Imorgon är det sista dagen på dagis!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Imorgon är det sista dagen på dagis!

    Jag känner mig så lättad, idag när jag hämtade A kände jag bara hur rätt det är att vi bestämt oss för att byta. Jag pratade länge med den vettigaste fröken som strax försvinner iväg på mammaledighet och hon förstod vårt beslut till fullo och trodde heller inte att hon skulle komma tillbaka efter sin ledighet.
    A bjuder på frukt imorgon, men vi har inte köpt någon hejdå-present till personalen. Jag tänkte att vi kanske skulle ge dem en chokladkartong, men det tyckte Pastapappan inte var nödvändigt.
    Nu håller vi våra tummar för att det ska funka bra på nya dagis och att A kommer att trivas.
  2. 1
    Imorgon är det sista dagen på dagis! Jag känner mig så lättad, idag när jag hämtade A kände jag bara hur rätt det är att vi bestämt oss för att byta. Jag pratade länge med den vettigaste fröken som strax försvinner iväg på mammaledighet och hon förstod vårt beslut till fullo och trodde heller inte att hon skulle komma tillbaka efter sin ledighet.
    A bjuder på frukt imorgon, men vi har inte köpt någon hejdå-present till personalen. Jag tänkte att vi kanske skulle ge dem en chokladkartong, men det tyckte Pastapappan inte var nödvändigt.
    Nu håller vi våra tummar för att det ska funka bra på nya dagis och att A kommer att trivas.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    vad bra! det kommer helt säkert bli bättre än det har varit!

    Sa den vettiga fröken varför hon inte skulle komma tillbaka?
  4. 2
    vad bra! det kommer helt säkert bli bättre än det har varit!

    Sa den vettiga fröken varför hon inte skulle komma tillbaka?
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Skönt att ni ska byta när det inte känns bra. Håller med pastapappan att ni inte behöver ge något. Hoppas att det nya dagiset bli bra. Kram
  6. 3
    Skönt att ni ska byta när det inte känns bra. Håller med pastapappan att ni inte behöver ge något. Hoppas att det nya dagiset bli bra. Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Vettiga fröken tyckte att kvaliteten blivit sämre det senaste året (ny ledare, samt en sammanslagning med ett inte så bra storbarnsdagis) och att hon kände att hon saknade redskap.
  8. 4
    Vettiga fröken tyckte att kvaliteten blivit sämre det senaste året (ny ledare, samt en sammanslagning med ett inte så bra storbarnsdagis) och att hon kände att hon saknade redskap.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Nej, pastapappan menar att de bara gjort sitt jobb och det har de inte ens gjort särskilt bra så de är inte berättigade någon bonus. (märks det att han jobbar i ett privat företag och inte kommunalt )
  10. 5
    Nej, pastapappan menar att de bara gjort sitt jobb och det har de inte ens gjort särskilt bra så de är inte berättigade någon bonus. (märks det att han jobbar i ett privat företag och inte kommunalt )
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Känns det rätt att byta sâ är det säkert sâ. Hâller mina tummar för att det ska funka bra pâ det nya och väntar pâ rapport.
  12. 6
    Känns det rätt att byta sâ är det säkert sâ. Hâller mina tummar för att det ska funka bra pâ det nya och väntar pâ rapport.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Jag tro att ett affärsmässigt tac för allt-handslag vid slutet av dagen r det ärligaste i sammanhanget...
  14. 7
    Jag tro att ett affärsmässigt tac för allt-handslag vid slutet av dagen r det ärligaste i sammanhanget...
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Men om de hade gjort sitt jobb då hade pastan inte behövt byta dagis. Vi köpte inget när H bytte dagis, vi hade betalat en deposition för att L skulle få en plats och den förföll i och med att vi sa upp platserna så om hon vill ha en present så kan hon ta av de pengarna
  16. 8
    Men om de hade gjort sitt jobb då hade pastan inte behövt byta dagis. Vi köpte inget när H bytte dagis, vi hade betalat en deposition för att L skulle få en plats och den förföll i och med att vi sa upp platserna så om hon vill ha en present så kan hon ta av de pengarna
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    Åh vad skönt!!!
  18. 9
    Åh vad skönt!!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Skönt! För er och för Pastan. Jag håller tummarna!
  20. 10
    Skönt! För er och för Pastan. Jag håller tummarna!

Liknande trådar

  1. Sista dagen på gamla dagis!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 20:20
  2. Sista dagen på dagis..
    By ruffa in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 12:19
  3. Sista dagen på dagis!
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 20:42
  4. sista dagen på dagis
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 09:05
  5. Sista dagen på dagis!
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 13:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar