Huvudvärk, trots sänkt tryck i huvudet
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Huvudvärk, trots sänkt tryck i huvudet

    Hej!
    Jag var på återbesök den 17 juni 2009 hos läkarn/kirurgen som opererade mig.
    Han sänkte trycket i huvudet, fr. 1,5->1.0 men huvudvärken finns ändå kvar.
    Läkarn har sagt att jag kan ev. få gå fortsättningsvis med huvudvärk till och från.

    Jag har dock inget minne av att det här har hänt tidigare. Har läst att huvudvärk är symptom för ev. komplikatoner.

    Röntgenbilderna som tagits sist såg fina ut, men det finns kvarstående vätska i hålrummen. Hålrummen är något större nu efter operationen än innan.

    Undrar om någon haft kvarstående problematik efter genomförd operation.

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Huvudvärk, trots sänkt tryck i huvudet Hej!
    Jag var på återbesök den 17 juni 2009 hos läkarn/kirurgen som opererade mig.
    Han sänkte trycket i huvudet, fr. 1,5->1.0 men huvudvärken finns ändå kvar.
    Läkarn har sagt att jag kan ev. få gå fortsättningsvis med huvudvärk till och från.

    Jag har dock inget minne av att det här har hänt tidigare. Har läst att huvudvärk är symptom för ev. komplikatoner.

    Röntgenbilderna som tagits sist såg fina ut, men det finns kvarstående vätska i hålrummen. Hålrummen är något större nu efter operationen än innan.

    Undrar om någon haft kvarstående problematik efter genomförd operation.

    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Hej! jag har tyvärr inget svar på din fråga, ville bara fråga hur det är med dig nu? ff huvudvärk?
  4. 2
    Hej! jag har tyvärr inget svar på din fråga, ville bara fråga hur det är med dig nu? ff huvudvärk?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hej!
    Okej, tack ändå! Jag har huvudvärk fortfarande till och från. Ibland lite kraftigare än vanligt och ibland kan jag gå utan huvudvärk i några dagar.
  6. 3
    Hej!
    Okej, tack ändå! Jag har huvudvärk fortfarande till och från. Ibland lite kraftigare än vanligt och ibland kan jag gå utan huvudvärk i några dagar.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Har du kollat dina ögonbottnar? där kan man ju se om trycket är för högt i huvudet. Skönt iaf att du inte har ont varje dag nu.
  8. 4
    Har du kollat dina ögonbottnar? där kan man ju se om trycket är för högt i huvudet. Skönt iaf att du inte har ont varje dag nu.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    jag gjorde en synundersökning innan operationen och allt var då normalt och hade inte med huvudvärken att göra då. Nu vet jag inte hur det verkar... men får se vad läkarn säger i augusti, om han vill ha mig på ett nytt återbesök eller ej.

    ja, det är skönt att man inte har ont varje dag, men tror att det kan vara så att jag numera måste tillföra vätska själv... ( men vet inte riktigt) kram
  10. 5
    jag gjorde en synundersökning innan operationen och allt var då normalt och hade inte med huvudvärken att göra då. Nu vet jag inte hur det verkar... men får se vad läkarn säger i augusti, om han vill ha mig på ett nytt återbesök eller ej.

    ja, det är skönt att man inte har ont varje dag, men tror att det kan vara så att jag numera måste tillföra vätska själv... ( men vet inte riktigt) kram

Liknande trådar

  1. Får ni ont i huvudet/ tryck över pannan
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:31
  2. tryck i huvudet och yrsel
    By Clea0609 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 22:25
  3. tryck i huvudet och yrsel
    By Clea0609 in forum Efterlysningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 22:14
  4. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  5. Trots ont i huvudet mm igår...
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar