Donera?
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Donera?

    Hej
    Jag vill ställa en fråga till alla er kvinnor som någon gång tänkt på att donera ägg.
    Vi har försökt att få barn genom IVF de senaste 10 åren men inte lyckats, vi skall istället för att använda mina egna ägg så skall använda donerade ägg.
    Vi har genom åren varit i kontakt med många kliniker och den senaste i UK med en syster klinik i Indien, där det råder en stor brist på kvinnor som vill donera så är det även här men till skillnad från Sverige så kan man få en stor kompensation för detta, nuvarande summan är 2000 engelska pund + resa och logi.
    Om det är någon seriös kvinna som tycker detta verkar vara intressant så kontakta mig här på forumet så kan jag berätta mer om detta.
    Hoppas att höra i från er!
    Lian
  2. 1
    Donera? Hej
    Jag vill ställa en fråga till alla er kvinnor som någon gång tänkt på att donera ägg.
    Vi har försökt att få barn genom IVF de senaste 10 åren men inte lyckats, vi skall istället för att använda mina egna ägg så skall använda donerade ägg.
    Vi har genom åren varit i kontakt med många kliniker och den senaste i UK med en syster klinik i Indien, där det råder en stor brist på kvinnor som vill donera så är det även här men till skillnad från Sverige så kan man få en stor kompensation för detta, nuvarande summan är 2000 engelska pund + resa och logi.
    Om det är någon seriös kvinna som tycker detta verkar vara intressant så kontakta mig här på forumet så kan jag berätta mer om detta.
    Hoppas att höra i från er!
    Lian
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag skulle gärna donera, men när jag väl bestämt mig till 100%, så insåg kliniken att jag skulle hinna fylla 36 några veckor för tidigt och då gick det inte längre (hade jag fyllt tidigare på året så att det inte hunnit bli nytt kalenderår så hade det gått!). Så tyvärr pga stelbenta regler så blev det ingen äggdonation för mig.
    Nu är jag 39 år och betvivlar att någon vill ha mina ägg...
    Hoppas du hittar någon lämplig donator!
  4. 2
    Jag skulle gärna donera, men när jag väl bestämt mig till 100%, så insåg kliniken att jag skulle hinna fylla 36 några veckor för tidigt och då gick det inte längre (hade jag fyllt tidigare på året så att det inte hunnit bli nytt kalenderår så hade det gått!). Så tyvärr pga stelbenta regler så blev det ingen äggdonation för mig.
    Nu är jag 39 år och betvivlar att någon vill ha mina ägg...
    Hoppas du hittar någon lämplig donator!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Hej, jag ringde just till KS kliniken för att få bli donator, de sade att åldersgränsen går vid 36 och jag är 39. Varför den gränsen? Jag är fullt frisk, ser bra ut, svenskt utseende vilket jag antar är mest efterfrågat i detta land, högt IQ. Har 2 superfriska barn.

    De har inte sagt nej iallafall bara pga åldern.
    Söker du en äggdonator eller?
  6. 3
    Hej, jag ringde just till KS kliniken för att få bli donator, de sade att åldersgränsen går vid 36 och jag är 39. Varför den gränsen? Jag är fullt frisk, ser bra ut, svenskt utseende vilket jag antar är mest efterfrågat i detta land, högt IQ. Har 2 superfriska barn.

    De har inte sagt nej iallafall bara pga åldern.
    Söker du en äggdonator eller?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Det är för att äggen blir sämre ju äldre man blir. Om man tittar på en vanlig graviditet så ökar risken för kromosomförändringar runt 35 för att bli markant större runt 40.
    En provrörsbefruktning är dyr och då vill man nog inte slösa resurser på ägg av sämre kvalitet... Men med tanke på kön så kanske man borde överväga en förändring.
    Jag var 35 då jag kontaktade KS och allt såg bra ut tills de insåg att jag skulle ha hunnit fylla 36 innan alla psykologsamtal och behandlingar var klara ett halvår senare. Det kändes surt!
  8. 4
    Det är för att äggen blir sämre ju äldre man blir. Om man tittar på en vanlig graviditet så ökar risken för kromosomförändringar runt 35 för att bli markant större runt 40.
    En provrörsbefruktning är dyr och då vill man nog inte slösa resurser på ägg av sämre kvalitet... Men med tanke på kön så kanske man borde överväga en förändring.
    Jag var 35 då jag kontaktade KS och allt såg bra ut tills de insåg att jag skulle ha hunnit fylla 36 innan alla psykologsamtal och behandlingar var klara ett halvår senare. Det kändes surt!
  9. Paddel
    #5
    jag är tyvärr för gammal med..
    tror nästan du får söka inom bekantskapskretsen?
    Om jag utgår från mig själv så kan jag tänka mig göra det pga att jag inte skall ha flera barn och man förstår vilken gåva det är. Jag har erbjudit en vännina - men det blev aldrig aktuellt
    Håller tummarna för er!
  10. 5
    jag är tyvärr för gammal med..
    tror nästan du får söka inom bekantskapskretsen?
    Om jag utgår från mig själv så kan jag tänka mig göra det pga att jag inte skall ha flera barn och man förstår vilken gåva det är. Jag har erbjudit en vännina - men det blev aldrig aktuellt
    Håller tummarna för er!
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Jag donerade ägg i sverige för 2 veckor sen och man får 4000.- för det.
    Fast det var absolut inte därför jag gjorde det!! Visste inte ens att jag skulle få pengar.
  12. 6
    Jag donerade ägg i sverige för 2 veckor sen och man får 4000.- för det.
    Fast det var absolut inte därför jag gjorde det!! Visste inte ens att jag skulle få pengar.

Liknande trådar

  1. jag kan donera
    By cribba in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 22:23
  2. att donera ägg
    By anonymt namn in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 20:03
  3. donera ägg..
    By anonymt namn in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 07:08
  4. om att donera ÄGG?
    By Donator?? in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 21:41
  5. Donera ägg!
    By Mycket möjlig donator. in forum Ägg & spermadonation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 10:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar