Två flugor i en smäll?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Två flugor i en smäll?

    Min man fyller snart och det roliga presentletandet har börjat! Hans favvo bland kök är det italienska och på TV The Sopranos. Nu finns det ju sedan några år tillbaka möjligheten att förena dessa i en kokbok som heter något i stil med The Sopranos cookbook. Själv tycker jag kanske det är lite löjligt men är villig att ändra mig raskt om det visar sig vara en bra kombo. Så är det någon som kan ge en slags recension av boken?

  2. 1
    Två flugor i en smäll? Min man fyller snart och det roliga presentletandet har börjat! Hans favvo bland kök är det italienska och på TV The Sopranos. Nu finns det ju sedan några år tillbaka möjligheten att förena dessa i en kokbok som heter något i stil med The Sopranos cookbook. Själv tycker jag kanske det är lite löjligt men är villig att ändra mig raskt om det visar sig vara en bra kombo. Så är det någon som kan ge en slags recension av boken?

  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Det är inte italiensk-italiensk mat, utan amerikansk-italiensk - men om du är ok med det, och han faktiskt gillar serien så tror jag det är en toppenpresent. Den har små käcka inlägg från figurerna i serien och så
  4. 2
    Det är inte italiensk-italiensk mat, utan amerikansk-italiensk - men om du är ok med det, och han faktiskt gillar serien så tror jag det är en toppenpresent. Den har små käcka inlägg från figurerna i serien och så
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Jag har båda.....

    och rekommenderar den första. Den andra gillade jag inte alls lika mycket som den första. det finns en hel del recept från Arties restaurang, och de olika karaktärerna har "egna" kapitel, vilket gör att det blir mer som en "hemma hos" kokbok och inget upprapande av recept
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  6. 3
    Jag har båda..... och rekommenderar den första. Den andra gillade jag inte alls lika mycket som den första. det finns en hel del recept från Arties restaurang, och de olika karaktärerna har "egna" kapitel, vilket gör att det blir mer som en "hemma hos" kokbok och inget upprapande av recept
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Aha! Men det låter ju helt ok i mina öron och kommer med all sannolikhet uppskattas stort. Köpt. En present klar!
  8. 4
    Aha! Men det låter ju helt ok i mina öron och kommer med all sannolikhet uppskattas stort. Köpt. En present klar!
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Då köper jag den första. Tack för den informationen! Låter f.ö kanon till Sopranofan.
  10. 5
    Då köper jag den första. Tack för den informationen! Låter f.ö kanon till Sopranofan.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    pallra dig ner till hötorgshallen och köp lite ziti-pasta att lämna med också, när du ändå är i farten
  12. 6
    pallra dig ner till hötorgshallen och köp lite ziti-pasta att lämna med också, när du ändå är i farten
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Vilken kanonbra idé!!!! Det är nämligen just zitin som fick fart på tankarna kring boken. (Jag hade tänkt att fråga om ziti fanns med.)
  14. 7
    Vilken kanonbra idé!!!! Det är nämligen just zitin som fick fart på tankarna kring boken. (Jag hade tänkt att fråga om ziti fanns med.)
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Haha, men perfekt då Det finns, från de cecco, på det där stället längst in som har mycket goda charkuterier. Mitt på kortsidan, liksom.
  16. 8
    Haha, men perfekt då Det finns, från de cecco, på det där stället längst in som har mycket goda charkuterier. Mitt på kortsidan, liksom.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Är du tankeläsare minsann?! Skulle precis fråga om var så jag inte behövde ränna runt allt för mycket. Han kommer bli jätteglad! Kul!
  18. 9
    Är du tankeläsare minsann?! Skulle precis fråga om var så jag inte behövde ränna runt allt för mycket. Han kommer bli jätteglad! Kul!

Liknande trådar

  1. Två flugor i en smäll.
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 14:16
  2. två flugor i en smäll
    By Hannah_1000 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 20:44
  3. Två flugor i en smäll
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 20:59
  4. YES!! Tre flugor i en smäll :-)
    By Jojjo v 30 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 16:23
  5. Slår alla flugor i en smäll
    By Fia med E+L och Lillbuff in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar