min 1-åring bajsar inte i blöja!
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    min 1-åring bajsar inte i blöja!

    Jag köpte en potta så fort min nu 1-åriga dotter kunde sitta ordentligt och hon har suttit på den 1-2 ggr per dag när vi är hemma. Ofta framför TV oh teletubbies. DÅ brukar det komma bajs, i alla fall en av gångerna och ananrs ofta kiss. Men det tycks nu ha lett till att hon inte bajsar i blöjan alls! Och det är ju lite jobbigt för det är ju inte alltid man är hemma och det känns dumt att släpa runt en potta hela tiden. Jag har nu köpt en toaring för barn och börjat med, för den känns lite mer ok att ta med ibland, men den har hon inte kopplat riktigt än. och så kan hon ju inte se på teletubbies då! fast hon verkar tycka det är hemskt roligt att sitta på den! Kanske kommer för jag köpte den bara för två dar sen.

    Vi var hos vänner i Malmö i helgen och då bajsade hon inte på hela helgen! Sen blev hon akut nödig i bilen hem så jag fick stanna och lägga henne i baksätet och ta av blöjan så hon fick ut det. hon vägrar bajsa sittande med blöja på!

    Visst, på ett sätt är det ju bra och duktigt att hon bajsar på pottan men som sagt, lite jobbigt om man inte har tillgång till en!
    Skulle behöva lite synpnkter och tip på hur jag ska göra?
  2. 1
    min 1-åring bajsar inte i blöja! Jag köpte en potta så fort min nu 1-åriga dotter kunde sitta ordentligt och hon har suttit på den 1-2 ggr per dag när vi är hemma. Ofta framför TV oh teletubbies. DÅ brukar det komma bajs, i alla fall en av gångerna och ananrs ofta kiss. Men det tycks nu ha lett till att hon inte bajsar i blöjan alls! Och det är ju lite jobbigt för det är ju inte alltid man är hemma och det känns dumt att släpa runt en potta hela tiden. Jag har nu köpt en toaring för barn och börjat med, för den känns lite mer ok att ta med ibland, men den har hon inte kopplat riktigt än. och så kan hon ju inte se på teletubbies då! fast hon verkar tycka det är hemskt roligt att sitta på den! Kanske kommer för jag köpte den bara för två dar sen.

    Vi var hos vänner i Malmö i helgen och då bajsade hon inte på hela helgen! Sen blev hon akut nödig i bilen hem så jag fick stanna och lägga henne i baksätet och ta av blöjan så hon fick ut det. hon vägrar bajsa sittande med blöja på!

    Visst, på ett sätt är det ju bra och duktigt att hon bajsar på pottan men som sagt, lite jobbigt om man inte har tillgång till en!
    Skulle behöva lite synpnkter och tip på hur jag ska göra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Det är nog pga det du beskriver som jag alltid sett till att alltid ha pottan i badrummet, bredvid toaletten... Men nu är det ju som det är.
    Tror du att du kan göra om rutinen och få toaringen alt pottan på toaletten till något trevligt? Läsa saga, sjunga?
  4. 2
    Det är nog pga det du beskriver som jag alltid sett till att alltid ha pottan i badrummet, bredvid toaletten... Men nu är det ju som det är.
    Tror du att du kan göra om rutinen och få toaringen alt pottan på toaletten till något trevligt? Läsa saga, sjunga?
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Vet inte om det kan hjälpa men vi beställde en slags resepotta, Potette, som kan fällas ihop och är enkel o ta med. Länken med mer info: http://www.amvina.se/potette/potetteplus.aspx
    Vi har inte testat själv men har hört att den ska vara bra. Kanske något för er också?
  6. 3
    Vet inte om det kan hjälpa men vi beställde en slags resepotta, Potette, som kan fällas ihop och är enkel o ta med. Länken med mer info: http://www.amvina.se/potette/potetteplus.aspx
    Vi har inte testat själv men har hört att den ska vara bra. Kanske något för er också?
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Kan du inte köpa en resepotta och ha med dig? Då slipper du fundera på om du har tillgång till toalett. Det är jättebra att hon föredrar potta/toalett, så det är ju bara att uppmuntra.
  8. 4
    Kan du inte köpa en resepotta och ha med dig? Då slipper du fundera på om du har tillgång till toalett. Det är jättebra att hon föredrar potta/toalett, så det är ju bara att uppmuntra.

Liknande trådar

  1. Vår 4,5 åring bajsar på sig
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:51
  2. Bajsar i blöja.
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 23:54
  3. Vår 4 åring bajsar på sig
    By anne_26 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 14:31
  4. 3.5 år, kissar&bajsar i blöja jämt
    By förtvivlad mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:22
  5. 5åring bajsar i blöja
    By Mamma \"Vera-vante\" in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar