hej allihopa!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    hej allihopa!

    Har inte varit härinne o skrivit på flera månader... tiden är inte på min sida..
    Har en fråga till er alla. Min pojke har plötsligt gått från att vara lätt att natta till att vägra sova om nätterna.. Känner någon igen detta? Har kunnat lägga honom i sängen o klappa han o sen lämna honom utan problem. Nu kan det gå 1-2 timmar innan vi lyckas somna honom. Ibland i vagnen ibland i famnen.. ja lite överallt.. har någon något tips?
  2. 1
    hej allihopa! Har inte varit härinne o skrivit på flera månader... tiden är inte på min sida..
    Har en fråga till er alla. Min pojke har plötsligt gått från att vara lätt att natta till att vägra sova om nätterna.. Känner någon igen detta? Har kunnat lägga honom i sängen o klappa han o sen lämna honom utan problem. Nu kan det gå 1-2 timmar innan vi lyckas somna honom. Ibland i vagnen ibland i famnen.. ja lite överallt.. har någon något tips?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    sover bra här

    Vi har haft långa läggningar ett tag, men sedan började med att gå ut ur rummet. Istället för att glatt springa rundor i spjälisen så skriker han lite argt i max en minut, och sedan lägger han sig ner och sover. Stannar jag kvar så tar det betydligt längre tid. Jag upptäckte detta när jag var gräsänka och fick gå ifrån för att ta de andra två, men det kan kanske vara värt att prova?
    Du märker snabbt om barnet blir jätteargt och vrålar högre och högre, eller bara protestskriker lite och sedan lägger sig ner och somnar.
    L brukar sova hela natten numera, utan att vakna alls. Däremot kan det ta lååååång tid att natta de två stora nu när det är så ljust!
    På tal om ljust: har ni mörkt i sovrummet? Vi har mörkläggningsgardin, annars hade det nog varit hopplöst!
  4. 2
    sover bra här Vi har haft långa läggningar ett tag, men sedan började med att gå ut ur rummet. Istället för att glatt springa rundor i spjälisen så skriker han lite argt i max en minut, och sedan lägger han sig ner och sover. Stannar jag kvar så tar det betydligt längre tid. Jag upptäckte detta när jag var gräsänka och fick gå ifrån för att ta de andra två, men det kan kanske vara värt att prova?
    Du märker snabbt om barnet blir jätteargt och vrålar högre och högre, eller bara protestskriker lite och sedan lägger sig ner och somnar.
    L brukar sova hela natten numera, utan att vakna alls. Däremot kan det ta lååååång tid att natta de två stora nu när det är så ljust!
    På tal om ljust: har ni mörkt i sovrummet? Vi har mörkläggningsgardin, annars hade det nog varit hopplöst!
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Jag har provat att lämna honom men han får panik och blir så förtvivlad... Har funderat på 5 min metoden men har inte hjärta att genomföra den..
    Har läst lite om tassmetoden.
    Någon som provat den? Tänkte att jag skulle prova den..
  6. 3
    Jag har provat att lämna honom men han får panik och blir så förtvivlad... Har funderat på 5 min metoden men har inte hjärta att genomföra den..
    Har läst lite om tassmetoden.
    Någon som provat den? Tänkte att jag skulle prova den..

Liknande trådar

  1. Hej då allihopa!!!
    By Poppy68 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 05:33
  2. Hej allihopa!
    By CC78 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 09:14
  3. Hej allihopa
    By ~JENN~ in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 22:06
  4. Hej allihopa!
    By * Tess * in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:56
  5. hej allihopa!!
    By Tobbelin in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar