Kan någon hjälpa?
_0801 Januaribarn
  1. anonymt namn
    #1

    Kan någon hjälpa?

    Har någon tips för att hjälpa mig med min sons beteende? Han slåss så fort han blir arg. Han slår mig óch pappan och det gör så ont i mitt hjärta när han gör så. Jag vet inte var han har fått det beteendet ifrån och jag tycker det är jättejobbigt. Jag är rädd att han kommer slå andra barn när han börjar på dagis i höst. Vis äger åt honom att nej så får du inte göra, man får inte slåss etc. Ibland skäms han för han förstår ju att han gör fel men ibland tittar han bara på oss och slår lite till. Har någon några bra tips så vi kan få slut på hans slag?
  2. 1
    Kan någon hjälpa? Har någon tips för att hjälpa mig med min sons beteende? Han slåss så fort han blir arg. Han slår mig óch pappan och det gör så ont i mitt hjärta när han gör så. Jag vet inte var han har fått det beteendet ifrån och jag tycker det är jättejobbigt. Jag är rädd att han kommer slå andra barn när han börjar på dagis i höst. Vis äger åt honom att nej så får du inte göra, man får inte slåss etc. Ibland skäms han för han förstår ju att han gör fel men ibland tittar han bara på oss och slår lite till. Har någon några bra tips så vi kan få slut på hans slag?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Jag tror inte ännu att dom görstår att som "slåss" utan dom blir bara så frustrerade att dom inte vet vad dom ska ta tig till.
    Min casper han kastar sig på golvet och skriker då han blir arg.
    Eller som nu (han har ögoninfllammation) då vi ska tvätta ögonen på honom och sätta salva i ögonen så blir han såååååååå arg och sparkar på den han kommer åt.
    Men jag ser det inte som så att han sparkar för att sparka utan han blir bara så arg och gör vad som helst för att vi ska sluta och han ska ta sig där ifrån.
    Oftast går det väl över då som börjar förstå att det faktist inte är snällt att slåss/sparkas.
    Enda jag tycker man kan göra är att säga åt dom att man inte får göra så, tillslut går det väl in
    Jessica m. Benjamin -01 och Casper 3/1-08
    http://casperbenjamin.blogg.se/
  4. 2
    Jag tror inte ännu att dom görstår att som "slåss" utan dom blir bara så frustrerade att dom inte vet vad dom ska ta tig till.
    Min casper han kastar sig på golvet och skriker då han blir arg.
    Eller som nu (han har ögoninfllammation) då vi ska tvätta ögonen på honom och sätta salva i ögonen så blir han såååååååå arg och sparkar på den han kommer åt.
    Men jag ser det inte som så att han sparkar för att sparka utan han blir bara så arg och gör vad som helst för att vi ska sluta och han ska ta sig där ifrån.
    Oftast går det väl över då som börjar förstå att det faktist inte är snällt att slåss/sparkas.
    Enda jag tycker man kan göra är att säga åt dom att man inte får göra så, tillslut går det väl in
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar, jag längtar till han förstår mer och förstår att han gör fel. För jag tycker det är jättejobbigt när han slåss
  6. 3
    Tack för ditt svar, jag längtar till han förstår mer och förstår att han gör fel. För jag tycker det är jättejobbigt när han slåss
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Svårt det där. Alva slåss inte men hon kan nypas o bitas rätt rejält (mest mig o mest när vi gosar). Jag antar att man bara kan fortsätta o säga "nej, det där gör ont på mig" på ett lungt o bestämt sätt, det är lite för tidigt att begära empati men det käns ändå som man vill markera att de inte får göra så.
  8. 4
    Svårt det där. Alva slåss inte men hon kan nypas o bitas rätt rejält (mest mig o mest när vi gosar). Jag antar att man bara kan fortsätta o säga "nej, det där gör ont på mig" på ett lungt o bestämt sätt, det är lite för tidigt att begära empati men det käns ändå som man vill markera att de inte får göra så.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    det är jätte svårt! min lilla alva är en terrorist brukar vi säga. Hon flyger på syrran för minsta lilla och biter henne och river henne. Storasyster gör inget alls, hos dagmamma nverka det dock gå bättre. Där bråka hon bara med en kille till som e lika dan. Jag försöker säga till mig hon kollar på mig o skrattar bara, hon ger ju sig på mig med.
  10. 5
    det är jätte svårt! min lilla alva är en terrorist brukar vi säga. Hon flyger på syrran för minsta lilla och biter henne och river henne. Storasyster gör inget alls, hos dagmamma nverka det dock gå bättre. Där bråka hon bara med en kille till som e lika dan. Jag försöker säga till mig hon kollar på mig o skrattar bara, hon ger ju sig på mig med.

Liknande trådar

  1. Kan någon hjälpa mig
    By ~Ida~ in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 21:01
  2. Är det någon som kan hjälpa...
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 14:52
  3. Någon som kan hjälpa!!!
    By molleboll in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 12:44
  4. Kan någon hjälpa mig!
    By Marie in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 10:47
  5. Kan någon hjälpa mig
    By Marika in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar