Helt ensam...
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Helt ensam...

    Jag är helt själv idag!! Känns helmysko ju... Milla har ganska precis börjat vara hos T en dag i veckan och idag hade jag bara planerat in IKEA på dagen, men kvällen då?? Det är helt tyst här hemma och inte ett ljud hörs.
    Snacka om att det är ovant detta!! Jag som ALLTID brukar ha mina gryn hemma

    Vad 17 gör man då?? KRAMAR i banor L.
    Lena 27 år, Mamma till två underbara vackra små ljuvlisar. R som är 9 och M som är 2.

    Besök gärna min blogg: http://www.lenalarssons.blogg.se
  2. 1
    Helt ensam... Jag är helt själv idag!! Känns helmysko ju... Milla har ganska precis börjat vara hos T en dag i veckan och idag hade jag bara planerat in IKEA på dagen, men kvällen då?? Det är helt tyst här hemma och inte ett ljud hörs.
    Snacka om att det är ovant detta!! Jag som ALLTID brukar ha mina gryn hemma

    Vad 17 gör man då?? KRAMAR i banor L.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Ja du! Visst är det lite dubbelt, det där med att vara utan barnen.

    Surfa lite är inte fel. Bara vara och inte minst förhoppningsvis få sova ostört. Ligga och dra sig på morgonen. Äta i lugn och ro. Umgås med vänner....utan småttingar runt.

    Ha det så gott!
  4. 2
    Ja du! Visst är det lite dubbelt, det där med att vara utan barnen.

    Surfa lite är inte fel. Bara vara och inte minst förhoppningsvis få sova ostört. Ligga och dra sig på morgonen. Äta i lugn och ro. Umgås med vänner....utan småttingar runt.

    Ha det så gott!
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Jaru, onekeligen ovant kan jag tro... Själv har jag varit hemma utan barn två kvällar sen Viggo kom och så har jag varit iväg till sthlm 3 dagar när jag väntade Idun. Men på torsdag sticker sambon och ungarna upp till norrland i en hel lång vecka och jag är hemma med hundarna. Kommer att bli helskumt! Ska passa på att läsa, kolla film och sova. Kanske göra nån utflykt. Äta när jag är hungrig och ha det gött! Fast troligtvis kommer jag mest att sakna de små busungarna som en tok hela dagarna! Blir iaf lite semester innan jag börjar plugga heltid igen till hösten.

    Hoppas du haft en skön kväll för dig själv och myst på så gott det går där i tystnaden.
  6. 3
    Jaru, onekeligen ovant kan jag tro... Själv har jag varit hemma utan barn två kvällar sen Viggo kom och så har jag varit iväg till sthlm 3 dagar när jag väntade Idun. Men på torsdag sticker sambon och ungarna upp till norrland i en hel lång vecka och jag är hemma med hundarna. Kommer att bli helskumt! Ska passa på att läsa, kolla film och sova. Kanske göra nån utflykt. Äta när jag är hungrig och ha det gött! Fast troligtvis kommer jag mest att sakna de små busungarna som en tok hela dagarna! Blir iaf lite semester innan jag börjar plugga heltid igen till hösten.

    Hoppas du haft en skön kväll för dig själv och myst på så gott det går där i tystnaden.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Ingen aning!
    Jag är så sällan hemma ensam ,så jag had enog också blivit lite handfallen...
  8. 4
    Ingen aning!
    Jag är så sällan hemma ensam ,så jag had enog också blivit lite handfallen...
  9. maylin
    #5

    Låter jobbigt

    Är man van att ha barnen omkring sig blir man rastlös då de inte är det.
    Hoppas du hittar på något du är sugen på att göra - i lugn och ro. Tex läsa en bok.
  10. 5
    Låter jobbigt Är man van att ha barnen omkring sig blir man rastlös då de inte är det.
    Hoppas du hittar på något du är sugen på att göra - i lugn och ro. Tex läsa en bok.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Låter underbart. Jag var ensam några dagar i våras och jag tog verkligen tid till att bara vara. (efter att jag städat, organiserat, sprungit, jobbat osv...)
    Nuförtiden har jag min ensamtid när barnen är på dagis. Jag jobbar hemifrån för det mesta och det är ett sådant lugn här hemma när de farit iväg. Då tar jag min kopp te och sätter mig framför datorn och läser morgontidningarna, underbart... Hoppas du hittar en bra rytm med dina ensamdagar!
  12. 6
    Låter underbart. Jag var ensam några dagar i våras och jag tog verkligen tid till att bara vara. (efter att jag städat, organiserat, sprungit, jobbat osv...)
    Nuförtiden har jag min ensamtid när barnen är på dagis. Jag jobbar hemifrån för det mesta och det är ett sådant lugn här hemma när de farit iväg. Då tar jag min kopp te och sätter mig framför datorn och läser morgontidningarna, underbart... Hoppas du hittar en bra rytm med dina ensamdagar!

Liknande trådar

  1. Helt ensam
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 20:07
  2. Helt ensam....
    By compax in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 20:29
  3. Är jag helt ensam på
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 00:08
  4. helt ensam...
    By Anonym in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 14:55
  5. E jag helt ensam här?
    By Inger med Erika & Felix v 37 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar