Nytt blodprov lämnat
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Nytt blodprov lämnat

    för att utreda lille Mattis mage och denna gången gick det fullkomligt smärtfritt. Emlaplåster en timme innan och en vanlig provtagning i armen. Inte minska lilla ynk ens...
    Vi får svar på de proverna nästa vecka.

    Vi hade varit på bvc innan för vägning och mätning och vår lille gosse är inte stor... 10465 gram och 81 cm. En ökning på 150 gram och 2,5 cm på en månad.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Nytt blodprov lämnat för att utreda lille Mattis mage och denna gången gick det fullkomligt smärtfritt. Emlaplåster en timme innan och en vanlig provtagning i armen. Inte minska lilla ynk ens...
    Vi får svar på de proverna nästa vecka.

    Vi hade varit på bvc innan för vägning och mätning och vår lille gosse är inte stor... 10465 gram och 81 cm. En ökning på 150 gram och 2,5 cm på en månad.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2

    Härligt!

    Vad skönt att det gick bra denna gång. Hoppas att ni får ett bra svar. Alltid skönt att veta. Har du kollat upp det där med toddler?

    Mattis är Mattis. Huvudsaken är att han mår bra, har ork osv. Min är också en liten en. Väger knappt 10 kg. Längd vet jag inte. Ska gå i augusti. Liten, en ack så naggande go'
  4. 2
    Härligt! Vad skönt att det gick bra denna gång. Hoppas att ni får ett bra svar. Alltid skönt att veta. Har du kollat upp det där med toddler?

    Mattis är Mattis. Huvudsaken är att han mår bra, har ork osv. Min är också en liten en. Väger knappt 10 kg. Längd vet jag inte. Ska gå i augusti. Liten, en ack så naggande go'
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Åh vad skönt gumman!! Det är ju sååå fruktansvärt när de måste ha ont. Hoppas att Ni kan få någon rätsida på det och att allt ser fint ut.

    Massa kramisar.
  6. 3
    Åh vad skönt gumman!! Det är ju sååå fruktansvärt när de måste ha ont. Hoppas att Ni kan få någon rätsida på det och att allt ser fint ut.

    Massa kramisar.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Hoppas ni får något svar nu då, visst var det magen som krånglade eller minns jag fel? Kan det inte vara att han inte klarar så mycket fiber i maten, jag vet att när Idun haft magsjuka och vi har fått ge henne vitt bröd och majsvälling så har hon blivit helt annorlunda i magen av det. För mycket fiber kan ju ge lös mage på småttingar. Fast det har ni säkert redan tänkt på gissar jag Kom bara att tänka på det nu.

    Idun har också lämnat blod och testats för allergier här för ett litet tag sen, hon var inte allergisk mot hund, katt, pollen eller mjölk och nu väntar vi på svar om kiwi. Skönt att få veta även om det inte är så säkert på så små barn. Däremot har Viggo fått nåt kontigt i ögat som han får allergidroppar mot, hoppas för fulla muggar att det inte funkar med dropparna för då gissar jag att han inte tål hund då det kom när mammas hårboll var på besök... Han är visserligen testad mot det men han var så liten då att det kan ju ha ändrats...

    Nåja, väntar på att få höra rapport om provsvaren, det går ju tyvärr inte så fort såhär på sommaren... Håller tummarna för att ni får rätsida på det där nu!
  8. 4
    Hoppas ni får något svar nu då, visst var det magen som krånglade eller minns jag fel? Kan det inte vara att han inte klarar så mycket fiber i maten, jag vet att när Idun haft magsjuka och vi har fått ge henne vitt bröd och majsvälling så har hon blivit helt annorlunda i magen av det. För mycket fiber kan ju ge lös mage på småttingar. Fast det har ni säkert redan tänkt på gissar jag Kom bara att tänka på det nu.

    Idun har också lämnat blod och testats för allergier här för ett litet tag sen, hon var inte allergisk mot hund, katt, pollen eller mjölk och nu väntar vi på svar om kiwi. Skönt att få veta även om det inte är så säkert på så små barn. Däremot har Viggo fått nåt kontigt i ögat som han får allergidroppar mot, hoppas för fulla muggar att det inte funkar med dropparna för då gissar jag att han inte tål hund då det kom när mammas hårboll var på besök... Han är visserligen testad mot det men han var så liten då att det kan ju ha ändrats...

    Nåja, väntar på att få höra rapport om provsvaren, det går ju tyvärr inte så fort såhär på sommaren... Håller tummarna för att ni får rätsida på det där nu!
  9. maylin
    #5

    Inte liten

    Så liten är Mattis väl inte heller. Albin väger ca 13 skulle jag tro men han är väl bara lite över 80 cm. Har inte mätt honom på ett tag. Vänta bara, snart har han växt om dig.
    Min äldsta son på 12 år har just passerat mig i längd med 1 cm. Han klappar mig på huvudet och kallar mig "lilla mamma" nu för tiden.
  10. 5
    Inte liten Så liten är Mattis väl inte heller. Albin väger ca 13 skulle jag tro men han är väl bara lite över 80 cm. Har inte mätt honom på ett tag. Vänta bara, snart har han växt om dig.
    Min äldsta son på 12 år har just passerat mig i längd med 1 cm. Han klappar mig på huvudet och kallar mig "lilla mamma" nu för tiden.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Skönt. Ska bli intressant att läsa vad de ser av proverna. Vi borde göra en ny vikt/längd lista, för att få en uppdatering från alla. har du kvar någon mall vi kan köra? Kanske man kunde ha födelsevikterna kvar för att jämföra om någon av de små blivit störst osv.
  12. 6
    Skönt. Ska bli intressant att läsa vad de ser av proverna. Vi borde göra en ny vikt/längd lista, för att få en uppdatering från alla. har du kvar någon mall vi kan köra? Kanske man kunde ha födelsevikterna kvar för att jämföra om någon av de små blivit störst osv.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Fixat!
    *pekar uppåt*
  14. 7
    Fixat!
    *pekar uppåt*
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Du är bäst!
    Ska se om det finns måttband & våg här i vårt hyrda hus imorgon. Återkommer snart! /Tilde
  16. 8
    Du är bäst!
    Ska se om det finns måttband & våg här i vårt hyrda hus imorgon. Återkommer snart! /Tilde

Liknande trådar

  1. Lämnat blodprov
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 11:48
  2. Nytt blodprov
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 09:26
  3. Lämnat blodprov
    By MammaMam in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 19:03
  4. I dag ska jag ta blodprov
    By lia29 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 21:27
  5. Har lämnat blodprov nu
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 00:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar