Hur badar era barn?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Hur badar era barn?

    Varmt, varmt, varmt. Så fort jag hämtar barnen på dagis vid 3-tiden går vi ner till sjön och badar. Min store grabb är ett riktigt vatten-barn, han dyker, simmar och hoppar från bryggan, mycket mer avancerad än sina 3 1/2 år. Lillebror nöjer sig med att springa i vattenbrynet, kanske några decimeter ut i vattnet. Han hoppar inte från bryggan, vill ogärna simma på djupa osv. När storebror var i samma ålder var han extremt orädd och man kunde se hur han älskade vatten.
    Hur är era febbe-bebisar, är de orädda, simmar med simring/armringar, eller är de mer som min grabb, nere vid vattenbrynet lik tjuren Ferdinand? Nu antar jag att ju mer sommar & bad, desto mer orädd blir han. Vi tvingar honom inte att göra något, uppmuntrar mest till att ta ett steg till ut i vattnet osv.
    I love sommar!!!
    Mamma till två underbara grabbar, en på 4 år och en 2 år.
  2. 1
    Hur badar era barn? Varmt, varmt, varmt. Så fort jag hämtar barnen på dagis vid 3-tiden går vi ner till sjön och badar. Min store grabb är ett riktigt vatten-barn, han dyker, simmar och hoppar från bryggan, mycket mer avancerad än sina 3 1/2 år. Lillebror nöjer sig med att springa i vattenbrynet, kanske några decimeter ut i vattnet. Han hoppar inte från bryggan, vill ogärna simma på djupa osv. När storebror var i samma ålder var han extremt orädd och man kunde se hur han älskade vatten.
    Hur är era febbe-bebisar, är de orädda, simmar med simring/armringar, eller är de mer som min grabb, nere vid vattenbrynet lik tjuren Ferdinand? Nu antar jag att ju mer sommar & bad, desto mer orädd blir han. Vi tvingar honom inte att göra något, uppmuntrar mest till att ta ett steg till ut i vattnet osv.
    I love sommar!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Våran tös är inte rädd för vatten. Det är både bra och dåligt tycker jag. Skulle önska att hon vore lite mer försiktig av sig.

    Hon har en storebror som är 3 år och han har total förvandlats. Från att ha varit den som inte vill duscha, inte vill tvätta håret osv så duschar han gärna, tvättar håret och på stranden (i vattnet) leker han, simmar med ringar,hoppar från bryggan (2-3dm djupt).

    Våran februari bebbe har naturligtvis sin storebror som förebild.
  4. 2
    Våran tös är inte rädd för vatten. Det är både bra och dåligt tycker jag. Skulle önska att hon vore lite mer försiktig av sig.

    Hon har en storebror som är 3 år och han har total förvandlats. Från att ha varit den som inte vill duscha, inte vill tvätta håret osv så duschar han gärna, tvättar håret och på stranden (i vattnet) leker han, simmar med ringar,hoppar från bryggan (2-3dm djupt).

    Våran februari bebbe har naturligtvis sin storebror som förebild.
  5. maylin
    #3

    Älskar varmt vatten

    Albin älskar vatten och på badhuset går det bra för honom att vara i vattnet. Nu bor vi i norrbotten och vattnet är inte ännu så badvänligt utomhus än, men han går efter stranden och låter vattnet komma på fötterna. Vi har nyss varit ute på en ö och tältat och Albin lekte snällt på stranden hela tiden. Vattnet var max 14 grader så han ville inte bada. Det skall bli kul att se om han badar mer då vattnet blir varmare.
  6. 3
    Älskar varmt vatten Albin älskar vatten och på badhuset går det bra för honom att vara i vattnet. Nu bor vi i norrbotten och vattnet är inte ännu så badvänligt utomhus än, men han går efter stranden och låter vattnet komma på fötterna. Vi har nyss varit ute på en ö och tältat och Albin lekte snällt på stranden hela tiden. Vattnet var max 14 grader så han ville inte bada. Det skall bli kul att se om han badar mer då vattnet blir varmare.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Naken! ;)

    Mattis badar gärna, men han håller sig på max knädjup.
    Han plumsade i och hamnade under vatten på semestern och efter det blev han ännu försiktigare än han redan var...

    Dottern däremot... Jösses, hon bara slänger sig i som värsta delfinen! Dock inte i djupa bassänger, vilket jag är rätt tacksam för...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Naken! ;) Mattis badar gärna, men han håller sig på max knädjup.
    Han plumsade i och hamnade under vatten på semestern och efter det blev han ännu försiktigare än han redan var...

    Dottern däremot... Jösses, hon bara slänger sig i som värsta delfinen! Dock inte i djupa bassänger, vilket jag är rätt tacksam för...
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Totalt galna i att bada I sjön går dom bra rakt ut men badringar på armarna förstås. Hemma i poolen som är 1,40 djup simmar dom som små fiskar I vattenpölarna sitter dom och plaskar. Ja dom badar i allt
  10. 5
    Totalt galna i att bada I sjön går dom bra rakt ut men badringar på armarna förstås. Hemma i poolen som är 1,40 djup simmar dom som små fiskar I vattenpölarna sitter dom och plaskar. Ja dom badar i allt
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Milla fullkommligen älskar att bada och är totalt orädd. Däremot blir hon lite småskraj när hon råkar hamna under, men är snabbt påt igen På gott och ont!!

    Idag så hade vi 23,5 grader i havet fast tempen var högt upp iofs, men huuur gott som helst är det
  12. 6
    Milla fullkommligen älskar att bada och är totalt orädd. Däremot blir hon lite småskraj när hon råkar hamna under, men är snabbt påt igen På gott och ont!!

    Idag så hade vi 23,5 grader i havet fast tempen var högt upp iofs, men huuur gott som helst är det
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Gärna. Är väldigt orädd. Men i helgen råkade storebror komma till henne med fötterna då han lekte järnet och Lillan kom under vattnet. Min man var där supersnabbt och drog upp henne, men hur det än var så kom hon under vatten. Vägrade gå i vattnet efter det. Men under dagen blev det mer och mer och sen var det bada som gällde igen, men inte riktigt som innan.

    Har bilden av henne precis hur hon ligger i vattnet/ under vattenytan. Hemskt! Hon vart inte ledsen eller hostade eller så. Så på något sätt måste hon stängt igen Rädd blev hon, men nog mest jag och mannen. Sonen storgrät. Gick trots allt så bra det kunde. Fick ta varsitt barn.
  14. 7
    Gärna. Är väldigt orädd. Men i helgen råkade storebror komma till henne med fötterna då han lekte järnet och Lillan kom under vattnet. Min man var där supersnabbt och drog upp henne, men hur det än var så kom hon under vatten. Vägrade gå i vattnet efter det. Men under dagen blev det mer och mer och sen var det bada som gällde igen, men inte riktigt som innan.

    Har bilden av henne precis hur hon ligger i vattnet/ under vattenytan. Hemskt! Hon vart inte ledsen eller hostade eller så. Så på något sätt måste hon stängt igen Rädd blev hon, men nog mest jag och mannen. Sonen storgrät. Gick trots allt så bra det kunde. Fick ta varsitt barn.

Liknande trådar

  1. Hur ofta badar era barn?
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 22:25
  2. Hur ofta badar ni era barn?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 10:01
  3. Badar/duschar inte era barn?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 20:15
  4. NI som badar barn varje dag
    By Klickann in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 10:18
  5. Hur ofta badar ni era barn?
    By lindis4 in forum _04 Alla barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar