Nya bilen hämtad
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Nya bilen hämtad

    Jag berättade för en tid sedan om avslag på min ansökan om bilstöd p.g.a jag är arbetslös. Min ork räckte in till för ett överklagande och jag köpte ny bil utan stöd. Idag var det dags för att hämta nyförvärvet.

    Att köra bil med 200 hk under huven är kul
  2. 1
    Nya bilen hämtad Jag berättade för en tid sedan om avslag på min ansökan om bilstöd p.g.a jag är arbetslös. Min ork räckte in till för ett överklagande och jag köpte ny bil utan stöd. Idag var det dags för att hämta nyförvärvet.

    Att köra bil med 200 hk under huven är kul
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Det gör mig orolig att man ej kan få bilstöd om man är arbetslös. Visste inte det innan. Har en dotter som är 15 år som bara måste skaffa sig körkort o bil så fort det bara går så att hon slipper färdtjänsten, men hur lätt är det att få jobb om man har en funktionsmnedsättning?? Och utan jobb kommer hon inte attha råd att köpa bil. suck.
  4. 2
    Det gör mig orolig att man ej kan få bilstöd om man är arbetslös. Visste inte det innan. Har en dotter som är 15 år som bara måste skaffa sig körkort o bil så fort det bara går så att hon slipper färdtjänsten, men hur lätt är det att få jobb om man har en funktionsmnedsättning?? Och utan jobb kommer hon inte attha råd att köpa bil. suck.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Grattis till nya bilen förresten, det glömde jag att skriva innan.
  6. 3
    Grattis till nya bilen förresten, det glömde jag att skriva innan.
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Hel sjukpension

    Förra gången jag fick bilstöd var för snart nio år sedan och den gången arbetade jag halvtid och hade halv sjukpension (eller vad det nu heter på modern byråkratsvenska). Om jag hade slutat jobba och i stället fått hel sjukpension skulle jag nu ha fått hel sjukpension hade jag uppfyllt kraven för bilstöd men inte som arbetslös. Konstiga regler.

    Däremot behöver du nog inte oroa dig för din dotters räkning. Jag är 53 år gammal och hade jag varit yngre än 50 år skulle jag ha fått bilstöd trots min arbetslös. Det är annorlunda regler för den som är under 50 år och det är ju din dotter.
  8. 4
    Hel sjukpension Förra gången jag fick bilstöd var för snart nio år sedan och den gången arbetade jag halvtid och hade halv sjukpension (eller vad det nu heter på modern byråkratsvenska). Om jag hade slutat jobba och i stället fått hel sjukpension skulle jag nu ha fått hel sjukpension hade jag uppfyllt kraven för bilstöd men inte som arbetslös. Konstiga regler.

    Däremot behöver du nog inte oroa dig för din dotters räkning. Jag är 53 år gammal och hade jag varit yngre än 50 år skulle jag ha fått bilstöd trots min arbetslös. Det är annorlunda regler för den som är under 50 år och det är ju din dotter.

Liknande trådar

  1. brevbäraren hämtad!
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 07:53
  2. Bli hämtad av kompis
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 22:19
  3. Sonen hämtad
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 01:34
  4. Bugaboon hämtad
    By Hannamamma in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 17:53
  5. Nyckeln hämtad!!!
    By Soliga Li in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 13:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar