Vägrar bajsa på pottan/toaletten
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vägrar bajsa på pottan/toaletten

    Simon vägrar att bajsa på pottan eller toaletten (kissa går bra, men han är inte torr än).
    Jag vet att det inte är helt ovanligt. Har för mig att det kan ha att göra med att individen vill ha mothållet som blöjan/kalsongen ger och tycker att det är obehagligt utan.

    Är det någon som har något tips eller knep för att hjälpa honom att komma över "problemet"?

    Jag har även hört att det kan bero på att de är rädda att ramla ner toaletten, men han kissar på toa, så jag tror inte att det är problemet.

    Även på _0403 Marsbarn
  2. 1
    Vägrar bajsa på pottan/toaletten Simon vägrar att bajsa på pottan eller toaletten (kissa går bra, men han är inte torr än).
    Jag vet att det inte är helt ovanligt. Har för mig att det kan ha att göra med att individen vill ha mothållet som blöjan/kalsongen ger och tycker att det är obehagligt utan.

    Är det någon som har något tips eller knep för att hjälpa honom att komma över "problemet"?

    Jag har även hört att det kan bero på att de är rädda att ramla ner toaletten, men han kissar på toa, så jag tror inte att det är problemet.

    Även på _0403 Marsbarn
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Har tyvärr inge tips som jag har prövat själv. Samuel var likadan när han var liten men minns inte hur vi gjorde. Jag tror att vi bara lät honom bajsa i blöjan och pratade med jämna mellanrum om att bajsa i toaletten, vi köpte bajsboken och vi höll i honom så att han inte skulle känna sig att han ramlar i.

    Hoppas att några andra har tips som de har prövat.
  4. 2
    Har tyvärr inge tips som jag har prövat själv. Samuel var likadan när han var liten men minns inte hur vi gjorde. Jag tror att vi bara lät honom bajsa i blöjan och pratade med jämna mellanrum om att bajsa i toaletten, vi köpte bajsboken och vi höll i honom så att han inte skulle känna sig att han ramlar i.

    Hoppas att några andra har tips som de har prövat.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Tack för svar i alla fall.

    Det lustiga är dock att sedan jag postade frågan har han bajsat 2 gg utan blöja, en gång på toaletten och en gång på pottan (dessutom säger han att han bajsat på toaletten på dagis oxå).

    Har varit med om det förr, bara jag postar en fråga här så löser det sig av sig självt
  6. 3
    Tack för svar i alla fall.

    Det lustiga är dock att sedan jag postade frågan har han bajsat 2 gg utan blöja, en gång på toaletten och en gång på pottan (dessutom säger han att han bajsat på toaletten på dagis oxå).

    Har varit med om det förr, bara jag postar en fråga här så löser det sig av sig självt

Liknande trådar

  1. Syskon fråga - bajsa på pottan/toaletten
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 21:09
  2. Sonen vägrar bajsa på pottan!
    By Nettan med Alexander in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 15:29
  3. Vägrar bajsa på pottan
    By Nettan1979 in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:49
  4. Vår son vägrar bajsa på pottan/toan
    By Undrande mamman in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 12:09
  5. Vägrar bajsa på pottan..
    By E in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 13:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar