Typ av BB-väska?
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Typ av BB-väska?

    Innehållet i BB-väskan tycker jag inte är så svårt att fylla men vad har ni för typ av BB-väska? Min kille, som förrut fått barn i Kanada, tycker en RESVÄSKA är en bra idé, men för mig låter det alldeles för otympligt att dra med.

    Vad har ni för BB-väskor?

    Kram!
    Mamma till Lovisa Joséphine 090908 och Andréa Kristina 110422
    Bloggar på http://karinloiske.blogspot.com
  2. 1
    Typ av BB-väska? Innehållet i BB-väskan tycker jag inte är så svårt att fylla men vad har ni för typ av BB-väska? Min kille, som förrut fått barn i Kanada, tycker en RESVÄSKA är en bra idé, men för mig låter det alldeles för otympligt att dra med.

    Vad har ni för BB-väskor?

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Jag har packat allt i en vanlig sport-bag. Tycker det räcker gott å väl... åt mig.
  4. 2
    Jag har packat allt i en vanlig sport-bag. Tycker det räcker gott å väl... åt mig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Haha en resväska? Vilken rolig syn, en höggravid kvinna som har värkar och en svettig sambo som drar en stor resväska. Förlåt om jag skrattar men det var gulligt tänkt av honom även om jag tycker det låter som en sådär idé.
    Vi tänkte ta skötväskan (det går att ta ut delen med småfack så det blir som en vanlig sidoväska). Ju större väska, desto mer packar man ju så jag vill ha en lite mindre väska just därför.
  6. 3
    Haha en resväska? Vilken rolig syn, en höggravid kvinna som har värkar och en svettig sambo som drar en stor resväska. Förlåt om jag skrattar men det var gulligt tänkt av honom även om jag tycker det låter som en sådär idé.
    Vi tänkte ta skötväskan (det går att ta ut delen med småfack så det blir som en vanlig sidoväska). Ju större väska, desto mer packar man ju så jag vill ha en lite mindre väska just därför.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    En vanlig sport-bag har jag/vi...
  8. 4
    En vanlig sport-bag har jag/vi...
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    jaa, ha, ha... jag såg en fars framför mig när han nämnde resväskan ...
    Skötväskan var ju en bra idé...
  10. 5
    jaa, ha, ha... jag såg en fars framför mig när han nämnde resväskan ...
    Skötväskan var ju en bra idé...
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Vi har en vanlig tygkasse till bebisen med hennes grejer, tygblöjorna som ska räcka hela bb-tiden, kläder och sånt där. Sen har vi en typ sportbag till våra grejer. Hade inte fått plats med våra kläder, TENS-apparaten, massageolja, vetekuddar, jos, mat till pappan osv. i skötväskan...
  12. 6
    Vi har en vanlig tygkasse till bebisen med hennes grejer, tygblöjorna som ska räcka hela bb-tiden, kläder och sånt där. Sen har vi en typ sportbag till våra grejer. Hade inte fått plats med våra kläder, TENS-apparaten, massageolja, vetekuddar, jos, mat till pappan osv. i skötväskan...
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Vi tar skötväskan!
  14. 7
    Vi tar skötväskan!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Kabinväska som man brukar ha som handbagage på flyget!
  16. 8
    Kabinväska som man brukar ha som handbagage på flyget!
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Jag tar en liten sportbag men det verkar bli lite trångt i den så jag kanske måste byta till en större.
  18. 9
    Jag tar en liten sportbag men det verkar bli lite trångt i den så jag kanske måste byta till en större.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    En sportbag, typ. Mer behöver man inte enligt min erfarenhet, det är bara jobbigt för maken att släpa på . Själv bär jag ingenting till eller från BB, på väg dit har man värkar och på väg därifrån är man svimmig och har fullt sjå att hålla sig själv upprätt. Så maken tar både väskan och babyskyddet med bebis.
  20. 10
    En sportbag, typ. Mer behöver man inte enligt min erfarenhet, det är bara jobbigt för maken att släpa på . Själv bär jag ingenting till eller från BB, på väg dit har man värkar och på väg därifrån är man svimmig och har fullt sjå att hålla sig själv upprätt. Så maken tar både väskan och babyskyddet med bebis.
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Har också börjat packa i kötväskan. Tror det ska gå bra. Har blivit tillsagd av barnmorskan att ta med så lite som möjligt, och bara det nödvändigaste och det jag vill ha för att må bra. Eventuell mat och sånt till Danne får vi packa i nån annan liten väska.
  22. 11
    Har också börjat packa i kötväskan. Tror det ska gå bra. Har blivit tillsagd av barnmorskan att ta med så lite som möjligt, och bara det nödvändigaste och det jag vill ha för att må bra. Eventuell mat och sånt till Danne får vi packa i nån annan liten väska.

Liknande trådar

  1. BB-väska
    By förstalillen in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 19:29
  2. BB-väska
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:48
  3. Väska!!!
    By Blivande student in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:20
  4. BB-väska?
    By MorM in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:43
  5. PS II, väska
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar