Nu har jag en stor 6-åring!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Nu har jag en stor 6-åring!

    Toria fyllde år igår och jösses nu hävdar hon i sten att hon minsann är STOR! Hmmm, jag vet inte det jag, men ibland är hon så lillgammal att man blir nästan mörkrädd. Hon sätter sig i sitt rum och läser en bok, eller startar en dvd själv, eller varför inte nu när hon är helkaxig för att hon kan cykla på tvåhjulingen utan stödhjul (det sista är nyaste saken hon kan). Hon har benkoll på kossorna i stugan (vi har en hage precis vid gräsmattan) och ja.. Läskigt är det måste jag säga. Men samtidigt väldigt KUL, hon resonerar om saker och funderar och filosoferar på ett väldigt trevligt sätt.

    Däremot hon blir arg och inte då bara lite sådär gulligt småarg utan riktigt heligt tvärförbannad! Förmodligen ligger det i åldern men jag hoppas innerligt att det har tänkt gå över så snart som möjlgt.

    Hoppas ni andra har det härligt i värmen, själv har jag skickat man, barn, tikarna och katten till stugan så bara jag och hanhunden är kvar hemma - ganska skönt när man har blivit en tjockis med taskigt humör. :P
  2. 1
    Nu har jag en stor 6-åring! Toria fyllde år igår och jösses nu hävdar hon i sten att hon minsann är STOR! Hmmm, jag vet inte det jag, men ibland är hon så lillgammal att man blir nästan mörkrädd. Hon sätter sig i sitt rum och läser en bok, eller startar en dvd själv, eller varför inte nu när hon är helkaxig för att hon kan cykla på tvåhjulingen utan stödhjul (det sista är nyaste saken hon kan). Hon har benkoll på kossorna i stugan (vi har en hage precis vid gräsmattan) och ja.. Läskigt är det måste jag säga. Men samtidigt väldigt KUL, hon resonerar om saker och funderar och filosoferar på ett väldigt trevligt sätt.

    Däremot hon blir arg och inte då bara lite sådär gulligt småarg utan riktigt heligt tvärförbannad! Förmodligen ligger det i åldern men jag hoppas innerligt att det har tänkt gå över så snart som möjlgt.

    Hoppas ni andra har det härligt i värmen, själv har jag skickat man, barn, tikarna och katten till stugan så bara jag och hanhunden är kvar hemma - ganska skönt när man har blivit en tjockis med taskigt humör. :P
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Ja, det är märkliga tider när han plötsligt kan klockan, läser och säger saker som "Nej, mamma nu får du ta över ansvaret". Och ska börja nere på skolan till hösten! HU! Just nu för 6 år sedan torkade jag upp blodfläckarna från golvet inne på förlossningsrummet inför att de äldre bröderna skulle storma in och titta på sin 3 timmar gamla lillebrolla!
  4. 2
    Ja, det är märkliga tider när han plötsligt kan klockan, läser och säger saker som "Nej, mamma nu får du ta över ansvaret". Och ska börja nere på skolan till hösten! HU! Just nu för 6 år sedan torkade jag upp blodfläckarna från golvet inne på förlossningsrummet inför att de äldre bröderna skulle storma in och titta på sin 3 timmar gamla lillebrolla!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Men eller hur! Det är förvisso rätt mäktigt men samtidigt lite halvläskigt att de är så STORA numera.
  6. 3
    Men eller hur! Det är förvisso rätt mäktigt men samtidigt lite halvläskigt att de är så STORA numera.

Liknande trådar

  1. 9 åring som blir stor
    By The_King in forum _99 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:56
  2. 3 åring med stor mage?
    By elsalisa in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 09:18
  3. Stor 4 åring?
    By bennebuu in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 21:14
  4. Hur stor är din 1-åring?
    By misskamel in forum _05 Höstbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 10:04
  5. 2,5-åring till stor avdelning?
    By CS in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar