Återbesök?
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Återbesök?

    Måste kolla med er erfarna.
    När man går på återbesök till BM, då menar jag återbesök för modern. Ska då BM göra en koll mellan benen eller gäller återbesöket mer som ett samtal?
    Jag var på samtal vilket kändes konstigt. Jag trodde de skulle kolla att allt såg bra ut. Trodde ja fel?
  2. 1
    Återbesök? Måste kolla med er erfarna.
    När man går på återbesök till BM, då menar jag återbesök för modern. Ska då BM göra en koll mellan benen eller gäller återbesöket mer som ett samtal?
    Jag var på samtal vilket kändes konstigt. Jag trodde de skulle kolla att allt såg bra ut. Trodde ja fel?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Blev också förvånad!

    Var på efterkontroll för någon vecka sedan och min barnmorska gjorde heller inte någon gynundersökning, vilket förvånade mig. Det har jag fått göra de tidigare gångerna (det här är mitt tredje barn). Istället pratade vi, hon kollade järnvärdet (urskruttigt) och blodtrycket (galet lågt). Sedan skrev hon ut ett recept på minipiller och sedan var det tack och adjö. Lite konstigt kändes det allt!
  4. 2
    Blev också förvånad! Var på efterkontroll för någon vecka sedan och min barnmorska gjorde heller inte någon gynundersökning, vilket förvånade mig. Det har jag fått göra de tidigare gångerna (det här är mitt tredje barn). Istället pratade vi, hon kollade järnvärdet (urskruttigt) och blodtrycket (galet lågt). Sedan skrev hon ut ett recept på minipiller och sedan var det tack och adjö. Lite konstigt kändes det allt!
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Har inte varit på återbesök ännu denna gång men vad jag minns efter min förra förlossning var att den barnmorskan gjorde en gynkoll, men jag är faktiskt inte riktigt säker.
  6. 3
    Har inte varit på återbesök ännu denna gång men vad jag minns efter min förra förlossning var att den barnmorskan gjorde en gynkoll, men jag är faktiskt inte riktigt säker.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Njae...
    Mitt besök gick på drygt en timme, lite längre än så till och med.
    Vi började med hur jag mår, hur bebis mår, hur pappa och storebror mår, och hur vi alla tagit lillasysters ankomst.
    Sedan pratade vi om förlossningen, positiva och negativa saker.
    Det tog sin lilla tid, vidare till preventivmedel, info om det, och bm ville, trots att jag inte gick sönder någonting under förlossningen, ta en titt så allt såg ut att stå rätt till, och jag ville faktiskt få veta om jag kniper rätt eller fel.
    Så det blev gynundersökning också.

    Men som jag förstått är det absolut inte alla BM's som anser att de behöver kolla.
    Sådant kan du ju faktiskt fråga/be om, ifall du känner att du vill vetsa hur du ser ut.

    Okejstämplad i stjärten... Eller framstjärten?
  8. 4
    Njae...
    Mitt besök gick på drygt en timme, lite längre än så till och med.
    Vi började med hur jag mår, hur bebis mår, hur pappa och storebror mår, och hur vi alla tagit lillasysters ankomst.
    Sedan pratade vi om förlossningen, positiva och negativa saker.
    Det tog sin lilla tid, vidare till preventivmedel, info om det, och bm ville, trots att jag inte gick sönder någonting under förlossningen, ta en titt så allt såg ut att stå rätt till, och jag ville faktiskt få veta om jag kniper rätt eller fel.
    Så det blev gynundersökning också.

    Men som jag förstått är det absolut inte alla BM's som anser att de behöver kolla.
    Sådant kan du ju faktiskt fråga/be om, ifall du känner att du vill vetsa hur du ser ut.

    Okejstämplad i stjärten... Eller framstjärten?
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Nej ingen koll här heller, men jag sa också att jag inte behövde det eftersom jag känner mig helt återställd. Hon tog däremot järnvärdet. Hade väldigt lågt, 104, i slutet av graviditeten. Nu hade jag 163!!! Fast det tydde tyvärr mest på att jag dricker för litet vatten med tanke på att jag ammar så mycket.
  10. 5
    Nej ingen koll här heller, men jag sa också att jag inte behövde det eftersom jag känner mig helt återställd. Hon tog däremot järnvärdet. Hade väldigt lågt, 104, i slutet av graviditeten. Nu hade jag 163!!! Fast det tydde tyvärr mest på att jag dricker för litet vatten med tanke på att jag ammar så mycket.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Ska på efterkoll i augusti först. Men jag vet inte om jag vill att just hon ska kolla mig mellan benen. Går hellre till nån annan å gör det. Men å andra sidan så får jag ju betala för det då. Så erbjuder hon sig att kika så kanske jag tackar ja. Jag får se hur jug känner.
  12. 6
    Ska på efterkoll i augusti först. Men jag vet inte om jag vill att just hon ska kolla mig mellan benen. Går hellre till nån annan å gör det. Men å andra sidan så får jag ju betala för det då. Så erbjuder hon sig att kika så kanske jag tackar ja. Jag får se hur jug känner.
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    På mitt återbesök gjorde bm en gynundersökning och knipundersökning, jag tyckte det var ganska skönt att få veta att allt var bra.
  14. 7
    På mitt återbesök gjorde bm en gynundersökning och knipundersökning, jag tyckte det var ganska skönt att få veta att allt var bra.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Jag var på återbesök redan efter 5 veckor, och då frågade min bm om jag ville bli undersökt (vilket jag ville) - så det var ju upp till mig. Jag tyckte det var bra att få veta hur det stod till där nere så jag gjorde det gärna, även om det är något man aldrig vänjer sig vid... Kan du inte få en undersökning ändå?
  16. 8
    Jag var på återbesök redan efter 5 veckor, och då frågade min bm om jag ville bli undersökt (vilket jag ville) - så det var ju upp till mig. Jag tyckte det var bra att få veta hur det stod till där nere så jag gjorde det gärna, även om det är något man aldrig vänjer sig vid... Kan du inte få en undersökning ändå?
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Återbeösk? Har inte hört något alls utan hon ringde och sa "men vad roligt att han kommit och lycka till nu och hör av dig om du behöver preventivmedel!" Är detta rutin?
  18. 9
    Återbeösk? Har inte hört något alls utan hon ringde och sa "men vad roligt att han kommit och lycka till nu och hör av dig om du behöver preventivmedel!" Är detta rutin?
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Efterkontrollen brukar man få ringa och boka in själv, det är inte någonting de bokar in.
    Ring och kolla?
  20. 10
    Efterkontrollen brukar man få ringa och boka in själv, det är inte någonting de bokar in.
    Ring och kolla?
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Jag ska på återbesök nu i juli till den läkaren som sydde ihop mig, så gyn-undersökning blir det iaf för min del..
  22. 11
    Jag ska på återbesök nu i juli till den läkaren som sydde ihop mig, så gyn-undersökning blir det iaf för min del..
  23. Medlem sedan
    Dec 2008
    #12
    Jag var på mitt återbesök förra måndagen, redan efter 6 veckor då hon även skulle skriva recept på minipiller, och hon gjorde gynundersökning samt knipundersökning. Jag tycker ändå det är rätt skönt att de kollar att allt ser okej ut.
  24. 12
    Jag var på mitt återbesök förra måndagen, redan efter 6 veckor då hon även skulle skriva recept på minipiller, och hon gjorde gynundersökning samt knipundersökning. Jag tycker ändå det är rätt skönt att de kollar att allt ser okej ut.
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    Helt klart ska du på efterkontroll. Det ska man. Det är bra att få gå igenom sin förlossning när man hunnit landa lite och de fångar nog upp en del som kanske har fått depressioner eller mår väldigt dåligt pga förlossningen eller hormoner. Sedan kan det vara bra att få en koll mellan benen att allt är som det ska.

    Ring och boka. Konstigt att hon inte gjorde en bokning med dig när hon hörde av sig.
  26. 13
    Helt klart ska du på efterkontroll. Det ska man. Det är bra att få gå igenom sin förlossning när man hunnit landa lite och de fångar nog upp en del som kanske har fått depressioner eller mår väldigt dåligt pga förlossningen eller hormoner. Sedan kan det vara bra att få en koll mellan benen att allt är som det ska.

    Ring och boka. Konstigt att hon inte gjorde en bokning med dig när hon hörde av sig.
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Ja, det var ju lite skumt. Jag får väl ringa henne.
  28. 14
    Ja, det var ju lite skumt. Jag får väl ringa henne.

Liknande trådar

  1. Återbesök!
    By Sandra&Erik in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:12
  2. Var på KK för återbesök i går....
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:27
  3. Återbesök på BB
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 10:38
  4. återbesök på bb
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 15:32
  5. Återbesök?
    By Mårran in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar