Pirr i magen?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Pirr i magen?

    Behöver lite råd...

    Det är så att jag har känt av att det liksom pirrar/vibrerar lite lätt i lillmagen då och då i ungefär en veckas tid. Är nu i vecka 12 så sen vecka 11.

    Först fick jag ju för mig att det är den lille parveln som rör sig, men efter att ha läst på så borde man inte känna såna rörelser förrän i v. 17-18 om man e förstagångsförälder, vilket jag e.

    Det känns inte alls som gaser, då det inte bubblar utan mer vibrerar/pirrar till och ungefär vid samma ställe varje gång.

    Så vad tror ni att det kan vara?

    Kram på er alla!
    Mamma till underbara Valter som föddes 26/1-2010...
  2. 1
    Pirr i magen? Behöver lite råd...

    Det är så att jag har känt av att det liksom pirrar/vibrerar lite lätt i lillmagen då och då i ungefär en veckas tid. Är nu i vecka 12 så sen vecka 11.

    Först fick jag ju för mig att det är den lille parveln som rör sig, men efter att ha läst på så borde man inte känna såna rörelser förrän i v. 17-18 om man e förstagångsförälder, vilket jag e.

    Det känns inte alls som gaser, då det inte bubblar utan mer vibrerar/pirrar till och ungefär vid samma ställe varje gång.

    Så vad tror ni att det kan vara?

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Klart de kan vara bebisen =) Att dom säger så om förstagångsföderskor e som ja fattat det att man bara inte känner igen pirret då utan tror att det e just gaser elller annat som pirrar o bubblar.

    Jag kände min första riktiga spark med första barnet undet rutin ul i v 17, andra o tredje barnet kände ja i v 13..o denna gången känner ja av samma pirr redan io v 11..

    Njut av pirret o prata med din bebis
  4. 2
    Klart de kan vara bebisen =) Att dom säger så om förstagångsföderskor e som ja fattat det att man bara inte känner igen pirret då utan tror att det e just gaser elller annat som pirrar o bubblar.

    Jag kände min första riktiga spark med första barnet undet rutin ul i v 17, andra o tredje barnet kände ja i v 13..o denna gången känner ja av samma pirr redan io v 11..

    Njut av pirret o prata med din bebis
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3

    Tack för svar :)

    Åh, jag visste väl att det var h*n som sprattlade runt, lillskrutten... Kändes inte alls som något annat!

    Men när man e gravid för första gången vill man bara ha bekräftelse från andra!

    Tack
    Mamma till underbara Valter som föddes 26/1-2010...
  6. 3
    Tack för svar :) Åh, jag visste väl att det var h*n som sprattlade runt, lillskrutten... Kändes inte alls som något annat!

    Men när man e gravid för första gången vill man bara ha bekräftelse från andra!

    Tack
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Jag med! Reflekterade över det första gången i fredags, och igår kväll kändes det tydligare, ungefär som om någon killade mig lite försiktigt med ett finger. Jättehärligt!!!
  8. 4
    Jag med! Reflekterade över det första gången i fredags, och igår kväll kändes det tydligare, ungefär som om någon killade mig lite försiktigt med ett finger. Jättehärligt!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Visst är det Är det första barnet för dig också?
  10. 5
    Visst är det Är det första barnet för dig också?
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Hej!
    Jag tror att det e bebis! =) Jag har känt i 1½ vecka nu. iof men tredje, men jag kände innan 15 när jag väntade 1:a. Så visst kan du nog känna! =)
    Visst e det kul!
  12. 6
    Hej!
    Jag tror att det e bebis! =) Jag har känt i 1½ vecka nu. iof men tredje, men jag kände innan 15 när jag väntade 1:a. Så visst kan du nog känna! =)
    Visst e det kul!
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7
    Nä, andra, men storebror fyller 9 i samma veva som den här föds, så jag har glömt en hel del...
  14. 7
    Nä, andra, men storebror fyller 9 i samma veva som den här föds, så jag har glömt en hel del...
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8
    Det kan absolut vara den lilla bebisen du känner. Oftast känns det senare när det är första gången för att den blivande mamman inte vet vad hon ska känna.
    Med min 2:a och 3:a kände jag i v 14, och den här gången har jag känt något som jag tror är bebisen under den här veckan (jag är i v. 12 nu).
  16. 8
    Det kan absolut vara den lilla bebisen du känner. Oftast känns det senare när det är första gången för att den blivande mamman inte vet vad hon ska känna.
    Med min 2:a och 3:a kände jag i v 14, och den här gången har jag känt något som jag tror är bebisen under den här veckan (jag är i v. 12 nu).
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Jag tycker det låter som bäbis, helt klart!
    med sonen kände jag första gången i v 14
    nu är jag i v 11, snart 12, och känner sedan två dagar tillbaka!
  18. 9
    Jag tycker det låter som bäbis, helt klart!
    med sonen kände jag första gången i v 14
    nu är jag i v 11, snart 12, och känner sedan två dagar tillbaka!

Liknande trådar

  1. Pirr i magen
    By -MOE- in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 18:19
  2. Pirr i magen...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 17:31
  3. Pirr pirr i magen
    By Trollmor in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:22
  4. Pirr i magen!
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 16:54
  5. pirr i magen?
    By Susannah in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 17:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar