Illamående - minienkät
_1003 Marsbarn
  1. Annanym
    #1

    Illamående - minienkät

    Yes illamående! Det betyder mkt hormoner och jag försöker att njuta av det! Har man missfall i bagaget vill man gärna känna av ett tydligt illamående helst hela tiden!

    Knäppt va

    Någon mer som mår illa?
    Hur mår ni illa?
    När mår ni illa?
    Något som lindrar?

    Svarar själv här under:

    Ja
    Som en klump i halsen, illamående, aldrig kräks.
    Mest på förmiddagarna.
    Som det ser ut just nu behöver/vill jag inte lindra det!
  2. 1
    Illamående - minienkät Yes illamående! Det betyder mkt hormoner och jag försöker att njuta av det! Har man missfall i bagaget vill man gärna känna av ett tydligt illamående helst hela tiden!

    Knäppt va

    Någon mer som mår illa?
    Hur mår ni illa?
    När mår ni illa?
    Något som lindrar?

    Svarar själv här under:

    Ja
    Som en klump i halsen, illamående, aldrig kräks.
    Mest på förmiddagarna.
    Som det ser ut just nu behöver/vill jag inte lindra det!
  3. Anonym
    #2
    Klump i halsen,
    nån kör elvisp i magen hela tiden!

    Jag mår illa hela dagen, dock inte när jag precis ätit! Så nu äter jag helst 1gång i timmen! Gaah, vill inte rulla fram i slutet bara!!!
  4. 2
    Klump i halsen,
    nån kör elvisp i magen hela tiden!

    Jag mår illa hela dagen, dock inte när jag precis ätit! Så nu äter jag helst 1gång i timmen! Gaah, vill inte rulla fram i slutet bara!!!
  5. Anonym tills vidare
    #3
    Någon mer som mår illa?

    Nej inte alls ännu så länge men det är väldigt tidigt. Mitt illamående brukar komma senare, runt v.6-7

    Hur mår ni illa?

    När mår ni illa?

    Något som lindrar?
  6. 3
    Någon mer som mår illa?

    Nej inte alls ännu så länge men det är väldigt tidigt. Mitt illamående brukar komma senare, runt v.6-7

    Hur mår ni illa?

    När mår ni illa?

    Något som lindrar?
  7. 4:an på gång
    #4
    Jag mår också jätteilla och tänker samma sak, mycket hormoner och det är positivt. Min barnmorska sa en gång när jag var gravid med ettan: "Tänk på att när du mår så här illa så rullar allt på som det ska där inne". Och det brukar jag tänka på när det är som värst.

    Och så några svar på minienkäten:

    Någon mer som mår illa?
    Ja, jag mår illa.

    Hur mår ni illa?
    Ett allmänt illamående hela dagen, som sitter i halsen som en klump. En stor obehagskänsla. Men om jag äter en gång i timmen slipper jag i alla fall att kräkas.

    När mår ni illa?
    Hela dagen.

    Något som lindrar?
    Mat en gång i timmen. Spelar inte så stor roll vad det är, det handlar mest om hur illa jag mår när jag ska äta. Mycket illamående = bara vissa saker funkar (sura frukter, lätt och "fräsch" mat). Mindre illamående = det mesta går ner.
  8. 4
    Jag mår också jätteilla och tänker samma sak, mycket hormoner och det är positivt. Min barnmorska sa en gång när jag var gravid med ettan: "Tänk på att när du mår så här illa så rullar allt på som det ska där inne". Och det brukar jag tänka på när det är som värst.

    Och så några svar på minienkäten:

    Någon mer som mår illa?
    Ja, jag mår illa.

    Hur mår ni illa?
    Ett allmänt illamående hela dagen, som sitter i halsen som en klump. En stor obehagskänsla. Men om jag äter en gång i timmen slipper jag i alla fall att kräkas.

    När mår ni illa?
    Hela dagen.

    Något som lindrar?
    Mat en gång i timmen. Spelar inte så stor roll vad det är, det handlar mest om hur illa jag mår när jag ska äta. Mycket illamående = bara vissa saker funkar (sura frukter, lätt och "fräsch" mat). Mindre illamående = det mesta går ner.
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Någon mer som mår illa?
    Lite grann ibland.

    Hur mår ni illa?
    Känns som att jag är åksjuk ungefär. Har inte kräkts.

    När mår ni illa?
    När jag inte ätit på länge eller om jag ätit för mycket.

    Något som lindrar?
    Att äta något var tredje timme. Det med att äta för mycket är värre för jag är så himla hungrig...

    Övrigt:
    Det är ju väldigt tidigt ännu (v 7) så illamåendet kan fortfarande förvärras. Annars är det hittills väldigt likt förra graviditeten, men tror nästan jag mådde mer illa då. Som att jag ständigt gick och var åksjuk.
  10. 5
    Någon mer som mår illa?
    Lite grann ibland.

    Hur mår ni illa?
    Känns som att jag är åksjuk ungefär. Har inte kräkts.

    När mår ni illa?
    När jag inte ätit på länge eller om jag ätit för mycket.

    Något som lindrar?
    Att äta något var tredje timme. Det med att äta för mycket är värre för jag är så himla hungrig...

    Övrigt:
    Det är ju väldigt tidigt ännu (v 7) så illamåendet kan fortfarande förvärras. Annars är det hittills väldigt likt förra graviditeten, men tror nästan jag mådde mer illa då. Som att jag ständigt gick och var åksjuk.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Någon mer som mår illa?
    Inte alls så mycket. Lite igår då vill jag kräkas. Men när jag åker bil kan jag inte göra något annat än att titta på vägen eller sova!

    Hur mår ni illa?
    Sitter i bröstet och halsen.

    När mår ni illa?
    Som sagt mest i bilen...

    Något som lindrar?
    Att äta morötter och dricka vatten hjälpte igår!
  12. 6
    Någon mer som mår illa?
    Inte alls så mycket. Lite igår då vill jag kräkas. Men när jag åker bil kan jag inte göra något annat än att titta på vägen eller sova!

    Hur mår ni illa?
    Sitter i bröstet och halsen.

    När mår ni illa?
    Som sagt mest i bilen...

    Något som lindrar?
    Att äta morötter och dricka vatten hjälpte igår!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Klump i halsen som åker upp och ner...Inget kräk dock! Känner mig lätt "magsjuk" som om jag ätit något dåligt.
  14. 7
    Klump i halsen som åker upp och ner...Inget kräk dock! Känner mig lätt "magsjuk" som om jag ätit något dåligt.
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    Jag mår smått illa. Inga kräkningar, men känner mig åksjuk/bakfull till och från under hela dagen. Det som lindrar tillfälligt är att små äta:-

    Dessutom lukter kylen, kaffe, tvättstugan och diskmaskinen pyton...blir illamående bara av att skriva det;-)
  16. 8
    Jag mår smått illa. Inga kräkningar, men känner mig åksjuk/bakfull till och från under hela dagen. Det som lindrar tillfälligt är att små äta:-

    Dessutom lukter kylen, kaffe, tvättstugan och diskmaskinen pyton...blir illamående bara av att skriva det;-)

Liknande trådar

  1. Illamående / inte illamående
    By Holmeen in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 16:25
  2. Minienkät
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:14
  3. Minienkät.
    By brun in forum Singelmingel
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 21:19
  4. Minienkät
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 16:00
  5. Minienkät
    By Lia75 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 14:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar