Urinvägsinfektion och gravid
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Urinvägsinfektion och gravid

    Igår smög det på sig en riktigt illasinnad urinvägsinfektion på mig och efter att ha testat att åka flera mil för akutvård inatt eftersom jag blev rädd för barnets skull och bara blivit hemskickad igen utan koll, fick jag imorse till slut kollas och fick antibiotika. Jag är i v.6 och är nu så rädd att detta på något vi påverkar fostret!

    Är det någon som haft urinvägsinfektion och ätit antibiotika under graviditeten och som ej haft några men alls på babyn så skriv, så kanske min stress kan dämpas något!

    Tack på förhand, så orolig det lilla livet gör mig...
  2. 1
    Urinvägsinfektion och gravid Igår smög det på sig en riktigt illasinnad urinvägsinfektion på mig och efter att ha testat att åka flera mil för akutvård inatt eftersom jag blev rädd för barnets skull och bara blivit hemskickad igen utan koll, fick jag imorse till slut kollas och fick antibiotika. Jag är i v.6 och är nu så rädd att detta på något vi påverkar fostret!

    Är det någon som haft urinvägsinfektion och ätit antibiotika under graviditeten och som ej haft några men alls på babyn så skriv, så kanske min stress kan dämpas något!

    Tack på förhand, så orolig det lilla livet gör mig...
  3. Loves mamma
    #2
    Ingen fara alls! Jag hade urinvägsinfektion flera ggr under min första graviditet. Ut kom tillslut 2 alldeles underbara bebisar! Det är vanligt med urinvägsinfektioner under grav., jag tror att det har med hormonerna att göra. Det viktiga är att man behandlar dem;- Jag fick sammandragningar av UVI längre fram i grav.
    Lycka till!
  4. 2
    Ingen fara alls! Jag hade urinvägsinfektion flera ggr under min första graviditet. Ut kom tillslut 2 alldeles underbara bebisar! Det är vanligt med urinvägsinfektioner under grav., jag tror att det har med hormonerna att göra. Det viktiga är att man behandlar dem;- Jag fick sammandragningar av UVI längre fram i grav.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Tack snälla för snabbt och lugnande svar, det var precis vad jag behövde höra!

    Då återgår jag till att andas...

    TACK!
  6. 3
    Tack snälla för snabbt och lugnande svar, det var precis vad jag behövde höra!

    Då återgår jag till att andas...

    TACK!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Ja, jag har mycket problem med urinvägsinfektioner generellt och tyvärr kommer det gärna när man är gravid. Jag har ätit antibiotika när jag har varit gravid. Under min första graviditet åt jag även magsårsmediciner, och var väldigt orolig för barnet. Tack och lov har mina barn aldrig fått några men av detta. Jag tror helt enkelt att det är viktigt att en läkare gör bedömningen om du skall äta medicinen eller inte. Lycka till!!
  8. 4
    Ja, jag har mycket problem med urinvägsinfektioner generellt och tyvärr kommer det gärna när man är gravid. Jag har ätit antibiotika när jag har varit gravid. Under min första graviditet åt jag även magsårsmediciner, och var väldigt orolig för barnet. Tack och lov har mina barn aldrig fått några men av detta. Jag tror helt enkelt att det är viktigt att en läkare gör bedömningen om du skall äta medicinen eller inte. Lycka till!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    När jag väntade min nr 3 hade jag Uvi x flera och åt antibiotika fick sedan reda på att jag hade GBS och då glad att jag ätit det!! Bebisen mådde jättebra och inga fel på honom pigg glad 3åring nu!! Hoppad detta lugnar dig och bättre få behandling än gå och dra på den det är farligare!!

    kram till dig
  10. 5
    När jag väntade min nr 3 hade jag Uvi x flera och åt antibiotika fick sedan reda på att jag hade GBS och då glad att jag ätit det!! Bebisen mådde jättebra och inga fel på honom pigg glad 3åring nu!! Hoppad detta lugnar dig och bättre få behandling än gå och dra på den det är farligare!!

    kram till dig
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Tack för lugnande ord! -Känner mig nöjd med att redan vara igång med antibiotikakuren nu. TACK!
  12. 6
    Tack för lugnande ord! -Känner mig nöjd med att redan vara igång med antibiotikakuren nu. TACK!
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Läkaren verkade totalt lugn när han skrev ut medicinen och han visste ju då att jag var gravid, så jag får förlita mig på att han vet vad han gör. Skönt att höra att det dock inte varit ett problem för andra barn tidigare!

    Tack för svar!
  14. 7
    Läkaren verkade totalt lugn när han skrev ut medicinen och han visste ju då att jag var gravid, så jag får förlita mig på att han vet vad han gör. Skönt att höra att det dock inte varit ett problem för andra barn tidigare!

    Tack för svar!
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8

    På besök från ankomst december

    Jag har dragits med otaliga urinvägsinfektioner under många års tid. Under förra graviditeten (2008) åt jag antibiotika (furadantin) som profylax under hela graviditeten och det var ingen fara för bebisen. Även denna graviditet äter jag furadantin när jag får besvär.

    Nu visade det sig dock att det inte bara var urinvägsinfektioner jag hade utan även gbs. Har de testat dig för det? Kan vara en bra idé att be dem skicka urinen på odling, för att vara på säkra sidan. Gbs kan nämligen ge samma symptom som urinvägsinfektion. Värt att kolla upp! :-)
    Hanna med Thor 081010 & Calle 091124
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^
    Bloggar på: http://bröderna.linnander.se
  16. 8
    På besök från ankomst december Jag har dragits med otaliga urinvägsinfektioner under många års tid. Under förra graviditeten (2008) åt jag antibiotika (furadantin) som profylax under hela graviditeten och det var ingen fara för bebisen. Även denna graviditet äter jag furadantin när jag får besvär.

    Nu visade det sig dock att det inte bara var urinvägsinfektioner jag hade utan även gbs. Har de testat dig för det? Kan vara en bra idé att be dem skicka urinen på odling, för att vara på säkra sidan. Gbs kan nämligen ge samma symptom som urinvägsinfektion. Värt att kolla upp! :-)
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    De gjorde ett test och skickade iväg för odling, om de kollade för GBS eller ej var aldrig uttalat, men de gav resultatet för att jag hade rätt antibiotika för urinvägsinfektion.

    Det är så svårt eftersom det ännu dröjer innan vi blir inskrivna hos barnmorska och så, på vårdcentralen är det jätteduktiga men har så klart inte samma fokus på graviditeten som jag föreställer mig att en barnmorska har.

    Tack för tipset dock, ska ha det i bakhuvudet när jag pratar med barnmorskan i juli.
  18. 9
    De gjorde ett test och skickade iväg för odling, om de kollade för GBS eller ej var aldrig uttalat, men de gav resultatet för att jag hade rätt antibiotika för urinvägsinfektion.

    Det är så svårt eftersom det ännu dröjer innan vi blir inskrivna hos barnmorska och så, på vårdcentralen är det jätteduktiga men har så klart inte samma fokus på graviditeten som jag föreställer mig att en barnmorska har.

    Tack för tipset dock, ska ha det i bakhuvudet när jag pratar med barnmorskan i juli.

Liknande trådar

  1. Gravid eller urinvägsinfektion ?
    By Yvonne67 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-02, 12:38
  2. Urinvägsinfektion på G...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 13:13
  3. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
  4. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
  5. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar