Sista dagislämningen - någonsin!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Sista dagislämningen - någonsin!

    Sitter här och känner mig lite vemodig. Idag lämnade jag Josefine på dagis för sista ggn och kramade om fröknarna. Nu är det sommarlov, och i höst blir det fritids innan 6-års startar. Josefine längtar rejält mycket!

    Vi har haft samma dagis i 11 år... Storasyster som fyller 15 i morgon började där augusti 1998 med lillasyster (12år). Sedan hade vi ett glapp på ett par år innan Josefine fick plats redan nov 2004 på 15 timmar /v.

    Fröknarna undrade om det verkligen var slut nu, eller om vi skulle komma igen om några år, men nu ÄR det slut - men man vet aldrig, tänk om det kommer en hoppsan...men jag är i alla fall 42. Två fröknar har varit där hela tiden, 2 har gått i pension, så det kändes lite vemodigt idag.

    Nu är det ledighet i 6v, varav 2 med garantidagar. Som tur är fick jag skatteåterbäring, annars hade det inte gått att vara ledig så länge. Vi ska till landet (utanför Gävle), sedan ska vi segla i 3,5v eller så. Vi ska till Åland i sommar - Längtar!!

    Ha en riktigt skön sommar allihop!!
    Kramar från
    Louise & Josefine
    Louise med Josefine + 2 systrar
  2. 1
    Sista dagislämningen - någonsin! Sitter här och känner mig lite vemodig. Idag lämnade jag Josefine på dagis för sista ggn och kramade om fröknarna. Nu är det sommarlov, och i höst blir det fritids innan 6-års startar. Josefine längtar rejält mycket!

    Vi har haft samma dagis i 11 år... Storasyster som fyller 15 i morgon började där augusti 1998 med lillasyster (12år). Sedan hade vi ett glapp på ett par år innan Josefine fick plats redan nov 2004 på 15 timmar /v.

    Fröknarna undrade om det verkligen var slut nu, eller om vi skulle komma igen om några år, men nu ÄR det slut - men man vet aldrig, tänk om det kommer en hoppsan...men jag är i alla fall 42. Två fröknar har varit där hela tiden, 2 har gått i pension, så det kändes lite vemodigt idag.

    Nu är det ledighet i 6v, varav 2 med garantidagar. Som tur är fick jag skatteåterbäring, annars hade det inte gått att vara ledig så länge. Vi ska till landet (utanför Gävle), sedan ska vi segla i 3,5v eller så. Vi ska till Åland i sommar - Längtar!!

    Ha en riktigt skön sommar allihop!!
    Kramar från
    Louise & Josefine
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Här har vi slutat på dagis redan eller slutat har vi väl egentligen inte gjort förränn nästa fredag (hon har platsen kvar tills dess) men vi har sommarlov sedan 1/6 och det är såååå skönt! Men visst det blev rätt så känslosamt när Trolltotten skulle sluta och jag kan lova en sak - graviditetshormoner gör INTE saken bättre... Busungen klarade det hela men jag bölade som bara den. *suck*
    Till hösten börjar hon 6-års men inget fritids iom att jag ska vara mammaledig närmsta tiden är det tänkt.
  4. 2
    Här har vi slutat på dagis redan eller slutat har vi väl egentligen inte gjort förränn nästa fredag (hon har platsen kvar tills dess) men vi har sommarlov sedan 1/6 och det är såååå skönt! Men visst det blev rätt så känslosamt när Trolltotten skulle sluta och jag kan lova en sak - graviditetshormoner gör INTE saken bättre... Busungen klarade det hela men jag bölade som bara den. *suck*
    Till hösten börjar hon 6-års men inget fritids iom att jag ska vara mammaledig närmsta tiden är det tänkt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Ja himmel så vemodigt! Meja slutade innan midsommar och jag tyckte det var lite sorgligt även om lillebror fortfarande går kvar. Hur ska det bli när han slutar?
    v34 blir det fritidspremiär för oss, jag är mer orolig för det, även om jag vet att Meja är en ganska redig tjej som klarar att ta hend om sig själv så är det ju ändå ganska mycket mer krav som ställs på dem och betydligt mer frihet än vad de haft tidigare. Jaja, det blir säkert bra.
    Ha en skön sommar ni med!
  6. 3
    Ja himmel så vemodigt! Meja slutade innan midsommar och jag tyckte det var lite sorgligt även om lillebror fortfarande går kvar. Hur ska det bli när han slutar?
    v34 blir det fritidspremiär för oss, jag är mer orolig för det, även om jag vet att Meja är en ganska redig tjej som klarar att ta hend om sig själv så är det ju ändå ganska mycket mer krav som ställs på dem och betydligt mer frihet än vad de haft tidigare. Jaja, det blir säkert bra.
    Ha en skön sommar ni med!

Liknande trådar

  1. Sista dagisdagen någonsin
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 16:37
  2. Har ni någonsin köpt sista klappen
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 23:14
  3. Första dagislämningen - pust!
    By Essbe in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 14:13
  4. Sista tiden som gravid...någonsin?!
    By Kiddan 8 dar kvar... in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 11:40
  5. Hur ska jag någonsin...
    By Chickie in forum Sex & erotik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 00:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar