Första tandläkarbesöket avklarat!
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Första tandläkarbesöket avklarat!

    Imorse var vi hos tandläkaren för första gången. 8 tänder har han bara, men det tyckte tandläkaren var helt normalt, ingen panik. Lillebror var exemplarisk, testade alla instrument, sprutade vatten och gapade stort. Storebror var på sitt allra charmigaste humör, så tandläkaren blev alldeles till sig. Hon sa "Jag har aldrig varit med om maken till så fina, välartade barn. Vad gör du för att få till dem på detta sätt?". Jag skrattade och sa att hon skulle vara med när lillebror drar storebror i håret där hemma, eller när dte knuffas & bråkas. Då är all uppfostran som bortblåst. Men visst var jag stolt imorse, världens stoltaste mamma. Sedan lämnade jag på dagis & nu ska jag jobba mycket, så jag hinner klart innan semestern.
    Har ni andra varit hos tandläkaren ännu?
    Mamma till två underbara grabbar, en på 4 år och en 2 år.
  2. 1
    Första tandläkarbesöket avklarat! Imorse var vi hos tandläkaren för första gången. 8 tänder har han bara, men det tyckte tandläkaren var helt normalt, ingen panik. Lillebror var exemplarisk, testade alla instrument, sprutade vatten och gapade stort. Storebror var på sitt allra charmigaste humör, så tandläkaren blev alldeles till sig. Hon sa "Jag har aldrig varit med om maken till så fina, välartade barn. Vad gör du för att få till dem på detta sätt?". Jag skrattade och sa att hon skulle vara med när lillebror drar storebror i håret där hemma, eller när dte knuffas & bråkas. Då är all uppfostran som bortblåst. Men visst var jag stolt imorse, världens stoltaste mamma. Sedan lämnade jag på dagis & nu ska jag jobba mycket, så jag hinner klart innan semestern.
    Har ni andra varit hos tandläkaren ännu?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Vad roligt att det gick så bra!
    Vi har oxå vart hos tandläkaren en gång efts Benjamin ramlade och slog i framtänderna så blodet rann. De ville kolla det men allt såg fint ut. Jag var liiite skeptisk innan. Vi får aldrig pilla i munnen på honom. Men han gapade så snällt så!
  4. 2
    Vad roligt att det gick så bra!
    Vi har oxå vart hos tandläkaren en gång efts Benjamin ramlade och slog i framtänderna så blodet rann. De ville kolla det men allt såg fint ut. Jag var liiite skeptisk innan. Vi får aldrig pilla i munnen på honom. Men han gapade så snällt så!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Inget tandläkarbesök här...

    förrän de är 3 år...

    Så lilleman slipper i två år till...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Inget tandläkarbesök här... förrän de är 3 år...

    Så lilleman slipper i två år till...
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Vad konstigt att det är olika regler. Här är första besöket omkring 1 1/2 och sedan andra besöket vid 3 års ålder. Sedan blir det varje år.
  8. 4
    Vad konstigt att det är olika regler. Här är första besöket omkring 1 1/2 och sedan andra besöket vid 3 års ålder. Sedan blir det varje år.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Det är så otäckt när de slår tänderna, man vet ju aldrig hur de tänder som kommer efter ser ut. Min förstfödde ramlade flera gånger så olyckligt att tänderna till och med åkte in i tandköttet, så det blir spännande när de riktiga tänderna kommer. Tur att vi har försäkring!!! Denne lille är så försiktig i sina röresler att det nog inte är någon risk att det händer honom.
  10. 5
    Det är så otäckt när de slår tänderna, man vet ju aldrig hur de tänder som kommer efter ser ut. Min förstfödde ramlade flera gånger så olyckligt att tänderna till och med åkte in i tandköttet, så det blir spännande när de riktiga tänderna kommer. Tur att vi har försäkring!!! Denne lille är så försiktig i sina röresler att det nog inte är någon risk att det händer honom.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Japp här var vi hos tandläkaren för ett par månader sen. Nästa besök är vi 3 års åldern.
  12. 6
    Japp här var vi hos tandläkaren för ett par månader sen. Nästa besök är vi 3 års åldern.
  13. maylin
    #7

    För länge sedan

    Nu är det ett bra tag sedan vi var till tandläkaren med Albin. Men det gick bra då. Han satt snällt medan vi fick information och en tandborste.
    Han har 14 tänder nu.
  14. 7
    För länge sedan Nu är det ett bra tag sedan vi var till tandläkaren med Albin. Men det gick bra då. Han satt snällt medan vi fick information och en tandborste.
    Han har 14 tänder nu.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8
    Har reagerat på det också... Undrar varför det är så olika?
  16. 8
    Har reagerat på det också... Undrar varför det är så olika?
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Vi fick en tid i höstas, men då hade Lillan bara 2 tänder, så det kändes dumt att gå.

    Här är det så att barnen är inskrivna hos folktandvården upp till 3 års ålder. Helt deras ansvar. Vid 3 års ålder kan man som förälder välja tandläkare.
  18. 9
    Vi fick en tid i höstas, men då hade Lillan bara 2 tänder, så det kändes dumt att gå.

    Här är det så att barnen är inskrivna hos folktandvården upp till 3 års ålder. Helt deras ansvar. Vid 3 års ålder kan man som förälder välja tandläkare.

Liknande trådar

  1. Första tandläkarbesöket !
    By honhan in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 14:24
  2. Första tandläkarbesöket avklarat
    By marilen in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 07:51
  3. Tandläkarbesöket avklarat
    By Valerina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 21:54
  4. Första tandläkarbesöket
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 12:24
  5. Andra tandläkarbesöket avklarat!
    By Monica med Tintin-02 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar