Laktosintolerant...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Laktosintolerant...

    Har precis fått det bekräftat att Alva är laktosintolerant. Efter några månader med lös avföring 6-7 gånger per dag och dålig viktuppgång (väger nu nästan 13 kg) tog jag kontakt med vårdcentralen och två veckor senare fick vi komma för provtagning.
    De tog prover för antingen gluten eller laktos så att det var laktos kändes nästan som en vinstlott. Nu har vi kört laktosfritt i tre veckor och hennes mage har blivit mycket bättre. Skönt att veta vad det är istället för att gå och undra...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  2. 1
    Laktosintolerant... Har precis fått det bekräftat att Alva är laktosintolerant. Efter några månader med lös avföring 6-7 gånger per dag och dålig viktuppgång (väger nu nästan 13 kg) tog jag kontakt med vårdcentralen och två veckor senare fick vi komma för provtagning.
    De tog prover för antingen gluten eller laktos så att det var laktos kändes nästan som en vinstlott. Nu har vi kört laktosfritt i tre veckor och hennes mage har blivit mycket bättre. Skönt att veta vad det är istället för att gå och undra...
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Det måste verkligen vara skönt att veta vad det är, så man kan göra något åt det. Visst, det är enklare om man kan äta allt, men man dör inte av att låta bli laktos.

    Har Alva gått upp något i vikt sen ni började med laktosfri kost?
  4. 2
    Det måste verkligen vara skönt att veta vad det är, så man kan göra något åt det. Visst, det är enklare om man kan äta allt, men man dör inte av att låta bli laktos.

    Har Alva gått upp något i vikt sen ni började med laktosfri kost?
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Ja, det är skönt att slippa gå och undra vad som kan vara fel.
    Tror inte hon har gått upp så mycket i vikt än men hon ä mycket bättre i magen (förutom i dag då maken köpte cheeceballz till fredagsmyset i går, utan att läsa på innehållsförteckningen)...
  6. 3
    Ja, det är skönt att slippa gå och undra vad som kan vara fel.
    Tror inte hon har gått upp så mycket i vikt än men hon ä mycket bättre i magen (förutom i dag då maken köpte cheeceballz till fredagsmyset i går, utan att läsa på innehållsförteckningen)...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Ja, det kan ag hålla med om. Laktosfritt finns det ju dessutom så mycket att välja på numera. Sara är inte testat känslig för det, men mår bättre sen vi bytte ut bara drickmjölken,så vi kör på det. Alltså bara lite känslig. Just nu har jag min systers barn här och två av dem kan inte få i sig mjölk alls. Det är till att läsa på allt man köper (så fick vi ju göra för Sara när hon var liten, så det känns som att man kan det lite i alla fall).
  8. 4
    Ja, det kan ag hålla med om. Laktosfritt finns det ju dessutom så mycket att välja på numera. Sara är inte testat känslig för det, men mår bättre sen vi bytte ut bara drickmjölken,så vi kör på det. Alltså bara lite känslig. Just nu har jag min systers barn här och två av dem kan inte få i sig mjölk alls. Det är till att läsa på allt man köper (så fick vi ju göra för Sara när hon var liten, så det känns som att man kan det lite i alla fall).

Liknande trådar

  1. laktosintolerant
    By Mamma Trött in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 20:39
  2. Laktosintolerant..
    By -Helena m AoM- in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 13:57
  3. Laktosintolerant
    By Mamma Trött in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 00:15
  4. Laktosintolerant..
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 10:08
  5. Ost för laktosintolerant??
    By madele och Tova in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar