Små barn och mörk choklad?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Små barn och mörk choklad?

    Jag tycker väldigt mycket om mörk choklad och barnen tycker också om det och det är lite svårt att hindra dem, när jag själv tar en bit. Men jag har fått för mig att mörk choklad kanske inte är bra för små barn, vet någon något om det? Min mamma har också flera gånger sagt att hon tror att det kan vara så. Om det är dåligt kommer de inte att få något och jag kommer att äta i smyg men det här är kanske något jag bara fått för mig? De äter inte mycket, men om de t.ex. inte kan bryta ner det (som hundar, för vilka choklad ju t.o.m. är livsfarligt), så räcker ju lite för att det inte ska vara bra. Jag har aldrig märkt att de skulle må dåligt. Och för vuxna kan det ju t.o.m. vara nyttigt emellanåt
  2. 1
    Små barn och mörk choklad? Jag tycker väldigt mycket om mörk choklad och barnen tycker också om det och det är lite svårt att hindra dem, när jag själv tar en bit. Men jag har fått för mig att mörk choklad kanske inte är bra för små barn, vet någon något om det? Min mamma har också flera gånger sagt att hon tror att det kan vara så. Om det är dåligt kommer de inte att få något och jag kommer att äta i smyg men det här är kanske något jag bara fått för mig? De äter inte mycket, men om de t.ex. inte kan bryta ner det (som hundar, för vilka choklad ju t.o.m. är livsfarligt), så räcker ju lite för att det inte ska vara bra. Jag har aldrig märkt att de skulle må dåligt. Och för vuxna kan det ju t.o.m. vara nyttigt emellanåt
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Har aldrig hört talas om att det ska vara farligt. Jag tittade lite på livsmedelsverkets sida men såg inget om att mörk choklad skulle vara farligt. Men du kan ju titta där.
  4. 2
    Har aldrig hört talas om att det ska vara farligt. Jag tittade lite på livsmedelsverkets sida men såg inget om att mörk choklad skulle vara farligt. Men du kan ju titta där.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Tack för tipset!
  6. 3
    Tack för tipset!

Liknande trådar

  1. mörk choklad?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 18:51
  2. Mörk choklad
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 23:17
  3. mörk choklad!
    By LuddesMamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 05:15
  4. Har 200 g Mörk Choklad
    By Knixx in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 18:46
  5. Mörk choklad???
    By Hildur1 in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar