Ursäkta men hjälp igen ang DHL
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Ursäkta men hjälp igen ang DHL

    Jag blir tokig. Nu ÄR jag faktiskt irriterad. Skrev där nere att en tjej ville att jag skulle skicka min amningspump via DHL och inte Posten som jag angett som fraktsätt på Tradera. Jaha. Åkte 1 mil idag och hämtade en kartong Medium som hon sagt. (Hade med paketet, trodde att jag kunde lämna in det för att sedan registera det, dumt.) Åker hem och registrerar. Upptäcker att det kostar 125 kr! VA?! Hon skrev att hon skulle sätta in 52 kr. (Posten 48 kr så jag tyckte det verkade rimligt och frågade aldrig extra om det.) Fan vad sur jag blir för jag hade från början packat den bra och allt var klart. Åkte ändå extra nu och hämtade, kopplade upp mig enbart för att registrera skiten (ursäkta) och så visar det sig att frakten ju är mer än det dubbla. Har fått maila igen och skrev nu att jag skulle ha hållit mig till Posten för nu får jag ju sitta och vänta på mail från henne ang. hur hon vill ha det. Jag höll mig trevlig men skrev ändå att jag skulle ha hållit mig till Posten om jag förstått innan hur bökigt det skulle bli.

    Fråga: Har jag fattat frakten fel? Men det står 125 kr. Det är väl så att DHL kanske lönar sig när man har tyngre saker att skicka? Eller har jag gjort bort mig nu. Har jag missat något? Kostar det ändå 52 kr?

    Säger bara en sak. Ger hon mig dåligt omdöme så exploderar jag. Önskar att jag hade slängt pumpen i stället. Jag är stressad nog denna veckan. Nu ska jag ha det hängade över mig att hålla koll på mailen för att se hennes svar och sedan åka med paketet. Minnesantecknign till mig själv: Sälj aldrig mer något på Tradera! (Anna...där har du mitt modifierade svar ang. om du ska lägga ut din pump eller inte. )

    Ja, ja, barn svälter och det är krig i stora delar av världen...jag vet. Det var iaf mitt I-landsproblem för dagen (veckan...).
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  2. 1
    Ursäkta men hjälp igen ang DHL Jag blir tokig. Nu ÄR jag faktiskt irriterad. Skrev där nere att en tjej ville att jag skulle skicka min amningspump via DHL och inte Posten som jag angett som fraktsätt på Tradera. Jaha. Åkte 1 mil idag och hämtade en kartong Medium som hon sagt. (Hade med paketet, trodde att jag kunde lämna in det för att sedan registera det, dumt.) Åker hem och registrerar. Upptäcker att det kostar 125 kr! VA?! Hon skrev att hon skulle sätta in 52 kr. (Posten 48 kr så jag tyckte det verkade rimligt och frågade aldrig extra om det.) Fan vad sur jag blir för jag hade från början packat den bra och allt var klart. Åkte ändå extra nu och hämtade, kopplade upp mig enbart för att registrera skiten (ursäkta) och så visar det sig att frakten ju är mer än det dubbla. Har fått maila igen och skrev nu att jag skulle ha hållit mig till Posten för nu får jag ju sitta och vänta på mail från henne ang. hur hon vill ha det. Jag höll mig trevlig men skrev ändå att jag skulle ha hållit mig till Posten om jag förstått innan hur bökigt det skulle bli.

    Fråga: Har jag fattat frakten fel? Men det står 125 kr. Det är väl så att DHL kanske lönar sig när man har tyngre saker att skicka? Eller har jag gjort bort mig nu. Har jag missat något? Kostar det ändå 52 kr?

    Säger bara en sak. Ger hon mig dåligt omdöme så exploderar jag. Önskar att jag hade slängt pumpen i stället. Jag är stressad nog denna veckan. Nu ska jag ha det hängade över mig att hålla koll på mailen för att se hennes svar och sedan åka med paketet. Minnesantecknign till mig själv: Sälj aldrig mer något på Tradera! (Anna...där har du mitt modifierade svar ang. om du ska lägga ut din pump eller inte. )

    Ja, ja, barn svälter och det är krig i stora delar av världen...jag vet. Det var iaf mitt I-landsproblem för dagen (veckan...).
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Nä, usch...sånt pallar jag inte...kanske ha den till nåt annat?
    koppning har ju kommit på modet igen och jag kanske kan använda den till det?

    Har inget svar ang dhl...tyvärr!

    Hoppas verkligen inte du får negativt omdöme, det vore ju helt j-a orimligt som du legat i...hon däremot! Dålig stil!
  4. 2
    Nä, usch...sånt pallar jag inte...kanske ha den till nåt annat?
    koppning har ju kommit på modet igen och jag kanske kan använda den till det?

    Har inget svar ang dhl...tyvärr!

    Hoppas verkligen inte du får negativt omdöme, det vore ju helt j-a orimligt som du legat i...hon däremot! Dålig stil!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Koppning låter som en utmärkt idé vid en jämförelse.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  6. 3
    Koppning låter som en utmärkt idé vid en jämförelse.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Esteten!

    Jag skriver här uppe i stället när jag ändå är i farten. Jo, vi kan väl kika på det nästa vecka. Det hade varit kul att träffas! Vågar inte göra upp något än för kanske, kanske åker vi ner till Skåne med dottern men antagligen inte. Vi hörs av tycker jag. Jag hann bara fika där 1 enda gång förresten men det var jättemysigt.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  8. 4
    Esteten! Jag skriver här uppe i stället när jag ändå är i farten. Jo, vi kan väl kika på det nästa vecka. Det hade varit kul att träffas! Vågar inte göra upp något än för kanske, kanske åker vi ner till Skåne med dottern men antagligen inte. Vi hörs av tycker jag. Jag hann bara fika där 1 enda gång förresten men det var jättemysigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Ja, vi kan ju kolla på de. Har skickat över mitt nummer.
  10. 5
    Ja, vi kan ju kolla på de. Har skickat över mitt nummer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Jag nämnde de där för sambon, han kör alltid med DHL. Jag fattade inte riktigt vad han menade men sa nånting att om man registrerar det via tradera o inte på DHLs hemsida så blev de mycket billigare. Jag ska inte svära på hur han menade, men är det nån som är intresserad så kan jag kolla närmare med honom. Han använder alltid DHL för att det blir billigare. Men antar att det är via tradera då??!!
  12. 6
    Jag nämnde de där för sambon, han kör alltid med DHL. Jag fattade inte riktigt vad han menade men sa nånting att om man registrerar det via tradera o inte på DHLs hemsida så blev de mycket billigare. Jag ska inte svära på hur han menade, men är det nån som är intresserad så kan jag kolla närmare med honom. Han använder alltid DHL för att det blir billigare. Men antar att det är via tradera då??!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    kul o se dig till sist!
  14. 7
    kul o se dig till sist!
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    TACK!!! Det fungerade så. Hur sjutton ska man kunna veta att via Tradera blir det mindre än halva priset? Suck. Men igen, tack och tacka din sambo.

    Såg ditt meddelande och har sparat ditt nummer.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  16. 8
    TACK!!! Det fungerade så. Hur sjutton ska man kunna veta att via Tradera blir det mindre än halva priset? Suck. Men igen, tack och tacka din sambo.

    Såg ditt meddelande och har sparat ditt nummer.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Ååhh va glad jag blev av det du skrev!! Jag trodde de va försent o att de va så rörigt, för själv fatta jag inte riktigt va han snackade om mer än att de va billigare via tradera . Såå.. nu e jag nyfiken på vad det gick på till sist. . Ska absolut berätta det för honom, han kommer bli jätte glad att han kunde va till nån hjälp.
  18. 9
    Ååhh va glad jag blev av det du skrev!! Jag trodde de va försent o att de va så rörigt, för själv fatta jag inte riktigt va han snackade om mer än att de va billigare via tradera . Såå.. nu e jag nyfiken på vad det gick på till sist. . Ska absolut berätta det för honom, han kommer bli jätte glad att han kunde va till nån hjälp.
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    haha, ja du vet...jag är typ trögast i stan, jag har hela tiden trott att jag hade en bild! *puckoanna*
    Sonen på bilden går inte att känna igen....han gör en så konstig min...sambon godkände den, haha. Annars lägger vi ju inte ut bilder på barnen...
  20. 10
    haha, ja du vet...jag är typ trögast i stan, jag har hela tiden trott att jag hade en bild! *puckoanna*
    Sonen på bilden går inte att känna igen....han gör en så konstig min...sambon godkände den, haha. Annars lägger vi ju inte ut bilder på barnen...
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11

    NEEEEEEJ! Jag åkte in till "stan" förut bara för att skicka iväg det där förbannade paketet och gissa vad?! Jo, hon/personalen fick felmeddelandet att det måste ha gått minst 20 min sedan registrering. DET HADE GÅTT NÄSTAN 2 TIMMAR! *skriker* Hon beklagade och sa att samma sak hade hänt flera kunder förra veckan. Hon försökte ringa DHL men de hade stängt (detta var väl runt 19:30 så visst...fast då kanske inte deras serviceställen ska ha öppet andra tider än vad de själva har service på...surar). Jag fick åka hem med paketet som gud glömde. I morgon ska jag storstäda, handla det sista inför helgen med midsommarfirande och dop och så ska jag baka 2 pajer. Och natuuuurligtvis posta paketet mitt i. När jag skrev till köparen så skrev hon:

    "Haha ok jag använder nästan bara dhl tycker det är toppen…"

    DET TYCKER INTE JAG!
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  22. 11
    NEEEEEEJ! Jag åkte in till "stan" förut bara för att skicka iväg det där förbannade paketet och gissa vad?! Jo, hon/personalen fick felmeddelandet att det måste ha gått minst 20 min sedan registrering. DET HADE GÅTT NÄSTAN 2 TIMMAR! *skriker* Hon beklagade och sa att samma sak hade hänt flera kunder förra veckan. Hon försökte ringa DHL men de hade stängt (detta var väl runt 19:30 så visst...fast då kanske inte deras serviceställen ska ha öppet andra tider än vad de själva har service på...surar). Jag fick åka hem med paketet som gud glömde. I morgon ska jag storstäda, handla det sista inför helgen med midsommarfirande och dop och så ska jag baka 2 pajer. Och natuuuurligtvis posta paketet mitt i. När jag skrev till köparen så skrev hon:

    "Haha ok jag använder nästan bara dhl tycker det är toppen…"

    DET TYCKER INTE JAG!

Liknande trådar

  1. TH igen, ursäkta att jag tjatar =)
    By inkankinkan in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 21:18
  2. TH igen, ursäkta att jag tjatar =)
    By inkankinkan in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 10:52
  3. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
  4. Ursäkta, glömde igen kryssa i!
    By Juja in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar