fullt ös
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    fullt ös

    Här är sommaren underbar jag jobbar (rena semestern) och mannen pappa ledig. Under dom 2 veckor jag jobbat har barnen lärt sig att dra fram köks stolarna till bänkarna och har vi plockart bort dom så går dom till ett annat rum och hämtar stol. Rymma har dom oxå börjat göra problemet är att vi bor brevid en jätte vär och inget staket. ´Nicke är ute nu och slår i staket stolpar till vårt akut inköpta staket. Så snart är det slut rymmt. Charlie har börjat att trösta Greta när hon är ledsen och han är så söt när han gör det .
  2. 1
    fullt ös Här är sommaren underbar jag jobbar (rena semestern) och mannen pappa ledig. Under dom 2 veckor jag jobbat har barnen lärt sig att dra fram köks stolarna till bänkarna och har vi plockart bort dom så går dom till ett annat rum och hämtar stol. Rymma har dom oxå börjat göra problemet är att vi bor brevid en jätte vär och inget staket. ´Nicke är ute nu och slår i staket stolpar till vårt akut inköpta staket. Så snart är det slut rymmt. Charlie har börjat att trösta Greta när hon är ledsen och han är så söt när han gör det .
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Härliga barn! Inte kul när de sticker - bra att ni kommit på en lösning
  4. 2
    Härliga barn! Inte kul när de sticker - bra att ni kommit på en lösning
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Ja rymmande barn...

    är inte roligt.
    Vi har inhängnat vår tomt provisoriskt till vi får tummen ur att göra ett riktigt staket...

    Klättrandet överallt är vardagsmat här... Allt går ju tydligen att klättra på enligt lille Mattis.

    Vad sött att Charlie tröstar syrran!!! Filma!!! För sånt glömmer man så fort...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Ja rymmande barn... är inte roligt.
    Vi har inhängnat vår tomt provisoriskt till vi får tummen ur att göra ett riktigt staket...

    Klättrandet överallt är vardagsmat här... Allt går ju tydligen att klättra på enligt lille Mattis.

    Vad sött att Charlie tröstar syrran!!! Filma!!! För sånt glömmer man så fort...
  7. maylin
    #4

    Här med

    Albin springer iväg så fort han bara hinner. Inte vill han sitta på gården då det finns så mycket annat kul omkring oss.
    Vi kan tyvärr inte bygga staket eftersom vi bara hyr en lägenhet. Men vi letar hus och kanske snart får snickra staket också.
    Det låter gulligt att han tröstar henne. Vilken kille alltså!
  8. 4
    Här med Albin springer iväg så fort han bara hinner. Inte vill han sitta på gården då det finns så mycket annat kul omkring oss.
    Vi kan tyvärr inte bygga staket eftersom vi bara hyr en lägenhet. Men vi letar hus och kanske snart får snickra staket också.
    Det låter gulligt att han tröstar henne. Vilken kille alltså!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Här med, men inte med rymningar. Vi har nog skrämt livet av honom genom att gå åt andra hållet och inte vänta på honom, så han kommer snällt när vi ropar. Har även testat samma lek på honom som jag gjorde på min store och det är en lek vi kallar för "stopp-leken", även om det inte bara handlar om stopp. Barnen går iväg en bit och när jag säger stopp, stannar de. sedan kanske jag säger backa, så måste de göra det. Hoppa på ett ben, hoppa jämfota, krypa osv. är andra bra "kommandon". De älskar denna lek, som vi började köra en regnig dag på IKEA, när den store killen var i sin värsta rymningsålder. Perfekt att ta till i alla möjliga situationer.
    Låter underbart när han tröstar henne. Här hemma är det samma sak, den store ger den lille sina leksaker osv. när han gråter. SÖTT!
  10. 5
    Här med, men inte med rymningar. Vi har nog skrämt livet av honom genom att gå åt andra hållet och inte vänta på honom, så han kommer snällt när vi ropar. Har även testat samma lek på honom som jag gjorde på min store och det är en lek vi kallar för "stopp-leken", även om det inte bara handlar om stopp. Barnen går iväg en bit och när jag säger stopp, stannar de. sedan kanske jag säger backa, så måste de göra det. Hoppa på ett ben, hoppa jämfota, krypa osv. är andra bra "kommandon". De älskar denna lek, som vi började köra en regnig dag på IKEA, när den store killen var i sin värsta rymningsålder. Perfekt att ta till i alla möjliga situationer.
    Låter underbart när han tröstar henne. Här hemma är det samma sak, den store ger den lille sina leksaker osv. när han gråter. SÖTT!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Stopp leken låter jätte bra den ska jag försöka lära mina pluttar
  12. 6
    Stopp leken låter jätte bra den ska jag försöka lära mina pluttar

Liknande trådar

  1. Fullt ös!
    By mibelle in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 15:54
  2. Är det fullt upp hos er....
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 17:13
  3. Fullt upp
    By Cissi med G och A in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 09:26
  4. Fullt på HS
    By Lotta m M+bf12/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar