Kaffesås!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Kaffesås!

    Å vad jag älskar när barnen hittar på egna ord för saker dom inte vet vad det heter. jag brukar äta turkisk yoghurt med honung - idag när jag tog fram den sa H att han inte ville ha nån kaffesås på. Jag fattade INGET först...tills jag insåg att jag brukar ha den där flytande honungen i TE...snacka om att blanda ihop grejerna, men ett roligt ord blev det ju!

    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Kaffesås! Å vad jag älskar när barnen hittar på egna ord för saker dom inte vet vad det heter. jag brukar äta turkisk yoghurt med honung - idag när jag tog fram den sa H att han inte ville ha nån kaffesås på. Jag fattade INGET först...tills jag insåg att jag brukar ha den där flytande honungen i TE...snacka om att blanda ihop grejerna, men ett roligt ord blev det ju!

  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hihi, ja visst är det roligt när de kommer på nya ord! Min två-åring sa när vi var hos kompisar till midsommar att han ville också ha ett gunghus. Han menade hammock.
  4. 2
    Hihi, ja visst är det roligt när de kommer på nya ord! Min två-åring sa när vi var hos kompisar till midsommar att han ville också ha ett gunghus. Han menade hammock.

Liknande trådar

  1. Ankbröst m kaffesås till Illan
    By -icka- in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 10:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar