådant ska vara upp till kvinnan att bestämma. Vårdpersonalen har verkligen ingenting med detta att göra.
  14. 7
    Jag rakar mig (eller rättare sagt trimmar, rakhyvlar är så läskigt), men inte för barnmorskans skull utan för min egen. Tycker att det är obehagligt och rätt så ofräsct med mycker hår, speciellt efter en förlossning då man blöder en hel del. För mig känns det bättre med lite hår, men sådant ska vara upp till kvinnan att bestämma. Vårdpersonalen har verkligen ingenting med detta att göra.
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8
    Jag håller med de andra - totalt oproffsigt av barnmorskorna att kommentera en sådan sak!
    Det jag funderar på är om det var gamla barnmorskor? Jag har för mig att "förr i tiden" (på typ 70-talet) rakades kvinnorna när de kom in på förlossningen. (Fråga mig inte varför...) Om det var det barnmorskorna kanske var vana vid. Å andra sidan borde de ha hunnit vänja sig vid att det INTE är så längre...

    Till nästkommande förlossning ska du göra PRECIS som du själv vill!
  16. 8
    Jag håller med de andra - totalt oproffsigt av barnmorskorna att kommentera en sådan sak!
    Det jag funderar på är om det var gamla barnmorskor? Jag har för mig att "förr i tiden" (på typ 70-talet) rakades kvinnorna när de kom in på förlossningen. (Fråga mig inte varför...) Om det var det barnmorskorna kanske var vana vid. Å andra sidan borde de ha hunnit vänja sig vid att det INTE är så längre...

    Till nästkommande förlossning ska du göra PRECIS som du själv vill!
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9

    Det känns faktiskt

    inte som något barnmorskor skulle kommentera. Det spelar ingen roll om det är "välvuxet" eller slätrakat, barnet kommer ut, och kommer inte "trassla" in sig på vägen ut .
    Hade ert barn mycket hår? Kan det ha varit det de kommenterade?Att de såg håret på bebisen när huvudet var på väg ut, och menade att det var välvuxet?
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  18. 9
    Det känns faktiskt inte som något barnmorskor skulle kommentera. Det spelar ingen roll om det är "välvuxet" eller slätrakat, barnet kommer ut, och kommer inte "trassla" in sig på vägen ut .
    Hade ert barn mycket hår? Kan det ha varit det de kommenterade?Att de såg håret på bebisen när huvudet var på väg ut, och menade att det var välvuxet?
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Bra poäng där. Så måste det ju ha varit. Annars är det vansinne! Annar s är mitt tips att jobba med självförtroendet. Jag skulle aldrig bry mig vad någon tyckte om min muff!
  20. 10
    Bra poäng där. Så måste det ju ha varit. Annars är det vansinne! Annar s är mitt tips att jobba med självförtroendet. Jag skulle aldrig bry mig vad någon tyckte om min muff!

Liknande trådar

  1. Rakad mus
    By Den rakade musen in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:19
  2. Rakad eller inte?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 20:02
  3. Rakad eller ej
    By ylva62 in forum Sex & erotik
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 19:35
  4. Hårig eller rakad...
    By m00n in forum Sex & erotik
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 19:25
  5. Rakad eller Buske?
    By Lenåren in forum Mammasnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar