Idag har jag varit och köpt Tuwa och storasyster Thea varsina par överdragsbyxor från Po.P á 595 kr och det är betydligt mer än jag brukar köpa kläder för så nu har jag ångest dels för pengarna och dels för att jag har varit och handlat VINTERKLÄDER!

Känns helt sjukt att handla vinterkläder mitt i sommaren men innan man vet ordet av så är dagis igång igen och sen kommer regn, rusk och kyla som ett brev på posten. Jag köper gärna märkeskläder av bra kvalité men brukar köpa dem begagnade. Detta är första gången jag lägger så mkt pengar på ett par nya överdragsbyxor. Skaljacka och Windstopper fleece har jag köpt begagnat till jättebra priser men byxor har jag helt enkelt inte hittat begagnat så nu fick det bli så här.

Hua vad pengar det går när det är semester. Äldsta dottern for till Malmö/Köpenhamn igår och ska på Britney Spears konsert ikväll och kommer hem imorgon kväll. På måndag morgon åker hon till Stockholm med en väninna för att gå på Allsång på Skansen och se den där norska gutten som vann Eurovisionsschlagerfestivalen!

På måndag åker vi en tur till Borgholm/Öland och spenderar dagen där. Hoppas på lite bättre väder så barnen kan bada lite. Är ju över en vecka sen de badade sist och det börjar bli lite otåliga.

På tisdag har jag lovat nästäldsta dottern att följa med på en shoppingtur till Växjö för omväxlingsskull och vi tänkte ta tåget men har inte bokat några biljetter än. Hoppas det inte blir alltför dyrt för då får det bli bilen istället och jag har ärligt talat inte lust att sitta och köra men men...vi får väl se.

Maken går på semester på måndag men kommer ändå att jobba ca 4 nätter per vecka på sitt extrajobb som ordningsvakt
Det betyder att han kommer sova bort förmiddagarna och sen vara knappt kontaktbar på eftermiddgarna och sen är det dags att jobba igen på kvällen. Suck! Varför blir man aldrig nöjd!

Hur som helst firar vi 15-årig bröllopsdag (21 år tillsammans) den 23/7 och då SKA vi i alla fall gå ut och äta middag tillsammans, utan barnen
Inte ofta det händer och jag ser verkligen fram emot det!

Hoppas ni andra får en bra semester/ledighet i juli

kram