Nu är nappen borta!!
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Nu är nappen borta!!

    Idag tog vi en tur till Skansen med "mission" att kasta napparna till katterna på Skansen. Vi samlade ihop alla nappar i morse, tog bilen in och började vår resa genom Skansen. Döm om vår förvåning då hon åkte hela bilresan utan att sätta en napp i mummen. Vi tog en sväng förbi akvariet och talade om att hon fick välja ett gosedjur nu när hon skulle kasta napparna och hon valde en rosa (såklart!) kanin. Väl framme vid katterna så har de gjort om så istället för att kasta in till dem, får man lämna dem vid en brunn.

    Och vår stora tjej tog då en napp i dagen och noga valde en plats hon skulle lägga dem vid. När hon var klar så hoppade hon av glädje och kramade gärna sin rosa kanin.

    Hela skansen gick utan bekymmer, vid slutet så frågade hon en gång efter nappen vi sa att hon hade lämnat dem till katterna och hon hade kaninen istället. Men i överlag gick det bra.

    Vi var sedan en sväng till Grönan och även där gick allt bra.

    Bilresan hem var det några gånger hon frågade och påväg att börja gråta så då fick vi lura henne och börja prata om annat. Men hon somnade till slut i bilen utan napp och vi kunde bära upp henne i sängen kl 20.00.

    Men då kom det svåra, ge henne kvällsvällingen i sängen och automatisk efter det letar hon efter napp!! Och började gråta så klart. Men jag klappade henne på huvudet och sjöng lite och hon var så trött så hon somnade om.

    Så första pärsen är över, nu får vi se hur fortsättningen går.

    Men hon är så stor nu tjejen.
    Mamma till underbara och busiga Samuel född feb 2003
    och charmiga Kristin född mars 2006

    Ständigt inne på Viktsnack och försöker komma ner till slutvikt runt 60 kg.
    Börjat på Itrim för att nå målen slutligen.

    Scrappar på fritden, du får gärna kolla in min blogg http://scrapbymiakl.blogspot.com/
  2. 1
    Nu är nappen borta!! Idag tog vi en tur till Skansen med "mission" att kasta napparna till katterna på Skansen. Vi samlade ihop alla nappar i morse, tog bilen in och började vår resa genom Skansen. Döm om vår förvåning då hon åkte hela bilresan utan att sätta en napp i mummen. Vi tog en sväng förbi akvariet och talade om att hon fick välja ett gosedjur nu när hon skulle kasta napparna och hon valde en rosa (såklart!) kanin. Väl framme vid katterna så har de gjort om så istället för att kasta in till dem, får man lämna dem vid en brunn.

    Och vår stora tjej tog då en napp i dagen och noga valde en plats hon skulle lägga dem vid. När hon var klar så hoppade hon av glädje och kramade gärna sin rosa kanin.

    Hela skansen gick utan bekymmer, vid slutet så frågade hon en gång efter nappen vi sa att hon hade lämnat dem till katterna och hon hade kaninen istället. Men i överlag gick det bra.

    Vi var sedan en sväng till Grönan och även där gick allt bra.

    Bilresan hem var det några gånger hon frågade och påväg att börja gråta så då fick vi lura henne och börja prata om annat. Men hon somnade till slut i bilen utan napp och vi kunde bära upp henne i sängen kl 20.00.

    Men då kom det svåra, ge henne kvällsvällingen i sängen och automatisk efter det letar hon efter napp!! Och började gråta så klart. Men jag klappade henne på huvudet och sjöng lite och hon var så trött så hon somnade om.

    Så första pärsen är över, nu får vi se hur fortsättningen går.

    Men hon är så stor nu tjejen.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Samma här!
    Liam skickade nappen till tomten i torsdags, i utbyte kommer "tomten" att skicka ett paket till honom. Det går jättebra på dagarna, då saknar han den inte. Men på kvällen när han ska läggas ligger han och frågar efter nappen länge länge. Det tar evigheter att lägga honom nu. Hur gick läggningen för er?
    Och ni som redan har gått igenom det här, hur lång tid tar det innan de glömmer bort nappen?
  4. 2
    Samma här!
    Liam skickade nappen till tomten i torsdags, i utbyte kommer "tomten" att skicka ett paket till honom. Det går jättebra på dagarna, då saknar han den inte. Men på kvällen när han ska läggas ligger han och frågar efter nappen länge länge. Det tar evigheter att lägga honom nu. Hur gick läggningen för er?
    Och ni som redan har gått igenom det här, hur lång tid tar det innan de glömmer bort nappen?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Det har ju bara varit en kväll ännu och då somnade hon i bilen på väg hem. Men å andra sidan så vaknade hon vid 05.30 och vill ha napp och när hon inte fick det vaknade hon till och ville gå upp, det var ju ljust ute!

    Men vi får se hur det går ikväll. Hon har inte sovit middag så jag misstänker att det kommer gå fort då hon har varit vaken sedan 05.30.

    Hon har frågat ett par gånger under dagen och till hennes stora lycka så hittade hon en napp som vi inte hade hittat under soffan. Hon fick ha den ett par sekunder innan jag fick den av henne. I övrigt så har det gått ganska bra att få henne att tänka på annat.

    Hur lång tid är svårt att säga, Samuel han glömde bort sin på en gång. Han bara frågade en gång efter den och efter det så konstaterade han att han var stor och behövde inte napp.

    Kristin däremot envisas med att hon är liten för hon vill ju ha napp men det går förvånasvärt bra utan napp ändå.

    Prövningen blir ju ikväll.
  6. 3
    Det har ju bara varit en kväll ännu och då somnade hon i bilen på väg hem. Men å andra sidan så vaknade hon vid 05.30 och vill ha napp och när hon inte fick det vaknade hon till och ville gå upp, det var ju ljust ute!

    Men vi får se hur det går ikväll. Hon har inte sovit middag så jag misstänker att det kommer gå fort då hon har varit vaken sedan 05.30.

    Hon har frågat ett par gånger under dagen och till hennes stora lycka så hittade hon en napp som vi inte hade hittat under soffan. Hon fick ha den ett par sekunder innan jag fick den av henne. I övrigt så har det gått ganska bra att få henne att tänka på annat.

    Hur lång tid är svårt att säga, Samuel han glömde bort sin på en gång. Han bara frågade en gång efter den och efter det så konstaterade han att han var stor och behövde inte napp.

    Kristin däremot envisas med att hon är liten för hon vill ju ha napp men det går förvånasvärt bra utan napp ändå.

    Prövningen blir ju ikväll.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Snart är vi oxå där, väntar bara in semestern då vi gissar att det blir några jobbiga nätter i samband med avvänjningen.

    Napparna ska lämnas till kaninerna på Liseberg, det har tandsköterskan "bestämt", samtalet kom upp på tre års kontrollen i mars, så sedan dess har Simon vetat att när "sommarlovet" kommer ska han lämna napparna till kaninerna på Liseberg.

    Och jag har så smått börjat fundera på om han själv håller på att förbereda sig, för han är inte alls lika på längre om napp till godnattsagan, han kan vänta tills han kommer till sängen och ska sova. Så min gissning är att kvällsinsomningen kommer att gå hyfsat, det är nog nätterna som blir jobbiga.

    Återkommer med resultat.
  8. 4
    Snart är vi oxå där, väntar bara in semestern då vi gissar att det blir några jobbiga nätter i samband med avvänjningen.

    Napparna ska lämnas till kaninerna på Liseberg, det har tandsköterskan "bestämt", samtalet kom upp på tre års kontrollen i mars, så sedan dess har Simon vetat att när "sommarlovet" kommer ska han lämna napparna till kaninerna på Liseberg.

    Och jag har så smått börjat fundera på om han själv håller på att förbereda sig, för han är inte alls lika på längre om napp till godnattsagan, han kan vänta tills han kommer till sängen och ska sova. Så min gissning är att kvällsinsomningen kommer att gå hyfsat, det är nog nätterna som blir jobbiga.

    Återkommer med resultat.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    För Albin tror jag att det tog 4-5 nätter innan han var helt avvand (dvs opåverkad sömn).

    Första kvällen skrek han sig till söms och sov oroligt hela natten. De andra nätterna frågade han efter den men verkade ha funnit sig i sitt "öde" men hade svårt att somna om när han vaknade på natten, men det blev bättre för var natt som gick.

    Men glömt den, tror jag inte han gjort än
  10. 5
    För Albin tror jag att det tog 4-5 nätter innan han var helt avvand (dvs opåverkad sömn).

    Första kvällen skrek han sig till söms och sov oroligt hela natten. De andra nätterna frågade han efter den men verkade ha funnit sig i sitt "öde" men hade svårt att somna om när han vaknade på natten, men det blev bättre för var natt som gick.

    Men glömt den, tror jag inte han gjort än
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Maken tog den enkla vägen ikväll oxå, en sen biltur och då somnar hon i bilen .

    Vi får se hur länge han orkar göra så...
  12. 6
    Maken tog den enkla vägen ikväll oxå, en sen biltur och då somnar hon i bilen .

    Vi får se hur länge han orkar göra så...
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Skönt

    Simon fick små Carsbilar för sina nappar.Visst var det lite prat om nappar men det har gått braså skönt att slippa dem.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Skönt Simon fick små Carsbilar för sina nappar.Visst var det lite prat om nappar men det har gått braså skönt att slippa dem.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Nu går det riktigt bra. Det är ytterst sällan som nappen efterfrågas och det är på eftermiddagen när hon är trött som den kan komma släntriant frågan efter napp. Men när hon ska sova så efterfrågas den inte alls.

    Skönt.
  16. 8
    Nu går det riktigt bra. Det är ytterst sällan som nappen efterfrågas och det är på eftermiddagen när hon är trött som den kan komma släntriant frågan efter napp. Men när hon ska sova så efterfrågas den inte alls.

    Skönt.
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    ÅHH så bra !!
    Vi försöker prata om det men det blir stora skriket DIREKT ...
    Kanske vi kan ge dem till trollen här i sälen när vi är på semester .
    Hoppas allt fortsätter väl för er .
  18. 9
    ÅHH så bra !!
    Vi försöker prata om det men det blir stora skriket DIREKT ...
    Kanske vi kan ge dem till trollen här i sälen när vi är på semester .
    Hoppas allt fortsätter väl för er .
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    duktigt! jag vet inte vad jag ska ta mig till här hemma, barnen gömmer sina napper över allt och gråtet om dom inte hitta dom. bella ha fått napp bett så hon måste sluta nu men går inte vet inte vad jag ska göra
  20. 10
    duktigt! jag vet inte vad jag ska ta mig till här hemma, barnen gömmer sina napper över allt och gråtet om dom inte hitta dom. bella ha fått napp bett så hon måste sluta nu men går inte vet inte vad jag ska göra

Liknande trådar

  1. Inte borta, borta... Fotobevis:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:06
  2. När gav ni nappen?
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 18:14
  3. Nu e´ nappen borta här med...
    By Nilla* in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 12:59
  4. Nu är nappen borta!
    By Izindra in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 02:36
  5. Nu är nappen borta!
    By Izindra in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 00:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar