Ett syskon till mitt höstbarn!!! :D
_01 Höstbarn
  1. Anonym
    #1

    Ett syskon till mitt höstbarn!!! :D

    Fast vi gjorde ett tredje UL igår och magen putar massor nu i vecka 19 kan jag inte riktigt fatta att min sjuåring äntligen ska få ett syskon!
    Han har längtat och tjatat väldigt länge och har till och med försökt instruera oss hur vi ska göra ("jag tror ni ska hålla navlarna mot varandra!" ) men det gick ändå sådär när jag berättade:

    Efter första UL-bilderna (för ett par veckor sedan nu) vågade jag lova honom en hemlis och han började gissa vilt på "en hamster!", "en motorcykel!" Sen sa han med skräck i rösten "Du har väl inte fått barn!!??". Samma dag hade han varit och lekt med en kompis och dennes lillebror hade varit i vägen när de byggde koja, så det var väldigt otajmat. Så när han öppnade kuvertet som jag hade skrivit Till Storebror på och fick se bilden på vad som skulle komma i december sprang han iväg och la sig storgråtande på sängen. "Allt är förstört!" sa han. "Jag kommer inte få se på TV i fred. Och den kommer att kräääkas i min maaaat!!"

    Men när han blivit kramad och första chocken lagt sig ville han veta allt, hur stor är den nu, vad gör den där inne. Han tyckte förstås att jag borde dricka nån speciell dryck så att det blev en kille men annars var det bara spännande. Morgonen efter vaknade jag med nallar på magen, för bebisen måste ju ha nåt att leka med!

    (Igår fick vi - och han med - veta att det antagligen blir en tjej och han försöker vänja sig vid den tanken. Det KAN ju bli en rolig och VILD tjej som hans L, bästa tjejkompisen )
  2. 1
    Ett syskon till mitt höstbarn!!! :D Fast vi gjorde ett tredje UL igår och magen putar massor nu i vecka 19 kan jag inte riktigt fatta att min sjuåring äntligen ska få ett syskon!
    Han har längtat och tjatat väldigt länge och har till och med försökt instruera oss hur vi ska göra ("jag tror ni ska hålla navlarna mot varandra!" ) men det gick ändå sådär när jag berättade:

    Efter första UL-bilderna (för ett par veckor sedan nu) vågade jag lova honom en hemlis och han började gissa vilt på "en hamster!", "en motorcykel!" Sen sa han med skräck i rösten "Du har väl inte fått barn!!??". Samma dag hade han varit och lekt med en kompis och dennes lillebror hade varit i vägen när de byggde koja, så det var väldigt otajmat. Så när han öppnade kuvertet som jag hade skrivit Till Storebror på och fick se bilden på vad som skulle komma i december sprang han iväg och la sig storgråtande på sängen. "Allt är förstört!" sa han. "Jag kommer inte få se på TV i fred. Och den kommer att kräääkas i min maaaat!!"

    Men när han blivit kramad och första chocken lagt sig ville han veta allt, hur stor är den nu, vad gör den där inne. Han tyckte förstås att jag borde dricka nån speciell dryck så att det blev en kille men annars var det bara spännande. Morgonen efter vaknade jag med nallar på magen, för bebisen måste ju ha nåt att leka med!

    (Igår fick vi - och han med - veta att det antagligen blir en tjej och han försöker vänja sig vid den tanken. Det KAN ju bli en rolig och VILD tjej som hans L, bästa tjejkompisen )
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Grattis!!

    Vad roligt! Jag ger mig inte på att gissa, då jag är usel på sånt...men jag ser fram emot att få veta vem du är!
  4. 2
    Grattis!! Vad roligt! Jag ger mig inte på att gissa, då jag är usel på sånt...men jag ser fram emot att få veta vem du är!
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Grattis!
  6. 3
    Grattis!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Nämen Grattis!!!!!!! Kan du inte avslöja dig? Bara liiiite
    En liten, liten ledtråd kanske?

    Lycka till hur som helst!
  8. 4
    Nämen Grattis!!!!!!! Kan du inte avslöja dig? Bara liiiite
    En liten, liten ledtråd kanske?

    Lycka till hur som helst!
  9. Anonym
    #5
    Tack alla tre. En ledtråd... hmmmm.
    Jag har ju inte precis varit superaktiv härinne på sista tiden, men har startat en tråd på denna sida i alla fall
  10. 5
    Tack alla tre. En ledtråd... hmmmm.
    Jag har ju inte precis varit superaktiv härinne på sista tiden, men har startat en tråd på denna sida i alla fall
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Grattis! Vad roligt! Är det möjligen en lång kille som ska bli storebror?
  12. 6
    Grattis! Vad roligt! Är det möjligen en lång kille som ska bli storebror?
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Tack!
    *Funderar lite...* Nä det kanske inte är så mycket mening med att fortsätta vara anonym nu. Så ja: storebror är en lååång en

    /Åsa med Robbie (och Kaffebönan i magen)
  14. 7
    Tack!
    *Funderar lite...* Nä det kanske inte är så mycket mening med att fortsätta vara anonym nu. Så ja: storebror är en lååång en

    /Åsa med Robbie (och Kaffebönan i magen)
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Nämen GRATTIS ÅSA!!!! Vad roligt för er allihop Ha, ha, nu ryser jag i hela kroppen, knäppt va Kul för Robbie att få ett syskon!
  16. 8
    Nämen GRATTIS ÅSA!!!! Vad roligt för er allihop Ha, ha, nu ryser jag i hela kroppen, knäppt va Kul för Robbie att få ett syskon!
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    Grattis!

    Å, vad roligt att höra. Tur du inte var anonym, jag är så dålig på att gissa, fast med de där ledtrådarna kanske jag kunnat komma på det till och med.
  18. 9
    Grattis! Å, vad roligt att höra. Tur du inte var anonym, jag är så dålig på att gissa, fast med de där ledtrådarna kanske jag kunnat komma på det till och med.
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Tack ni båda också Det känns fortfarande helt otroligt. Robbie har väntat så länge på ett syskon. Han har visserligen bonussyskon på båda sidorna, men de är ju äldre och det är inte samma sak som ett "riktigt" syskon, tycker han heller.

    Jag gjorde en fuling nedan under Citrellies Ultraljuds-inlägg. Hade inte gjort mitt UL då och vågade inte ta för givet att allt var OK (och vågade knappt tro på att jag verkligen har en kaffeböna i magen!)

    /Åsa med Robbie och kaffebönan i magen!!
  20. 10
    Tack ni båda också Det känns fortfarande helt otroligt. Robbie har väntat så länge på ett syskon. Han har visserligen bonussyskon på båda sidorna, men de är ju äldre och det är inte samma sak som ett "riktigt" syskon, tycker han heller.

    Jag gjorde en fuling nedan under Citrellies Ultraljuds-inlägg. Hade inte gjort mitt UL då och vågade inte ta för givet att allt var OK (och vågade knappt tro på att jag verkligen har en kaffeböna i magen!)

    /Åsa med Robbie och kaffebönan i magen!!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Haha, lite måste du ändå ha lett inom dej när du skrev det inlägget, även om det fanns en viss oro!

    Stort grattis till kaffebönan!
  22. 11
    Haha, lite måste du ändå ha lett inom dej när du skrev det inlägget, även om det fanns en viss oro!

    Stort grattis till kaffebönan!
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12
    Tack
    Ja, jag kan erkänna att jag kände mig lite busig
    Men jag hade bestämt att inte säga något alls innan UL. Har fortfarande svårt att riktigt fatta att det är sant, trots sparkar och kullerbyttor i den jättestora magen...

    /Åsa med Robbie -01 och Kaffebönan BF 1 dec
  24. 12
    Tack
    Ja, jag kan erkänna att jag kände mig lite busig
    Men jag hade bestämt att inte säga något alls innan UL. Har fortfarande svårt att riktigt fatta att det är sant, trots sparkar och kullerbyttor i den jättestora magen...

    /Åsa med Robbie -01 och Kaffebönan BF 1 dec

Liknande trådar

  1. Mitt höstbarn har blivit storebror nu!
    By Asereht in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 23:02
  2. Mitt vinterbarn ska få syskon!!
    By Hemlig nu in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 11:38
  3. mitt vårbarn ska få syskon
    By Ja med 4:a + 5:a på väg in forum _02 Vårbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 13:58
  4. Detta är mitt första höstbarn
    By Morran m. tre + ärtan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:07
  5. har alla dragit till höstbarn nu?
    By Annica m. Ella+Theo in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 17:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar