Blivande mamma i Göteborg
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Blivande mamma i Göteborg

    Hej allihopa

    Jag är i vecka 22 och bor i Haga i Göteborg och väntar första barnet. Finns det några andra härliga blivande mammor i närheten. Har idag slagit till och köpt vagn. Hittade en grymt fin Teutonia Spirit på blocket som var super fin. Nu börjar man förstå att man verkligen ska blir förälder när man har en vagn stående hemma, ska nog ställa den i förådet sen tror jag. Annas så har jag inte inhandlat något.

    Hur är det med er andra? Har ni tok handlat redan än eller ligger ni lågt?

    //Pauline
  2. 1
    Blivande mamma i Göteborg Hej allihopa

    Jag är i vecka 22 och bor i Haga i Göteborg och väntar första barnet. Finns det några andra härliga blivande mammor i närheten. Har idag slagit till och köpt vagn. Hittade en grymt fin Teutonia Spirit på blocket som var super fin. Nu börjar man förstå att man verkligen ska blir förälder när man har en vagn stående hemma, ska nog ställa den i förådet sen tror jag. Annas så har jag inte inhandlat något.

    Hur är det med er andra? Har ni tok handlat redan än eller ligger ni lågt?

    //Pauline
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Välkommen hit Pauline! har en bit till dig eftersom jag bor i skåne men jag hälsar dit hit ändå =)). Hr precis också köpt en vagn, en emmaljunga Mondial, som står i hallen och präktar med sin närvaro. Känns underbart!!!
    Men det är också det enda. har en dotter sen innan och underbara vänner som lånar ut bärselar och diverse.

    Kram
  4. 2
    Välkommen hit Pauline! har en bit till dig eftersom jag bor i skåne men jag hälsar dit hit ändå =)). Hr precis också köpt en vagn, en emmaljunga Mondial, som står i hallen och präktar med sin närvaro. Känns underbart!!!
    Men det är också det enda. har en dotter sen innan och underbara vänner som lånar ut bärselar och diverse.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Ja va kul. Tack så mycket. Vilken vecka är du i? Mår du bra?

    Kram
  6. 3
    Ja va kul. Tack så mycket. Vilken vecka är du i? Mår du bra?

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    I vecka 20 med trean, oxå född 80 .bor i Partille. Har inte köpt en enda pryl! Skulle kännas för busigt o göra det redan!!=) <Har ingenting kvar förutom spjälsäng från tidigare barn, gav bort eller sålde allt eftersom jag inte skulle ha fler barn=)
    Ska iaf ta över en kompis Urban Jungle vagn. älskar trehjulingar!, problemet är att den är knallrosa nu!! Å vi ska få en pojk så får köpa ny klädsel till bara....=)
  8. 4
    I vecka 20 med trean, oxå född 80 .bor i Partille. Har inte köpt en enda pryl! Skulle kännas för busigt o göra det redan!!=) <Har ingenting kvar förutom spjälsäng från tidigare barn, gav bort eller sålde allt eftersom jag inte skulle ha fler barn=)
    Ska iaf ta över en kompis Urban Jungle vagn. älskar trehjulingar!, problemet är att den är knallrosa nu!! Å vi ska få en pojk så får köpa ny klädsel till bara....=)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Hej och välkommen hit! Jag finns i Västra Frölunda och väntar mitt andra barn. Var oxå och tittade på Teutonia igår, men en FUN, som jag verkligen fastnade för. Beställde den dock inte för jag funderar på att kolla vad h*n är för något och då kanske jag kan färganpassa den lite. Men annars har jag inte köpt en pryl, men är allt sugen på det. Och du som bor i Haga, hur har du lyckats hålla dig ifrån att handla
  10. 5
    Hej och välkommen hit! Jag finns i Västra Frölunda och väntar mitt andra barn. Var oxå och tittade på Teutonia igår, men en FUN, som jag verkligen fastnade för. Beställde den dock inte för jag funderar på att kolla vad h*n är för något och då kanske jag kan färganpassa den lite. Men annars har jag inte köpt en pryl, men är allt sugen på det. Och du som bor i Haga, hur har du lyckats hålla dig ifrån att handla
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    Grattis och välkommen till novembergruppen.
  12. 6
    Grattis och välkommen till novembergruppen.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Hej Pauline.

    Jag bor ca 8 mil ovanför Göteborg. Också född -80, väntar mitt första. Jag har busat rejält och köpt en vagn. Den var till bra pris, mamma betalar och det finns förlossningsgaranti. (Ta i trä).

    Är nu i vecka 22.
    MVH Mossy
  14. 7
    Hej Pauline.

    Jag bor ca 8 mil ovanför Göteborg. Också född -80, väntar mitt första. Jag har busat rejält och köpt en vagn. Den var till bra pris, mamma betalar och det finns förlossningsgaranti. (Ta i trä).

    Är nu i vecka 22.
    MVH Mossy
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Haha ja om du vill slippa höra att åh vilken söt liten flicka så bör du nog byta klädsel:-)
  16. 8
    Haha ja om du vill slippa höra att åh vilken söt liten flicka så bör du nog byta klädsel:-)
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Ja det finns så många fina vagnar. Jag är jätte nöjd med den vi hittade på blocket:-)
    Ja jag vet inte riktigt vad det är med mig med shoppingen med vänta bara. Har dock en svärmor som ligger mil före oss med kläd shopping. Kram
  18. 9
    Ja det finns så många fina vagnar. Jag är jätte nöjd med den vi hittade på blocket:-)
    Ja jag vet inte riktigt vad det är med mig med shoppingen med vänta bara. Har dock en svärmor som ligger mil före oss med kläd shopping. Kram
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Hej och tack så mycket
    Pauline
  20. 10
    Hej och tack så mycket
    Pauline
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Vad roligt att du hittat en du med. Jag är helnöjd med vår:-)
    Vi hörs
    Pauline
  22. 11
    Vad roligt att du hittat en du med. Jag är helnöjd med vår:-)
    Vi hörs
    Pauline

Liknande trådar

  1. Unga blivande mammor i Göteborg
    By Isabell Johansson in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 01:08
  2. Blivande mammor Göteborg med omnejd
    By Minya in forum Hitta nya vänner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 10:32
  3. Blivande mammor o pappor Göteborg?
    By Erkenperken in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 21:04
  4. blivande julimamma i göteborg
    By Ida90 in forum Gravidsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 13:52
  5. Blivande ung mamma (88:a)
    By Jenny_theodor in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar