svärmor:( (långt)
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    svärmor:( (långt)

    Min idoit till svärmor har inte träffat barnen sen i påskas. I lördas ringde min man och skällde lite på sin mor att hon måste skärpa sig. Och då skulle dom komma i söndas kl 11. 10,30 ringer hon och säger att dom hinner inte för dom ska lämna in travet. Till saken hör att dom har hand om barnens kusin varannan helg. och för ett par veckor sen hade dom med henne till rhodos. Undrar om mina barn kommer att få följa med på semester. Vi har bett dom flera gånger om barnvakt men dom kan inte pga dom känner inte barnen och dom kan inte prata. Hur fan lyckades hon få 3 barn och så vitt jag vet kände hon ingen av dom när dom föddes och dom kunde nog inte prata heller.

    Var bara tvungen att skriva av mig lite.
  2. 1
    svärmor:( (långt) Min idoit till svärmor har inte träffat barnen sen i påskas. I lördas ringde min man och skällde lite på sin mor att hon måste skärpa sig. Och då skulle dom komma i söndas kl 11. 10,30 ringer hon och säger att dom hinner inte för dom ska lämna in travet. Till saken hör att dom har hand om barnens kusin varannan helg. och för ett par veckor sen hade dom med henne till rhodos. Undrar om mina barn kommer att få följa med på semester. Vi har bett dom flera gånger om barnvakt men dom kan inte pga dom känner inte barnen och dom kan inte prata. Hur fan lyckades hon få 3 barn och så vitt jag vet kände hon ingen av dom när dom föddes och dom kunde nog inte prata heller.

    Var bara tvungen att skriva av mig lite.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Ja det där med svärmödrar ka inte vara lätt alla gånger. Min bor i USA, så vi har långt avstånd, vilket nog är ganska så bra. Vi håller dem levande i barnens ögon genom telefon, mail, kort, webkamera osv.
    Men även ens egna föräldrar kan vara nog så svåra. Vi har 9 timmars bilresa till mina föräldrar och det är helt OK. Det blir väldigt intensivt när vi träffas, men emellan besöken är mina föräldrar inte heller så närvarande. Jag tycker att du ska tänka "It's their loss". Det är ju de som missar barnbarnens uppväxt och de kommer säkert att ångra sig på sin dödsbädd. Vi har hittat andra äldre människor runtomkring oss här lokalt, som ger barnen den "farmor/farfar känsla" de inte får från min mans föräldrar. Oftast handlar det ju om det; att de har bra förebilder i livet, det behöver ju inte vara blodsband som förenar. Strunt i dem!!!
  4. 2
    Ja det där med svärmödrar ka inte vara lätt alla gånger. Min bor i USA, så vi har långt avstånd, vilket nog är ganska så bra. Vi håller dem levande i barnens ögon genom telefon, mail, kort, webkamera osv.
    Men även ens egna föräldrar kan vara nog så svåra. Vi har 9 timmars bilresa till mina föräldrar och det är helt OK. Det blir väldigt intensivt när vi träffas, men emellan besöken är mina föräldrar inte heller så närvarande. Jag tycker att du ska tänka "It's their loss". Det är ju de som missar barnbarnens uppväxt och de kommer säkert att ångra sig på sin dödsbädd. Vi har hittat andra äldre människor runtomkring oss här lokalt, som ger barnen den "farmor/farfar känsla" de inte får från min mans föräldrar. Oftast handlar det ju om det; att de har bra förebilder i livet, det behöver ju inte vara blodsband som förenar. Strunt i dem!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Tycker mest synd om min man. Mina föräldrar bor 40 miö bort och träffar barnen mer än hans föräldrar som bor 6 km bort.
  6. 3
    Tycker mest synd om min man. Mina föräldrar bor 40 miö bort och träffar barnen mer än hans föräldrar som bor 6 km bort.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Det är så ofattbart!!!
  8. 4
    Det är så ofattbart!!!
  9. Anonym
    #5
    Tråkigt, men å andra sidan om hon inte sett barnen sen i påskas och hon bor 6 km därifrån, kan inte ni åka dit och hälsa på då? att träffas måste väl ändå vara bådas ansvar?
    Mina svärföräldrar bor nära, vi bjuder ofta hit dem och åker ibland dit...men de är aldrig barnvakt, de känner att de inte orkar med det riktigt och det är helt ok! bara för att man är far eller morföräldrar betyder det inte automatiskt att man ska vara barnvakt.
  10. 5
    Tråkigt, men å andra sidan om hon inte sett barnen sen i påskas och hon bor 6 km därifrån, kan inte ni åka dit och hälsa på då? att träffas måste väl ändå vara bådas ansvar?
    Mina svärföräldrar bor nära, vi bjuder ofta hit dem och åker ibland dit...men de är aldrig barnvakt, de känner att de inte orkar med det riktigt och det är helt ok! bara för att man är far eller morföräldrar betyder det inte automatiskt att man ska vara barnvakt.
  11. maylin
    #6
    Känner igen detta. Min svärmor var mest brydd då vi fick första barnet, hennes första barnbarn. Då dög det att hälsa på ofta. Men sen svalnade intresset. Hon hälsade sällan på oss och förväntade sig alltid att vi skulle komma till dem. Innan vi fick barn var hon nästan aldrig till oss. Sina döttrar hälsade hon minsann på fast de inte hade barn då. Speciellt yngsta dottern.
    Nu har vi ingen kontakt längre pga hennes alkoholproblem. Hon har valt spriten först och har aldrig träffat Albin. Mellanpojken är 10 och minns inte ens henne. Lite trist, men vi kan inte umgås som det är nu. Idag har hon bara kontakt med ena dottern.

    Det är trist då de inte bryr sig, men det är ett val de gjort. De kan inte skylla på att de inte känner barnen då de inte ens försökt.
  12. 6
    Känner igen detta. Min svärmor var mest brydd då vi fick första barnet, hennes första barnbarn. Då dög det att hälsa på ofta. Men sen svalnade intresset. Hon hälsade sällan på oss och förväntade sig alltid att vi skulle komma till dem. Innan vi fick barn var hon nästan aldrig till oss. Sina döttrar hälsade hon minsann på fast de inte hade barn då. Speciellt yngsta dottern.
    Nu har vi ingen kontakt längre pga hennes alkoholproblem. Hon har valt spriten först och har aldrig träffat Albin. Mellanpojken är 10 och minns inte ens henne. Lite trist, men vi kan inte umgås som det är nu. Idag har hon bara kontakt med ena dottern.

    Det är trist då de inte bryr sig, men det är ett val de gjort. De kan inte skylla på att de inte känner barnen då de inte ens försökt.
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    Vi åkte dit varje sönda i ett par månader men nu väntar vi på att dom ska hälsa på oss.
  14. 7
    Vi åkte dit varje sönda i ett par månader men nu väntar vi på att dom ska hälsa på oss.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Jag hoppas att allt löser sig på ett smidigt sätt för er. Trots allt är det inte en rättighet att vara mor- och farförälder - det är en förmån. Gäller ju att vara aktiv själv och försöka lära känna sitt/sina barnbarn.

    Kan förstå att man vill att barnen ska ha en bra relation till sina mor-och farföräldrar, men så är inte alltid verligheten. Det är inte mycket ni kan göra, tyvärr. Det är helt klart deras STORA förlust.
  16. 8
    Jag hoppas att allt löser sig på ett smidigt sätt för er. Trots allt är det inte en rättighet att vara mor- och farförälder - det är en förmån. Gäller ju att vara aktiv själv och försöka lära känna sitt/sina barnbarn.

    Kan förstå att man vill att barnen ska ha en bra relation till sina mor-och farföräldrar, men så är inte alltid verligheten. Det är inte mycket ni kan göra, tyvärr. Det är helt klart deras STORA förlust.

Liknande trådar

  1. Svärmor.... (långt)
    By mej76 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 21:05
  2. min svärmor (långt)
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 14:13
  3. Svärmor...*LÅNGT*
    By Anonymis in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 15:18
  4. Svärmor långt
    By Miah in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 22:02
  5. Svärmor ( långt)
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar