Tyst och lugnt
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Tyst och lugnt

    Jag håller på att bakar kanelbullar. Jäsning tar sin tid så jag passar på att surfa.

    Lillan sover sött och de två stora är hos kompisar och lekar. Mannen är ute och håller på med altanbygge. Det är tyst som bara den här inne. Känns så himla konstigt och ovant. Hur ofta händer det? Jaja, bara att njuta

    Här regnar det emellanåt, så det är lite svårt med uteaktiviteter. Ska dock gå en runda innan vi fikar och vänner kommer på vika, på nybakade kanelbullar.

    Ha det gott alla!
  2. 1
    Tyst och lugnt Jag håller på att bakar kanelbullar. Jäsning tar sin tid så jag passar på att surfa.

    Lillan sover sött och de två stora är hos kompisar och lekar. Mannen är ute och håller på med altanbygge. Det är tyst som bara den här inne. Känns så himla konstigt och ovant. Hur ofta händer det? Jaja, bara att njuta

    Här regnar det emellanåt, så det är lite svårt med uteaktiviteter. Ska dock gå en runda innan vi fikar och vänner kommer på vika, på nybakade kanelbullar.

    Ha det gott alla!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Mums! Jag blev supersugen på kanelbullar nu! Bjuder du? Själv ska jag testa sätta en surdeg imorgon, har aldrig gjort det innan men surdegsbröd är så rackarns gott att jag måste prova... Kan ju gå hursomhelst gissar jag, men lika gott som kanelbullar blir det knappast.

    Njut av lugnet när det varar, brukar inte vara så långvarit iaf inte här i huset. Brukar få den där låttexten i huvudet när det händer, knasigt jag vet. "Stunder av stillhet, ett ögonblick av frid ibland...." Vet inte vad låten heter men den är fin
  4. 2
    Mums! Jag blev supersugen på kanelbullar nu! Bjuder du? Själv ska jag testa sätta en surdeg imorgon, har aldrig gjort det innan men surdegsbröd är så rackarns gott att jag måste prova... Kan ju gå hursomhelst gissar jag, men lika gott som kanelbullar blir det knappast.

    Njut av lugnet när det varar, brukar inte vara så långvarit iaf inte här i huset. Brukar få den där låttexten i huvudet när det händer, knasigt jag vet. "Stunder av stillhet, ett ögonblick av frid ibland...." Vet inte vad låten heter men den är fin
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Blev gott och uppskattat.

    Bullarna blir nog inte så goda om jag skickar dem, tyvärr.
  6. 3
    Blev gott och uppskattat.

    Bullarna blir nog inte så goda om jag skickar dem, tyvärr.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Ja, tyst och lugnt

    är det inte alltför ofta i detta hemmer heller...

    Idag är jag ledig, men jag vet i sjutton vad vi ska hitta på. Ostadigt väder lockar inte direkt till utomusaktiviteter...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Ja, tyst och lugnt är det inte alltför ofta i detta hemmer heller...

    Idag är jag ledig, men jag vet i sjutton vad vi ska hitta på. Ostadigt väder lockar inte direkt till utomusaktiviteter...
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Nu är det liv i luckan igen.

    Nej, vädret gör sitt till och de tär så mycket lättare när det är fint väder ute.....
  10. 5
    Nu är det liv i luckan igen.

    Nej, vädret gör sitt till och de tär så mycket lättare när det är fint väder ute.....
  11. maylin
    #6

    Låter underbart

    Tänk att få baka bullar och koppla av. Hoppas de blev goda!
  12. 6
    Låter underbart Tänk att få baka bullar och koppla av. Hoppas de blev goda!
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Kanelbullar låter härligt. Bakade en morotskaka idag. Det får bli bullar när vi kommer hem från Gotland. Älskar att baka, men prioriterar det ej jämt. Men nu när jag ser hur mycket grabbarna gillar det ska någ baket bli av en del helger i höst också!
  14. 7
    Kanelbullar låter härligt. Bakade en morotskaka idag. Det får bli bullar när vi kommer hem från Gotland. Älskar att baka, men prioriterar det ej jämt. Men nu när jag ser hur mycket grabbarna gillar det ska någ baket bli av en del helger i höst också!
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Blev gott och uppskattat. Finns en del i frysen också.
  16. 8
    Blev gott och uppskattat. Finns en del i frysen också.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Jag gillar att baka. Ja, om det finns tid då. Oftast finns ju bara tid till typ muffins.

    Men jag vill att mina barn ska få vara med, känna doften och äta nybakade hemlagade bullar, muffins, mm mm.
  18. 9
    Jag gillar att baka. Ja, om det finns tid då. Oftast finns ju bara tid till typ muffins.

    Men jag vill att mina barn ska få vara med, känna doften och äta nybakade hemlagade bullar, muffins, mm mm.

Liknande trådar

  1. Tyst och lugnt här
    By Busan! in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 20:23
  2. Tyst och lugnt här?
    By Missel in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 11:35
  3. lugnt och tyst
    By Black Lady in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 21:40
  4. Åhh vad tyst & lugnt här är
    By m-dmed2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 16:04
  5. Tyst och lugnt *ot*
    By Jost med Busfröna in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar